AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
stad Kortrijk
Grote Markt 54, BE-8500 Kortrijk
Contact: De heer Bart Timmerman
Tel: +32 56278225 E-mail: bart.timmerman@kortrijk.be
Internet adres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Muziekcentrum Kortrijk: omgevingsaanleg
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Conservatoriumplein
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het aanleggen van de omgeving rond het Muziekcentrum in Kortrijk, volgens de bijgevoegde ontwerpplannen en bijhorende detailplannen.
Deze opdracht omvat één perceel.
De opdracht wordt verder omschreven onder punt IV Technische bepalingen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 43 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten en de concessies voor openbare werken. (ook vermeld in artikel 58 - 79 van KB van 15 juli 2011)
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
3 recente referenties van gelijkaardige werken (parkaanleg), uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar:
- De drie referentieprojecten hebben een gezamenlijke investeringswaarde van 750.000,- euro (excl. btw) waarvan 1 met een individuele waarde van 300.000,- Euro (excl. btw).
- De kwaliteit van de uitvoering wordt gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering conform KB 15/07/2011 Plaatsing, artikel 69, 7°. De PV's van voorlopige of definitieve oplevering voldoen hiervoor niet. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zoniet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
- Per referentieproject wordt een fiche bij de offerte gevoegd met:
? korte projectbeschrijving, situering in de tijd en ruimte en bouwkost van de uitgevoerde werken;
? contactgegevens van de persoon (opdrachtgever of studiebureau) die de uitvoering van de werken heeft opgevolgd;
? minimaal 5 kleurenfoto's die een duidelijk beeld geven van de uitgevoerde werken en de kwaliteit daarvan;
? in geval van onderaanneming of tijdelijke vereniging, een verduidelijking van het eigen aandeel in het referentieproject.
? een bewijs van erkenning: de kandidaat/inschrijver moet voldoen aan de Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
De aannemer moet erkend zijn in de (onder-)categorie: C
De werken behoren op basis van de raming tot klasse: 3
Combinaties van kandidaten/inschrijvers zonder rechtspersoonlijkheid:
Geen enkele partner van een (op te richten) combinatie zonder rechtspersoonlijkheid mag zich in één van de uitsluitingstoestanden in de zin van artikel 61 KB Plaatsing bevinden. Elke partner van de combinatie dient bijgevolg de vereiste stukken in te dienen. Het volstaat dat de partners van dergelijke combinatie samen aan de vereisten inzake financiële en economische draagkracht en technische of beroepsbekwaamheid voldoen.
Beroep op de draagkracht van andere entiteiten:
De kandidaat/inschrijver kan zich, om aan te tonen dat hij aan voormelde eisen inzake financiële en economische draagkracht en technische of beroepsbekwaamheid beantwoordt, ook beroepen op andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten (onderaannemers, verbonden ondernemingen, .).
In dat geval voegt de kandidaat/inschrijver bij zijn offerte bovendien een schriftelijke verklaring van deze entiteiten, waarin zij zich ertoe verbinden om de kandidaat/inschrijver voor de uitvoering van de opdracht de noodzakelijke middelen ter beschikking te stellen.
Door ondertekening van deze schriftelijke verklaring verklaren de entiteiten zich niet te bevinden in één of meerdere van de uitsluitingstoestanden zoals bepaald in artikel 61§1 en 2 KB Plaatsing.
In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid via elektronische weg nagaan of de entiteiten voldoen aan de RSZ-verplichtingen en fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
nihil
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/4/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/4/2017 - 12:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
13/4/2017 - 12:00
Plaats: directie ruimte, Team Planning & Openbaar Domein, Grote Markt 54, 8500 Kortrijk
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: de offertes mogen alleen verstuurd worden via de e-tendering internetsite
https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 52 van het KB van 15 juli 2011.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/3/2017