AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stadsbestuur Lier
Paradeplein 2 bus 1, BE-2500 Lier
Contact: De heer Bart Alewaters
Tel: +32 38000370 Fax: +32 34881357 E-mail: bart.alewaters@lier.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
restauratie Den Bril
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Bril 6 te 2500 Lier
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
restauratie Den Bril
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Voor de Belgische inschrijver vraagt het bestuur het RSZ-attest, de jaarrekeninen en het attest van niet-faling via elektronische weg op overeenkomstig art. 60§1. De overige documenten worden opgevraagd bij de inschrijver.
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van onverenigbaarheid te vinden.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De selectiecriteria, opgelegd door het Besluit d.d. 14/12/2001 (BS 19/01/2002) van het Vlaamse Regering, en houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten in het bijzonder art. 25. De inschrijver zal derhalve de nodige overtuigingstukken bij zijn inschrijving voegen om zijn selectie op basis van volgende criteria mogelijk te maken:
1) kwalificaties:
- studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en van de verantwoordelijken voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden.
- beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften
2) de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten:
- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden
- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering
- een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers
- de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden
- het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden
- de PV van oplevering van de restauratiewerkzaamheden
3) een verklaring waarin (behoudens de bepalingen vermeld in art. 30§2 van het BVR d.D. 14/12/2001) de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden.
- de technische bekwaamhedi van de inschrijver wordt bewezen door twee referentieprojecten:
* gestaafd met bewijs van goede uitvoering voor restauratieve werkzaamheden aan een beschermd monument en voorlopig opgeleverd na 1/01/2009.
* betreffende deze referentieprojecten zal de inschrijver een bewijs van goede uitvoeringn goedgekeurd door de bouwheer voor het ref.project in kwestie, met omschrijving van het project en bouwheer, locatiegegevens, vermelding van het totaalbudget alsook een oplijsting van de specifieke restauratieve werkzaameheden.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 5 of hoger
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/2/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten worden kosteloos digitaal ter beschikking gesteld, na aanvraag per mail, via bart.alewaters@lier.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
15/2/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
15/2/2017 - 10:00
Plaats: Stadskantoor Dungelhoeff, Paradeplein 2 bus 1 te 2500 Lier
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/12/2016