AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Karel de Grote Hogeschool VZW
Brusselstraat 45, BE-2018 Antwerpen
Contact: Mevrouw Annelies Hermans
Tel: +32 36131333 Fax: +32 36131301 E-mail: aankoop@kdg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sloop- en graafwerkzaamheden campus Markgrave
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Campus Markgrave, Van Schoonbekestraat 143 te 2018 Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Sloop- en graafwerkzaamheden campus Markgrave
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Overeenkomstig artikel 20 van de wet Overheidsopdrachten kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die :
1° in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden
heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een
vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die
bestaat in andere nationale reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van
vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die
het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale
reglementeringen;
3° bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is
geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4° bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
5° niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62;
6° niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische
wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de
bepalingen van artikel 63;
7° zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse Blz. 7
verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit
hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
De Belgische inschrijver dient enkel het uittreksel uit het strafregister op naam van de rechtspersoon ter staving bij de kandidaatstelling te voegen. De aanbestedende overheid zal de overige attesten (RSZ attest, attesten inzake betaling belastingen en faillissement) zelf opvragen d.m.v. elektronische middelen (Digiflow).
Dit attest mag maximaal drie maanden oud zijn (gerekend vanaf de dag van de opening van de offertes).
De buitenlandse inschrijver dient bij inschrijving wel alle nodige bewijsstukken voor te leggen, waaruit blijkt dat ze zich niet in een toestand van uitsluiting bevinden, met name:
een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betalingen van de sociale zekerheid
een attest waaruit blijkt dat hij zich niet bevindt in staat van faillissement of vereffening, zijn activiteiten heeft stopgezet of een gerechtelijk akkoord te hebben bekomen, of zich bevinden in een andere vergelijkbare situatie die het resultaat is van een soortgelijke procedure die in de nationale wet- en regelgeving voorkomt.
een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betaling van directe belastingen en BTW (of de taksen die in zijn land de BTW vervangen)
een attest waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is voor een misdrijf of ernstige fouten heeft gemaakt.
Dit omwille van het feit dat de aanbestedende overheid buitenlandse attesten niet zelf elektronisch kan opvragen.
De attesten mogen maximaal drie maanden oud zijn (gerekend vanaf de dag van de opening van de offertes).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Geen bijkomende informatie vereist
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. Referenties
Een lijst van de voornaamste gelijkaardige opdrachten die hij gedurende de afgelopen vijf jaar heeft verricht, met volgende vermelding:
- beknopte beschrijving van de opdracht
- het bedrag
- datum
- de publiek of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren:
a) indien het diensten aan overheden betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten van goede uitvoering die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd;
b) indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen worden de diensten aangetoond door certificaten van goede uitvoering opgesteld door deze personen of, bij ontstentenis, door een verklaring van de dienstverlener.
- de inschrijver geeft aan of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde gebracht.
Deze lijst dient minimaal drie referenties te bevatten die voldoen aan volgende voorwaarden:
- waarde van minimaal 100.000,00 EUR (excl. BTW) voor sloopwerkzaamheden in het kader van gelijkaardige renovatieprojecten. Minstens 1 referentie dient definitief opgeleverd te zijn.
Vereiste erkenning: G5 (Afbraakwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 6/3/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
23/3/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
23/3/2017 - 10:00
Plaats: Karel de Grote Hogeschool Dienst Aankoop, Brusselstraat 45 te 2018 Antwerpen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
06/03/2017 om 10.00
Door het feit van zijn inschrijving wordt de inschrijver geacht voorafgaandelijk kennis te hebben genomen van de werfplek, zodat er dienaangaande geen aanleiding bestaat tot het indienen van verrekeningen, behoudens de toegestane meerwerken.
Het plaatsbezoek is verplicht en vindt plaats op 06 maart om 10u00 (locatie: campus Markgrave, Van Schoonbekestraat 145, 2018 Antwerpen).Het omvat een toelichting en een geleid bezoek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/2/2017