AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie West-Vlaanderen
PH Abdijbeke, Abdijbekestraat 9, BE-8200 Brugge
Contact: Provinciebestuur West-Vlaanderen - PH Abdijbeke
M.-C. Warlop
Tel: +32 50403206 E-mail: Marie_Christine.Warlop@west-vlaanderen.be
Internet adres(sen): http://www.west-vlaanderen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
opdracht van werken: renovatie hoeve Provinciedomein Ijzerboomgaard Diksmuide: deel 1 bouwwerken en stabiliteit
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Diksmuide
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Verbouwing met uitbreiding van de voormalige KTA-hoeve tot onthaalfunctie voor het Provinciaal domein Ijzerboomgaard - deel 1 Bouwwerken & stabiliteit.
Het Provinciaal Domein "Ijzerboomgaard" zit gevangen tussen de Ijzer, de aanwezige spoorweglijn en de in de toekomst nog aan te leggen ringweg. Op dit Domein bevindt zich de voormalige KTA - hoeve, welke gelegen is langs de Ijzerdijk 41.
De hoeve is een wederopbouwhoeve met losse lage bestanddelen vierkant opgesteld rondom een verhard erf, o.m. L-vormige stalling met geïncorporeerde schuur.
Bouwprogramma:
- Het creëren van een onthaalfunctie voor Domeinbezoekers. Het inrichten van een polyvalente ruimte dient hiermee gepaard te gaan. In samenwerking met de Ijzertoren zou het Domeinbezoek dan eventueel gecombineerd kunnen worden met een bezoekje aan de Ijzertoren. Het onthaal zelf kan dan georganiseerd worden door de Provinciale Dienst Minawa (Milieu, Natuur en Water).
- Het inrichten van een cafetaria (kleinschalig fiets - en wandelcafé). Het zou de bedoeling zijn dat dit cafetaria in concessie wordt gegeven. Een andere mogelijkheid zou erin bestaan dat deze tevens wordt uitgebaat door de toekomstige erfpachthouder.
- Het inrichten van een publiek sanitair. Dit sanitair zal zijn eigen openingsuren hebben en dient dus onafhankelijk van de andere functies te functioneren.
- Het inrichten van een administratieve functie in het woonhuis, voor de erfpachthouder
Het totale dossier 'PD Ijzerboomgaard: renovatie Hoeve' is onderverdeeld in volgende delen:
- Deel 1: Bouwwerken & stabiliteitswerken
- Deel 2: Elektriciteit
- Deel 3: HVAC
- Deel 4: Sanitair
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 649290.95 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Juridische situatie van de inschrijver (toegangsrecht)
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum/termijn moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
* Een lijst van gelijkaardige werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Minimumeisen:
- CV en diploma's
- referentielijst van gelijkaardige werken van de afgelopen vijf jaar
vereiste erkenning : D (bouwwerken) klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/02/2017 - 17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/02/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/02/2017 - 11:00
Plaats: PH Abdijbeke, Abdijbekestraat 9 8200 Brugge St-Andries
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De aanvragen tot toesturen van de aanbestedingsdocumenten (bestek, offerteformulier en plannen) dienen schriftelijke te gebeuren, via e-mail en gericht aan marie_christine.warlop@west-vlaanderen.be of faxbericht 050/407102 van het provinciebestuur West-Vlaanderen met opgave van de volledige identiteit van de aanvrager
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/01/2017