AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: Nathalie Devaere
E-mail: nathalie.devaere@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
District 5 : Kanalen-Oost. Lijnvervanging.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Oost- en West-Vlaanderen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is een opdracht voor aanneming van diensten in de zin van art. 3 van de Wet van 15 juni 2006.
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van een aantal lijnbeplantingsvervangingen in het district 5: Kanalen -Oost (zie Bijlage 1):
- Vellen van bomen (populier)
- Uitfrezen van de wortelgestellen
- Aanplanten van nieuwe bomen
- 3 jaar waarborg op de aanplant
Het betreft volgende 4 zones:
- Zone 1 - Zuidervaart (ZV): Tussen Stuwbrug Damme en Wittebrug - RO - zijn reeds gerooid, enkel heraanplant
- Zone 2 - Leopoldkanaal (LK): Tussen Sifonbrug en Oostkerkebrug - RO, - zijn reeds gerooid, enkel heraanplant
- Zone 3 - Leopoldkanaal (LK): Tussen Palingpot en inkokering - RO, zijn reeds gerooid, enkel heraanplant
- Zone 4 - Leopoldkanaal (LK): Tussen Bellekensstraatbrug en Watervlietbrug - LO - rooien en heraanplant
Volgens de CPV-classificatie hebben deze diensten betrekking op:
- 45233229-0: Onderhoud van bermen;
- 77211300-5: Rooien van bomen;
- 77211400-6: Vellen van bomen;
- 77211500-7: Onderhouden van bomen;
- 77310000-6: Beplanten en onderhouden van groengebieden;
- 77341000-2: Snoeien van bomen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Voor een open aanbesteding toont de inschrijver aan dat hij zich niet in één van de gevallen van uitsluiting volgens art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing bevindt door het voorleggen vanVoor alle inschrijvers:
- Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke- of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing;
Bovendien voor de niet-Belgische inschrijvers:
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdrage voor sociale zekerheid overeenkomstig art. 62, §2 K.B. Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het KB Plaatsing).
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1) Een lijst met de personeelsleden, hun kwalificaties en werkervaring waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten.
? Minimaal worden volgende personen ingezet voor de opdracht:
o een verantwoordelijke met een opleiding bachelor tuinbouw/groenbeheer of gelijkwaardig met 3 jaar ervaring;
o een arbeider met BSO diploma tuinbouw/groenbeheer of gelijkwaardig.
2) De dienstverlener dient per uitvoeringsploeg voor het aanplanten en snoeien van bomen beroep te doen op een "European Treeworker' of "Certified Arborist" of "European Tree Technician" . De naam (namen) en een kopie van het geldig certificaat of ID-kaart moet bij de offerte gevoegd.
Indien de dienstverlener beroep doet op een onderaannemer, voegt hij bij zijn offerte een overeenkomst met de onderaannemer toe (door beide ondertekend). Deze onderaannemer moet ook beschikken over het certificaat "European Treeworker" of certificaat "Certified Arborist" of "EU Tree Technician". Een kopie van dit geldig certificaat of ID-kaart dient bij de offerte gevoegd.
? Minimaal dient een kopie van een geldig certificaat of ID-kaart van de EU Treeworker of Certified Arborist of EU Tree Technician worden bijgevoegd. In geval van onderaanneming dient ook een door beide ondertekende overeenkomst te worden bijgevoegd (zie artikel 74).
3) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:
de inhoud van de opdracht;
het bedrag van de opdracht;
de uitvoeringsperiode van de opdracht;
de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.
? Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 150.000 euro.
Concreet gaat het zowel om voorbeelden van het vellen van bomen als van het aanplanten van bomen.
4) De dienstverlener dient te beschikken over een geldig VCA-certificaat. VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers.
? Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/01/2017 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1639.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/01/2017 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
17/01/2017 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : 1 kalenderjaar
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/12/2016