Emmaus Vzw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Kandidatuurstelling voor groenonderhoud


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
EMMAUS VZW
Edgard Tinellaan 1c, BE-2800 Mechelen
Contact: De heer Dirk Schadick
Tel: +32 15304479 Fax: +32 15304488 E-mail: dirk.schadick@emmaus.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Kandidatuurstelling voor groenonderhoud
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Campus Roosendael Liersesteenweg te 2800 Mechelen (Mechelen Noord), Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het AZ Sint Maarten wenst één opdrachtnemer voor groenonderhoud aan te stellen voor zijn nieuwe campus Roosendaelveld, gelegen te Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen (Noord).
Deze opdracht zal aanvangen per 15 oktober 2018 en dit voor een periode van 4 jaar +1jaar +1jaar.
De toewijzing verloopt in twee fasen, zijnde eerst de kandidatuurstelling. De inschrijvers die voldoen aan de selectiecriteria worden vervolgens weerhouden en kunnen een offerte indienen op basis van het bestek dat zij later toegestuurd krijgen.
Er zullen maximum 5 kandidaturen worden weerhouden na de eerste fase.
De opdracht omvat voornamelijk het eenvoudig groenonderhoud van het domein, waarvoor de opdrachtnemer een tewerkstelling dient te voorzien onder de categorie van sociale tewerkstelling.
Onder deze terminologie verstaat de opdrachtgever het tewerkstellen van personen die langdurig zonder werk zijn, laaggeschoold zijn en of moeilijkheden hebben met het solliciteren naar een functie. Deze personen hebben echter wel de instelling om te willen werken.
Met eenvoudig groenonderhoud wordt ondermeer verstaan: onderhoud gazon, mechanisch onkruid verwijderen, verwijderen bladafval, onderhoud waterpartij (kunstwerk) en specifiek het bladvrij houden, onderhoud van zes patio's voorzien met 3plantenbakken per patio, verwijderen zwerfvuil , ledigen vuilbakken, reinigen van grachten (maaien en zwerfvuil verwijderen op de groenzones) e.a.
Voor het meer specifieke en of risicovollere onderhoud wordt geen sociale tewerkstelling toegelaten. Hier verwijzen we naar taken die meer risicovol zijn en of specifieke opleidingen vergen. Dit zijn ondermeer het onderhoud van de groendaken op hoogte, snoeien bomen en struiken, het onderhoud van de wegen en de parkingzone, het ledigen van rioolkolken, kleine herstellingswerken.
Het bestek voorziet geen percelen, wat wil zeggen dat de opdrachtnemer alle taken in eigen beheer of in onderaanneming kan uitvoeren. De opdrachtnemer blijft eindverantwoordelijke en aanspreekpersoon voor het AZ Sint Maarten.
Met deze opdracht beoogt de opdrachtgever ook een sociale meerwaarde, waarbij personen uit kansengroepen de mogelijkheid wordt geboden om door te stromen naar niet gesubsidieerde duurzame vaste tewerkstelling.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door het enkele feit van deel te nemen aan deze gunningsprocedure, verklaren de kandidaten of inschrijvers op
erewoord dat ze zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het KB plaatsing
bevinden, noch dat ze zich in het uitsluitingsgeval bedoeld in artikel 57, 1, f) van de Richtlijn 2014/24/EU van 26
februari 2014 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten bevinden.
De bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden van artikel 61 § 2, 1°, 2°, 5° en 6° worden door
het bestuur zelf opgezocht voor de Belgische aanvragen tot deelneming.
De Belgische kandidaat-inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document
uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst bij zijn aanvraag tot
deelneming te voegen, waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan. Dit attest mag ten vroegste 3 maanden
voor ontvangst door het bestuur uitgereikt zijn. Dit uittreksel kan voor de Belgische inschrijvingen (rechtspersonen)
gevraagd worden bij de Federale Overheidsdienst Justitie, DG RO - Dienst centraal strafregister, Waterloolaan
115, 1000 Brussel Tel +32 (0)2 552 27 48 Fax +32 (0)2 552 27 82 E-mail cjc-csr@just.fgov.be
Omdat de aanbestedende overheid niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitingsgronden zelf op te zoeken
in het geval van een buitenlandse inschrijving, dienen buitenlandse kandidaat-inschrijvers bij hun aanvraag tot
deelneming zelf alle bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden aan te leveren.
Zodra blijkt dat een kandidaat-inschrijver zich in een toestand van uitsluiting bevindt, wordt hij uitgesloten van
deelneming aan de opdracht.
Een kandidaat-inschrijver die niet RSZ-plichtig is (geen personeel, inschrijving door natuurlijke persoon, etc.),
moet een verklaring op eer bijvoegen waarin hij verklaart waarom hij niet RSZ-plichtig is.
Aandachtspunt: bij een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid zijn alle deelnemers hoofdelijk verbonden en ze
zijn verplicht de deelnemer aan te duiden die de combinatie zal vertegenwoordigen tegenover de aanbestedende
overheid. Wanneer de kandidaat-inschrijver een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid betreft, moeten voor
elke partner van die combinatie zonder rechtspersoonlijkheid de bovenvermelde documenten ingediend worden.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* Beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor te leggen
*Opgave acid ratio liquiditeit (vlottende activa t.o.v. het vreemd vermogen op korte termijn).
Deze ratio op te geven voor de laatste 3 afgesloten boekjaren.
*Opgave ratio solvabiliteit (verhouding eigen vermogen t.o.v. totaal passief vermogen).
Deze ratio op te geven voor de laatste 3 afgesloten boekjaren.
Het bewijs van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met vermelding van het verzekerde bedrag.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst met minimum twee en maximum vijf gedocumenteerde en relevante recente leveringen / diensten (over de laatste drie jaar)en dit binnen een semi publiek terrein.
Deze referenties worden gestaafd d.m.v. een attest van tevredenheid door de opdrachtgever. Tevens dienen volgende gegevens verplicht mee te worden vermeld:
*Orde van grootte van het aantal m² aan groen dat wordt onderhouden per referentie met opgave van het aantal ingezette werknemers
*Contactgegevens per referentie
*Vermelding van tevredenheid door de opdrachtgever
*Omschrijving van de opdracht
*Het document is duidelijk leesbaar en getypt (geen handgeschreven document)
*Aantonen dat er steeds één werfleider aanwezig is en functioneert als aanspreekpersoon voor de opdrachtgever
*De werfleider heeft minstens een profiel als geschoold tuinarbeider en is in het bezit van een VCA (aantonen)
*De werfleider heeft een minimum ervaring van 5jaar in dezelfde sector (aantonen)
*De inschrijver kan aantonen dat hij minstens 3-5jaar ervaring heeft met sociale tewerkstelling en specifiek in het groenonderhoud
*Eén op drie arbeiders die worden tewerkgesteld binnen het groenonderhoud bij het AZ Sint Maarten, dienen te worden tewerkgesteld onder de categorie van sociale twerkstelling
*Voegt een beschrijving toe van het machinepark met vermelding ouderdom van de toestellen. Wij verwachten dat minimum 25% van het machinepark recent (2014-2016)werd aangekocht
*Er zal enkel op weekdagen worden gewerkt, tenzij na akkoord of uitdrukkelijke vraag van de opdrachtgever om te werken in het weekend.
*Opdrachtnemer voegt een organogram toe van zijn dienst groenonderhoud, met vermelding van aantal FTE's
*Opdrachtnemer gaat akkoord om de groenwerken uit te voeren en bij te sturen op basis van een kwaliteitsbeeld, hetwelk op voorhand wordt afgesproken
*Opdrachtnemer toont aan dat hij begaan is met duurzaam ondernemen - bvb in het kader van geluidsvriendelijkheid worden uitsluitend elektrische haagscharen gebruikt
*Onderaannemers zijn altijd vergezeld door een werfleider, die minstens in het bezit is van een VCA (aantonen)
*Aannemers en onderaannemers zijn altijd herkenbaar d.m.v. een logo of benaming op werkkledij EN voertuigen
*Werfleiders zijn minstens vloeiend Nederlandstalig
*Opdrachtgever garandeert een stabiele ploeg en een zelfde samenstelling van medewerkers. Indien hierop zou afgeweken worden (enkel bij uitzondering) zal de opdrachtnemer het nodige doen om voldoende kennis over te dragen aan zijn medewerkers, zodat deze de diverse locaties op de site voldoende kennen
*Opdrachtgever werkt volgens het principe van HGP (harmonisch park-en groenbeheer)-toon aan.
*Weerhouden inschrijvers volgen verplicht een plaatsbezoek in voorjaar 2017
*Aan alle gestelde vereisten dient voldaan te worden
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 6/2/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 13/2/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De inschrijver voorziet één origineel exemplaar en 1 elektronische versie op memory stick. Beide versies dienen identiek aan elkaar te zijn.
Plaatsbezoek vereist:
Alle weerhouden inschrijvers worden verplicht een plaatsbezoek af te leggen in het voorjaar 2017
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/1/2017

Annonces similaires du BDA :