AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
SPECTRUM collectief bvba
Hefveldstraat 13, BE-3500 Hasselt
Contact: Jos Roux
Tel: +32 11234642 E-mail: info@spectrum.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=261872
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Restauratie van het beschermd gedeelte van de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk te Oostham - deelopdracht II: Schilderwerken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Heldenplein (zonder nummer)
B-3945 Oostham
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Beperkte aanbesteding met oproep tot kandidatuurstelling.
Restauratie van het beschermde gedeelte van de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk te Oostham - deelopdracht II: schilderwerken.
De opdracht bestaat uit volgende werken:
- voorbereidende werkzaamheden en inrichting van de bouwwerf
- kuisen en afwassen
- uitvlakken van de ondergrond
-aanbrengen van hechtingslagen / voorstrijklagen
- schilderwerken
- behandeling van houtschrijnwerk
BIJKOMENDE INFORMATIE
Deze opdracht maakt deel uit van deelopdracht II: schilderwerken voor het beschermde en niet beschermde deel van de Onze-Lieve-Vrouw Geboorte kerk te Oostham.
Naast deze aanbesteding voor het beschermde gedeelte wordt op 10 maart 2017 een open aanbesteding worden gepubliceerd voor het niet beschermde gedeelte van de Onze-Lieve-Vrouw Geboorte kerk. De indiening van de offertes zal plaatsvinden op woensdag 12 april 2017 om 11u00 voor het beschermd gedeelte) en 11u30 voor het niet-beschermd gedeelte.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 39638.52 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- niet in staat verkeren van faillissement of vereffening
- in orde zijn met de sociale zekerheid
- in orde zijn met betaling belastingen
Bewijzen dienen afgeleverd via een recent getuigschrift uitgereikt door de bevoegde instanties
OF
een verklaring op erewoord dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van ereffenign of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betalingen van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende de vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten met betrekking tot
? de selectiecriteria:
Artikel 25:
Onverminderd de bepalingen van artikel 3 § 3, gebeurt de selectie van de uitvoerder(s)
voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke
bekwaamheid en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de
restauratiewerkzaamheden op basis van de volgende criteria :
1° kwalificaties :
a) studiekwalificaties : diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het
ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding
van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of
getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en
gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste
restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten :
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van
de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met
vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of
de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de
onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van
de restauratiewerkzaamheden en diensten.
? de gunningcriteria: artikels 26, 27 en 28
Artikel 26:
§ 1. De aanbestedende overheid gunt de restauratiewerkzaamheden bij openbare
aanbesteding, bij beperkte aanbesteding met naleving van de regels van
bekendmaking, of na algemene of beperkte offerteaanvraag of
onderhandelingsprocedure.
? de bescherming van het vakmanschap:
Artikel 30:
§ 1: De uitvoerder moet minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel uitvoeren. De premie kan niet worden toegekend als aan deze bepaling niet is voldaan. Van dat percentage kan afgeweken worden naargelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden.
Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door de Vlaamse Regering.
§ 2: Onder gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden worden begrepen:
1° orgels, beiaarden, torenuurwerken, luiklokken
2° historische instrumenten
3° beeldhouwwerken (hout en steen), grafstenen
4° panelen, schilderijen, muurschilderingen
5° muurbekledingen, textiel
6° bomen, historische tuinen
7° meubilair, lambriseringen, tuin- en straatmeubilair
8° heraldische wapens en symbolen
9° glasramen
10° smeedwerk
11° archeologisch bodemonderzoek
12° industrieelarcheologische instrumenten, machines en objecten
13° en andere cultuurgoederen die integrerend deel uitmaken van een monument,
inzonderheid de bijhorende uitrusting en de decoratieve elementen
§ 3: In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden,
vermeld in § 2, moet de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers
opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze
onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot
referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders. Van dat aantal kan
afgeweken worden naargelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of
ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden. Deze afwijking
wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door de
Vlaamse Regering.
§ 4: Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers
verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe
onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de in artikel 25
vermelde selectiecriteria. De aanbestedende overheid beslist over de aanvaarding
van de onderaannemers.
Artikel 31:
§ 1: Overeenkomstig dit artikel moet de uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden:
a) een register bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers
laat uitvoeren
b) de uitvoerder die in strijd met de bepalingen van dit besluit, inzonderheid artikel 31,
§1, a, meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de
restauratiepremie is toegekend door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van
de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft
c) de uitvoerder die geen register van de door de onderaannemers uitgevoerde
restauratiewerkzaamheden bijhoudt, geacht wordt de restauratiewerkzaamheden
volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van
één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de
restauratiewerkzaamheden.
§ 2: De ingevolge de bepalingen van § 1 eventueel teveel betaalde bedragen (voorschotten
en/of saldo) moeten terugbetaald worden aan de Vlaamse Regering, die na inhouding
van het eigen aandeel ze zal uitkeren aan de rechthebbende overheden in verhouding
tot de door elk van hen toegekende bedragen.
Klasse: Klasse 1: tot 135.000 EUR, Categorie: D24
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 01/03/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
01/03/2017 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Oproep tot kandidatuurstelling, zie artikels:
- IV.3.4
- IV.3.5
De geselecteerden/niet geselecteerde kandidaatstellingen worden op 10/03/2017 verwittigd door de opdrachtgever (kerkfabriek OLV Geboorte Oostham). Waarna de datum voor het indienen van de offertes zal worden bekend gemaakt. Zie art. IV.3.5.
De geselecteerde kandidaten kunnen hierna indien gewenst het aanbestedingsdossier ontvangen.
De kandidaatstellingen dienen te worden ingediend bij:
SPECTRUM collectief bvba
Hefveldstraat 13
B-3500 Hasselt
011 23 46 42
info@spectrum.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 09/02/2017