Stad Sint-truiden

Aanleg nieuwe bestrating Begijnhofsite


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Sint-Truiden
Stadskantoor - Kazernestraat 13, BE-3800 Sint-Truiden
Contact: Mevrouw Marie Berthe Debusscher
Tel: +32 11701572 Fax: +32 11701450 E-mail: marie-berthe.debusscher@sint-truiden.be
Internet adres(sen): www.sint-truiden.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Aanleg nieuwe bestrating Begijnhofsite
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Begijnhof
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht behelst vooral:
- Signalisatie van de werken
- Opbreken van verhardingen, lijnvormige elementen, .
- Grondwerken in uitgraving en geschikt maken van het baanbed in uitgraving door menging met kalk in situ
- Geschikt maken van uitgegraven bodem voor hergebruik door mengen met cement en/of kalk
- Wegherstellingswerken
- Aanleggen van rijbaanverhardingen in kasseien
- Uitvoeren van lijnvormige elementen in natuursteen
- Leveren en plaatsen van straatmeubilair
- Belijningen en bebordingen (signalisatie)
- Realiseren/herstellen van huisaansluitingen
- Groenaanleg en onderhoud gedurende de waarborgperiode
- Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Elke inschrijver voegt bij zijn inschrijving een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst op naam van de inschrijver. Dit uittreksel is niet ouder dan 3 maanden.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde
gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
? het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid;
? de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie;
? de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden;
? de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
? de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie bestek.
Idem
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Betreffende de kwalitatieve selectie verwijzen we naar het restauratiepremiebesluit 14.12.2001:
Onderafdeling II. Aanstelling van uitvoerders.
A. Selectiecriteria
Art. 25. Onverminderd de bepalingen van artikel 3 § 3, gebeurt de selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden op basis van de volgende criteria:
1° kwalificaties:
a) studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden. Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin, behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;
Afdeling II. Bescherming van het vakmanschap
Art. 30. § 1. In de overeenkomst, af te sluiten tussen de premienemer en de uitvoerder van de
restauratiewerkzaamheden, moet uitdrukkelijk worden bepaald dat hij minstens 50 % van de
restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren. De premie kan
niet worden toegekend als aan deze bepaling niet is voldaan. Van dat percentage kan afgeweken worden naar
gelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de
restauratiewerkzaamheden.
Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door het agentschap.
§ 2. Onder gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden worden begrepen:
1° orgels, beiaarden, torenuurwerken, luiklokken;
2° historische instrumenten;
3° beeldhouwwerken (hout en steen), grafstenen;
4° panelen, schilderijen, muurschilderingen;
5° muurbekledingen, textiel;
6° bomen, historische tuinen;
7° meubilair, lambriseringen, tuin- en straatmeubilair;
8° heraldische wapens en symbolen;
9° glasramen;
10° smeedwerk;
11° archeologisch bodemonderzoek;
12° industrieel-archeologische instrumenten, machines en objecten;
13° en andere cultuurgoederen die integrerend deel uitmaken van een monument, inzonderheid de bijhorende uitrusting en de decoratieve elementen.
§ 3. In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden, vermeld in § 2, moet de
uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan
gewerkt zal worden.
Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders. Van dat aantal kan afgeweken worden naar gelang van de aard van de
restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden. Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door het agentschap.
§ 4. Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden
aan de in artikel 25 vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevende bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers.
Art. 31. § 1. In de overeenkomst, afgesloten tussen de premienemer en de uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden, moet uitdrukkelijk worden bepaald dat:
a) de uitvoerder verplicht is een register bij te houden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren;
b) de uitvoerder die in strijd met de bepalingen van dit besluit, inzonderheid artikel 31, § 1, a, meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de restauratiepremie is toegekend door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft;
c) de uitvoerder die geen register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt, geacht wordt de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
§ 2. De ingevolge de bepalingen van § 1 eventueel teveel betaalde bedragen (voorschotten en/of saldo) moeten terugbetaald worden aan het Vlaamse Gewest, dat na inhouding van het eigen aandeel ze zal uitkeren aan de rechthebbende overheden in verhouding tot de door elk van hen toegekende bedragen.
Idem
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 215.79 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
De opdrachtdocumenten kunnen mits contante betaling of mits voorafgaandelijke storting van EUR 215,79 op het rekeningnummer BE81 4062 0904 6124 van de ontwerper Antea Group worden aangekocht.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 7/2/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 7/2/2017 - 11:00
Plaats: Stadskantoor, schepenzaal, 1e verdieping, Kazernestraat 13 te 3800 Sint-Truiden
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/12/2016

Annonces similaires du BDA :