Gemeente Vosselaar

Gemeentelijke Basisschool Heieinde - modulair bouwen van klaslokalen


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Vosselaar
Cingel 7, BE-2350 Vosselaar
Contact: De heer Steven Struyven
Tel: +32 14600830 Fax: +32 14615421 E-mail: steven.struyven@vosselaar.be
Internet adres(sen): www.vosselaar.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Gemeentelijke Basisschool Heieinde - modulair bouwen van klaslokalen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeentelijke Basisschool Heieinde, Sint-Jozefstraat 39 te 2350 Vosselaar
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
In de Gemeentelijke Basisschool Heieinde worden er verbouwingswerken gepland aan de kleuterschool. De werken gaan van start na het bouwverlof in de zomervakantie. Om dit te realiseren en om de nood aan klaslokalen op te vangen is het noodzakelijk om tegen 15 juni 4 extra klassen operationeel te maken; het betreft twee gelijkaardige klasblokken; één bouwlaag (= enkel gelijkvloers, geen verdieping); elke klasblok heeft twee klaslokalen met een gemeenschappelijke tussenruimte.
Om de kostprijs van het ganse project haalbaar te maken en gezien de korte tijdspanne voor de realisatie van deze klassen, wordt in dit bestek bekeken om op basis van modulair bouwen, hier een degelijke en definitieve (= lange termijn) oplossing aan te geven.
Hierbij wordt naast de degelijkheid en het gebruiksgemak dan ook de nodige aandacht gegeven aan de duurzaamheid van het gebouw (= definitieve oplossing), de esthetische waarde, de afwerking en de energetische indicatoren (BEN-gebouw).
Deze opdracht omvat het modulair bouwen van deze twee klasblokken, ze compleet af te werken en te voorzien van de nodige technische inrichtingen.
Teven omvat deze opdracht het wegnemen en afvoeren van 6 bestaande klasblokken. Evenwel zal dit in een latere fase (wellicht voorjaar 2018, in functie van de bouwfases van het verbouwingsproject) uitgevoerd kunnen worden. In dit dossier wordt gevraagd om de overnameprijs op te geven.
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
Perceel 1 "Bouwen van modulaire klaslokalen"
en Perceel 2 "Overname 6 modulaire klaslokalen m.i.v. wegname"
Plaats van uitvoering: Gemeentelijke Basisschool Heieinde, Sint-Jozefstraat 39 te 2350 Vosselaar
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Bouwen van modulaire klaslokalen
Korte beschrijving:
Bouwen van modulaire klaslokalen
Perceel 2: Wegnemen en afvoeren van 6 modulaire klaslokalen
Korte beschrijving:
Wegnemen en afvoeren van 6 modulaire klaslokalen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
Daarnaast zal de aanbestedende overheid zich ervan verzekeren dat de inschrijver:
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
Attest van de verzekeringsmaatschappij waaruit blijkt dat de architect gedekt is tegen beroepsaansprakelijkheid, met een minimum van EUR 100.000 per schadegeval.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
* Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
* Een lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
Elke kandidatuur bevat minstens 5 gelijkaardige projecten (omvang en kostprijs) betreffende het bouwen van modulaire klassen voor het lager onderwijs. Per project dient minimaal volgende informatie aangeleverd te worden:
- omvang van het project: investeringsbedrag en oppervlaktes;
- algemene gegevens van het project: bouwheer, locatie, contactpersoon, tevredenheidsattest;
- omschrijving van het project, aangevuld met foto's en aanzichten;
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium : Perceel 1 (Bouwen van modulaire klaslokalen)
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Technische waarde, Weging: 40
Criterium 3: Esthetische waarde, Weging: 20
Criterium : Perceel 2 (Wegnemen en afvoeren van 6 modulaire klaslokalen)
Criterium 1: Prijs, Weging: 100
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/3/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 55.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
Het bestek kan bekomen worden na verzoek per e-mail op steven.struyven@vosselaar.be EN na voorleggen van bewijs van betaling (55 EUR).
De betaling kan enkel via overschrijving op rekeningnummer BE33 0910 0011 8146 op naam van "Gemeente Vosselaar, Cingel 7, 2350 Vosselaar", met als mededeling "bestek offertevraag 2017002-IB-GBH".
Het bestek zal enkel op elektronische manier (pdf) bezorgd worden. Hiertoe dient een geldig e-mail adres bezorgd te worden en dient na ontvangst van het bestek een bevestiging van ontvangst bezorgd te worden.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 15/3/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 15/3/2017 - 11:00
Plaats: Gemeentehuis, Raadzaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/2/2017

Annonces similaires du BDA :