AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Herent
Spoorwegstraat 6, BE-3020 Herent
Contact: Mevrouw Dora Beullens
Tel: +32 16853020 Fax: +32 16853160 E-mail: dora.beullens@herent.be
Internet adres(sen): www.herent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamcontract buitengewoon onderhoud voet- en / of fietspaden op verschillende locaties in de gemeente Herent in 2017
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeente Herent - diverse locaties, 3020 Herent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht betreft een raamcontract voor buitengewoon onderhoud van fiets- en voetpaden op verschillende locaties in de gemeente Herent in 2017.
Toelichting:
De verschillende deelopdrachten voor de uitvoering van onderhouds- en herstellingswerken aan voet- en / of fietspaden lopen vanaf de aanvang van het raamcontract tot het einde van het jaar waarin de opdracht is gegund.
De opdracht omvat vooral:
- Het aanleggen, vernieuwen of herstellen van voet- en fietspaden (of een deel ervan).
- Allerhande opbraakwerken, algemeen droog grondverzet en allerlei funderingswerken.
- Aanleg of heraanleg van watergreppels, kantstroken, allerlei verhardingen met herbruik of nieuwe materialen.
Het betreft een opdracht van "werken". Rekening houdend met het onvoorzienbaar karakter van de concrete behoeften ter zake, wordt de opdracht gesplitst in deelopdrachten.
Per deelopdracht ontvangt de opdrachtnemer een bestelbrief bevattende een beschrijving van de concreet uit te voeren werken en waarbij de opdracht wordt gegeven om deze werken aan te vatten binnen een termijn van 60 kalenderdagen. De inschrijver verbindt er zich toe deze deelopdrachten uit te voeren tegen een prijs, te berekenen aan de hand van de in zijn inschrijving opgegeven eenheidsprijzen, herzienbaar overeenkomstig de in dit bestek opgenomen herzieningsclausule.
Het opdrachtgevend bestuur behoudt zich nochtans het recht voor om het bedrag van de totaal uit te voeren werken te vermeerderen of te verminderen binnen de wettelijke reglementaire en contractuele perken. Dit betekent dat niet alle in de meetstaat vermelde hoeveelheden noodzakelijkerwijze zullen worden uitgevoerd. De hoeveelheid van de uit te voeren werken zal afhankelijk zijn van de concrete behoeften en van de budgettaire mogelijkheden van het opdrachtgevend bestuur voor de betrokken jaren. Het bestuur houdt zich dus het recht voor de vermelde hoeveelheden te wijzigen en in de loop van elk dienstjaar te beslissen welke werken al dan niet zullen worden uitgevoerd.
Tot slot wordt nadrukkelijk bepaald dat de in de meetstaat vooropgesteld hoeveelheden betrekking hebben op door het gemeentebestuur geraamde uit te voeren werken binnen een globaal tijdsbestek van één jaar.
De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding eisen indien deze vermoedelijke hoeveelheden niet bereikt worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
? Attest inzake sociale zekerheid en het bijhorend attest "inhoudingsplicht art. 30bis"
? Attest niet-faillissement
? Bewijs van erkenning
? Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW
De niet-Belgische inschrijvers dienen zelf de bovenvermelde documenten aan de offerte bijvoegen.
Bij het offerteformulier moet het volgende document gevoegd zijn:
Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
De Belgische inschrijvers dienen dit aan te vragen bij de FOD Justititie - Directoraat-generaal - Rechterlijke organisatie - Centraal strafregister - e-adres: cjc-csr@just.fgov.be.)
Onderaannemers of entiteiten die eventueel worden ingezet voor deze opdracht mogen zich even-eens niet in een toestand van uitsluiting bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 KB Plaatsing.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
zie erkenning.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van werken die de afgelopen drie jaar werden verricht met attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) als bewijs dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.
opsomming van de middelen die aantonen dat de inschrijver de werken aankan.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/4/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek is gratis.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
27/4/2017 - 15:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
27/4/2017 - 15:00
Plaats: Gemeente Herent De Kouter - Het Huis van de Gemeente, Spoorwegstraat 6 te 3020 Herent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/3/2017