AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Architektenburo Erik Martens & Partners bvba
Heirweg 12, BE-3680 Maaseik
Contact: Natalie Martens
Tel: +32 89565378 E-mail: info@archburo-martens.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratiewerken aan de Sint Odulfuskerk te Borgloon - Fase 2: Restauratiewerken aan het interieur.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Borgloon
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING OP BASIS VAN GUNNINGSCRITERIA.
Bestek kan worden ingezien op het architectenbureau (mits voorafgaandelijke telefonische afspraak).
Fase 2: Restauratiewerken aan het interieur.
Deel 1: Metsel- en betonwerken.
1. Archeologisch onderzoek.
2. Droogmakingswerken muren.
3. Zuiveren en herstellen van de binnenparamenten.
4. Herstellen voegwerken.
5. Gewapend betonwerken.
6. Herstellen trappen in hout en natuursteen.
7. Bepleisteringen.
8. Schilder- en stucwerken.
9. Bevloeringswerken in keramiek, natuursteen en hout.
10. Muurbekledingen in faïence.
11. Herstelling grafstenen.
Deel 2: Schrijn- en timmerwerken.
1. Ramen in Frans eiken.
2. Ramen in metaal.
3. Restauratie van bestaande buitendeuren.
4. Restauratie van bestaande binnendeuren.
5. Nieuwe binnendeuren.
6. Nieuw meubilair.
7. Constructie nieuw (koor) podium.
8. Herstellingswerken aan houten plafonds.
9. Uitrusting stooklokaal op zolder kerk.
10. Wanden in gipskarton.
Deel 3: Glas-in-loodramen.
1. Restauratiewerken aan de glas-in-loodramen.
Deel 4: Restauratie torenuurwerk en klokkeninstallatie.
1. Herstellen klokkeninstallatie en torenuurwerk.
2. Restauratiewerken en automatisatie van het mechanisch uurwerk.
Deel 5: Restauratiewerken aan het meubilair.
1. Restauratiewerken aan het onroerend meubilair
(hoodaltaar, zij-altaren, communiebank, koorgestoelte, kerkmeesterbank, biechtstoelen, preekstoel, doopvont).
2. Restauratiewerken aan het roerend meubilair.
Deel 6: Restauratiewerken aan de beelden.
1. Restauratiewerken aan de gipsen beelden (4 gehelen).
2. Restauratiewerken aan de houten beelden (35 gehelen).
Deel 7: Restauratiewerken aan de schilderijen.
1. Restauratiewerken aan de olieverfschilderijen (15 gehelen).
Deel 8: Restauratiewerken aan stenen kunstvoorwerpen.
1. Restauratiewerken aan de kruisweg in kalksteen (14 gehelen).
2. Restauratiewerken aan de sarcofaag in zandsteen.
Deel 9: Restauratiewerken aan textilia.
1. Restauratie van liturgische gewaden (24 gehelen).
2. Restauratie van vaandels (6 gehelen).
Deel 10: HVAC-installatie.
1. Condenserende wandketels (3 gehelen).
2. Stalen gasleidingen.
3. RVS schouwen.
4. Expansiesystemen.
5. Stalen leidingen (DN 20 - DN 65).
6. Voorgeïsoleerde leidingen.
7. Leidingen in sandwichbuis.
8. Prefab - grondleidingen.
9. Collectoren.
10. Kraanwerk.
11. Luchtpotten.
12. Pompen en circulatoren.
13. Wandconvectoren.
14. Dynamische vloerconvectoren.
15. Vloerconvectoren - warmtestations.
16. Waterbehandeling.
17. Luchtkanalen.
18. Regelingen.
19. Elektrische borden.
20. Brandbeveiliging.
21. Sanering stookolietanks.
22. Demontage / herstellingen aanleg rond de kerk.
23. Gestuurde boringen.
24. Isolatie van leidingen.
Deel 11: Sanitaire installatie.
1. Sanitair leidingnet.
2. Riolerings- en afvoersystemen.
3. Aanvoerleidingen.
4. Sanitaire toestellen.
5. Kranen en kleppen.
6. Brandbestrijding.
Deel 12: Elektrische installatie.
1. Borden, trekputten en buizen.
2. Kabels in het gebouw.
3. Kabelgoten.
4. Vloerdozen.
5. Kabelleidingen buiten het gebouw.
6. Schakelaars / dimmers / sloten.
7. Verlichtingstoestellen.
8. Audio-installatie.
9. Data-netwerken.
10. Waarschuwing / melding en alarm bij brand.
11. Veiligheids- en beveiligingstaken.
Deel 13: Klank- en spraakinstallatie.
1. Versterkers.
2. Klankzuilen.
3. Microfoons.
4. Ringleiding.
5. Camera's.
6. Monitoren.
7. Opnametoestellen.
8. Bekabeling voor dito.
Deel 14: Werfbeheer.
1. Onderhoud en zuiveren van het gebouw.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Bewijs van erkenning leveren: Categorie D - Ondercategorie D24 - Klasse 5.
R.S.Z.-attest met droogstempel te leveren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver dient te voldoen aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid. De inschrijver voegt bij zijn offerte een R.S.Z.-attest met droogstempel, van het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal t.o.v. de dag van opening van de offertes.
Gevallen van uitsluiting (vereiste bewijsstukken bij de kandidatuurstelling te voegen):
1. In staat van faillissement of van vereffening verkeren.
2. Misdrijf dat de professionele integriteit aantast (bewijs van goed gedrag en zeden).
3. Niet in orde zijn met de bijdragen van de sociale zekerheid.
4. Niet in orde zijn met de betalingen van de belastingen (Directe belastingen + BTW).
De bewijzen dienen geleverd te worden via een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid en blijven geldig voor het jaar 2017.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Erkenning: de inschrijver dient erkend te zijn overeenkomstig de toepasselijke reglementen volgens de aard van de opdracht en het bedrag van zijn offerte. De vereiste erkenning op basis van de raming is Categorie D - Ondercategorie D24 - Klasse 5.
Een afschrift van het bewijs voor erkenning dient bij de offerte gevoegd te worden.
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Lijst van max. 3 relevante referenties van werken aan beschermde monumenten ten bedrage van min. 400 000,00 Euro aan uitgevoerde werken excl. BTW, gedurende de laatste 5 jaar. Elk van deze referenties dient gestaafd met een certificaat van goede uitvoering waarop moet vermeld zijn, op straffe van nietigheid, dat het werken betreft aan beschermde monumenten, met opsomming van welk soort werken, welk het jaar van uitvoering was, het bedrag en de identiteit van de opdrachtgever en de leidinggevende ambtenaar of architect., Weging: 15
Criterium 2: Bij elk der referenties dient verplicht een verklaring van de opdrachtgever bijgevoegd te worden van algehele tevredenheid betreffende de goede uitvoering, de wijze waarop de werf uitgevoerd is, de snelheid van de uitvoering, de coördinatie van de werf en de correcte administratieve behandeling naar de betrokken en/of subsidiërende overheden., Weging: 15
Criterium 3: Een verklaring of bewijsschrift waaruit blijkt welke technici of technische diensten, met staving van bekwaamheid, al dan niet deel uitmaken van de onderneming, ter beschikking staan van de aannemer voor de uitvoering van het werk., Weging: 20
Criterium 4: De hoofdaannemer dient minstens 50 % van de werken zelf uit te voeren en dient hiertoe een geschreven verklaring voor te leggen., Weging: 15
Criterium 5: Een lijst van eventuele gespecialiseerde onderaannemers (min. 3 per discipline) dient eveneens bijgevoegd. Bij deze lijst dienen er van elke onderaannemer minimaal 3 referenties gevoegd te worden die betrekking hebben op de door hen uit te voeren werken binnen de totale restauratieopdracht. Tevens zal de hoofdaannemer - inschrijver zich schriftelijk verbinden om enkel uit de lijst van de door hem bij zijn kandidatuurstelling voorgestelde onderaannemers (3 per discipline) de definitieve uitvoerder te kiezen. Een verklaring in die zin dient verplicht bij de kandidatuurstelling gevoegd te worden., Weging: 20
Criterium 6: Een opgave van de technische en beroepskwalificaties van de werfleider in soortgelijke projecten, de frequentie van de aanwezigheid en toezicht van de werfleider op de werf en de vermelding van gespecialiseerde ambachtslui die de werfleider bijstaan op de werf., Weging: 15
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/03/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/03/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/01/2017