Gemeente Heusden-zolder

De Verdieping II - CC Muze - Renovatie en uitbreiding ophaalgebouw 3 & annex


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Heusden-Zolder
Heldenplein 1, BE-3550 Heusden-Zolder
Tel: +32 11808080 Fax: +32 11808079 E-mail: gemeente@heusden-zolder.be
Internet adres(sen): www.heusden-zolder.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
De Verdieping II - CC Muze - Renovatie en uitbreiding ophaalgebouw 3 & annex
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: De Verdieping, Marktplein 3 en 3/1 te 3550 Heusden-Zolder
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Dit project is het vervolg van eerdere fase waarbij ophaalgebouw 1, de compressorenzaal met onderdek en ophaalgebouw 2 werden gerestaureerd. Hierbij werd ook een nieuwe passiefschool aan de noordzijde van het gebouw opgetrokken. Ophaalgebouw 3 en de annex werden in deze fase niet gerestaureerd.
In huidige fase worden deze gebouwen gebruikt om het programma van het nieuwe cultuurcentrum in te richten. De bestaande invulling in ophaalgebouw 3 en de annex wordt verwijderd zodat een leeg volume bekomen wordt. De buitenschil zal gerestaureerd worden. In dit deel van het ophaalgebouw zal een nieuwe theaterzaal voorzien worden samen met een kleine polyvalente zaal, cafétaria, loges voor artiesten, administratie en podium met theatertoren.
Tevens wordt er een deel nieuwbouw voorzien met volgende functies, bal/feestzaal met bijhorende grootkeuken. Dit deel wordt volledig onderkelderd. In de kelder bevinden zich bergingen en opnamestudio's.
Het betreft een algemene aanbesteding met volgende delen: bouwkundige werken, technische installaties (elektra, HVAC, sanitaire installatie, liften) en theaterinrichting .
De losse inrichting (verlichting, geluid, stoelen, enz) en de omgevingswerken maken geen deel uit van deze aanbesteding en zullen apart aanbesteed worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. Een verklaring op erewoord dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemeekt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen
2. De aanbestedende dienst zal via elektronische weg de volgende inlichtingen opvragen betreffende de eigen situatie van de belgische inschrijver:
- een attest over de stand van betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid
- een attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden
- fiscaal attest
De buitenlandse inschrijver moet de volgende documenten bij zijn offerte voegen:
- een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat hij niet moet uitgesloten worden overeenkomstig artikel 61 § 2, 1° en 2° van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren;
- een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van dit besluit;
- een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van dit besluit.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring. Daaronder wordt verstaan een verklaring van de bank over de toestand van de inschrijver ten opzichte van de bijzondere eisen van de opdracht, waarbij de bank verklaart dat de cliënt de financiële capaciteit heeft om dergelijke contracten uit te voeren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Theatertechnieken:
- Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht zal bij de inschrijving bijgevoegd worden. Deze werken moeten werken zijn die het plaatsen van computergestuurde trekken omvatten. De lijst van werken zal vergezeld zijn van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, deze attesten zijn maximum 6 maand oud. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht om deze referenties na te trekken en aldus te aanvaarden of te weren als referentie. Er moeten minimaal 3 referenties worden opgegeven.
- Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt zal bij de inschrijving worden gevoegd.
* Restauratiewerkzaamheden:
1. Tenzij de aannemer zelf over de vereiste erkenning zou beschikken in categorie D24, waarvan de klasse overeenstemt met de uit te voeren restauratiewerken, en deze ook daadwerkelijk uitvoert, weze het geheel dan wen gedeeltelijk, dient hij voor uitvoering van deze werken verplicht een beroep te doen op (een) erkende onderaannemers(s) die beschikt (beschikken) over een erkenning D24, waarvan de klasse overeenstemt met het bedrag van de hem (hen) toevertrouwde werken. Hij voegt bij zijn inschrijving de naam (namen) van de onderaannemer(s) op wie hij beroep wenst te doen, samen met het bewijs van zijn (hun) erkenning(en).
2. De aannemer voegt bij zijn inschrijving eveneenst het bewijs dat hetzij hijzelf, hetzij de door hem voorgedragen onderaannemers restauratiewerken over de vereiste kwalificaties beschikken. Met het oog hierop voegt hij bij zijn inschrijving:
- Kwalificaties
a) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of onderaannemingskader en, in het bijzonder van de verantwoordelijke voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden
b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal relevante beroepservaring en/of getuigschriften
- Lijst van restauratiewerkzaamheden: de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerken gelijkaardig aan de schaal en de omvang van het onderhavig project. Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerken
b) de plaats en het tijdstip van uitvoering en oplevering
c) een duidelijkeweergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht
d) opgave van de gedeelten die in onderaanneming gegeven werden, met vetrmelding van de onderaannemer
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden
g) de PV van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden
Vereiste erkenning: Zonder afbreuk te doen aan de selectiecriteria hierna (art.25 decreet 14 december 2001 hierna) moet de aannemer op het ogenblik van de toewijzing van de opdracht erkend zijn in de categorie D of D24 op basis van de raming van de aanbestedende overheid - in klasse 8 ongeacht de vereisten met betrekking tot de specifieke erkenning voor het deel restauratiewerken waarvoor hetzij hijzelf, hetzij de door hem aangeduide onderaannemer(s) die hij voor deze werken wenst in te schakelen, imperatief dient te voldoen.
BIJZONDERE VERMELDING MET BETREKKING TOT DE ALGEMENE AANNEMINGSVOORWAARDEN, ZOALS VASTGELEGD IN HET BESLUIT VAN DE VLAAMSE REGERING VAN 14 DECEMBER 2001
- met betrekking tot de uit te voeren elektriciteitswerken, opgenomen in deel EL van het bestek zal, in geval er een onderaannemer aangesteld wordt door de hoofdaannemer, deze erkend zijn in de categorie P1, Klasse 4
- met betrekking tot de uit te voeren HVAC en sanitaire installaties, opgenomen in deel Fluida van het bestek zal, in geval er een onderaannemer aangestend wordt door de hoofdaannemer, deze erkend zijn in de categorie D16/D17/D18, klasse 5
- met betrekking tot de uit te voeren liftinstallaties, opgenomen in deel LI van het bestek zal, in geval er een onderaannemer aangesteld wordt door de hoofdaannemer, deze erkend zijn in de categorie N1, Klasse 2
- met betrekking tot de uit te voeren keukenuitrusting, opgenomen in het bestek zal, in geval er een onderaannemer aangesteld wordt door de hoofdaannemer, deze erkend zijn in de categorie T4, Klasse 1
- voor de sprinklerinstallatie is een BOSEC certificatie als erkend aannemer vereist
- met betrekking tot de uit te voeren restauratiewerken, gelden de regels opgenomen in de in verband met de criteria waaraan de aannemer die instaat voor de restauratie, moet voldoen
- voor de theatertechniken, zie art.25 selectiecriteria
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 3/3/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 1300.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek met opmetingsstaten, plannen, offerteformulier en cd-rom
Het aanbestedingsdossier is uitsluitend aan te kopen bij TV AAQ, Klaverbladstraat 1A te 3560 Lummen en dit enkel middels voorafgaande telefonische afspraak op +32 11 37 12 12 .
Het dossier kan na afspraak in ontvangst genomen worden tegen betaling van de gevraagde prijs, en dit
- ofwel tegen contante betaling
- ofwel door voorafgaande overschrijving van het volledige bedrag op rekeningnummer 735-1164774-83 mits verplichte vermelding van het BTW-nummer en het volledig adres en de mededeling "De Verdieping II - CC Muze - Bestek - Algemene aanbesteding".
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 6/3/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 6/3/2017 - 10:30
Plaats: Gemeentehuis - raadzaal, Heldenplein 1 te 3550 Heusden-Zolder
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
06/02/2017 om 10.00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 9/1/2017

Annonces similaires du BDA :