Stad Sint-truiden

Restauratie en herstemming Speelhof - Fase1: Instandhoudingswerken en vooronderzoeken - Perceel 1: Instandhoudingswerken


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Sint-Truiden
Stadskantoor - Kazernestraat 13, BE-3800 Sint-Truiden
Contact: De heer Bart Clerinx
Tel: +32 11701573 Fax: +32 11701509 E-mail: bart.clerinx@sint-truiden.be
Internet adres(sen): www.sint-truiden.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratie en herstemming Speelhof - Fase1: Instandhoudingswerken en vooronderzoeken - Perceel 1: Instandhoudingswerken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Domein Speelhof, Speelhoflaan te 3800 Sint-Truiden
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie en herstemming Speelhof - Fase1: Instandhoudingswerken en vooronderzoeken - Perceel 1: Instandhoudingswerken
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van de aannemers van werken, wordt uitgesloten van deelneming aan deze opdracht de aannemer:
1° die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
2° die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen
3° die, bij rechtelijke beslissing in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast
6° die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is
Voor 1°, 2°, 3° en 6° voegt de aannemer bij zijn offerte de nodige attesten en een verklaring op eer dat aan de gestelde eisen voldaan is.
5° die niet in orde is met zijn bijdragen aan de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van arti-kel 62 van dit besluit
Voor 5° levert de aannemer het bewijs door voorlegging van een attest zoals bepaald in artikel 61 van het KB van 15.07.2011
Verder worden van deze opdracht uitgesloten, de aannemer:
4° die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbe-stedende overheid aannemelijk kan maken
7° die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het ver-strekken van inlichtingen, opvorderbaar bij toepassing van dit hoofdstuk
Wanneer een van de gevraagde documenten of getuigschriften niet wordt uitgereikt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, zal voor deze op-dracht de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door passende bankverklaringen
In dat verband voegt de aannemer bij zijn offerte een document vanwege zijn financiële instelling(en) dat als volgt opgesteld wordt:
Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is deze referenties over te leggen kan hij zijn eco-nomische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
Idem
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de aannemer verzocht om zijn technische bekwaamheid aan te tonen door volgende referenties:
1° Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uit-gevoerd zullen worden
met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer
- gegevens inzake erkenning
- opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onder-hevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere on-deraannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
2° Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de procedure uitgesloten.
3° Opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de aannemer (minimaal: werfleider - projectleider en uitvoerend personeel) en alle onderaannemers.
4° Opgave van:
voor de hoofdaannemer: vijf referenties van werken aan gelijkaardige monumenten ten bedrage van minstens EUR 75.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar(de relevantie wordt door de aanbestedende overheid beoordeeld op basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
5° Opgave van, desgevallend, het ISO 9001, ISO 14001-certificaat of en het VCA-attest van de inschrijver
6° Erkenningsgetuigschrift in klasse 2 of hoger - categorie D24
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de aannemer in staat is om deze opdracht van restauratie- en geschiktmakingswerken te realiseren.
Binnen de grenzen van de artikelen 68 tot 70 , kan de aanbestedende overheid verlangen dat de aan-nemers de overgelegde getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Indien de inschrijver via een tijdelijke vereniging zich kandidaat stelt dienen al de gevraagde documen-ten in het administratief bestek door al de 'hoofdaannemers' van de tijdelijke vereniging ingediend te worden
DE BESCHERMING VAN HET VAKMANSCHAP:
De uitvoerder moet minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel uitvoeren. Hiervan dient een schriftelijke verklaring opgegeven te worden.
In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde werkzaamheden, moet de uit-voerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven, met de garantie dat met één ervan zal worden gewerkt. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde cri-teria met betrekking tot referenties en studie- en beroepkwalificaties als de uitvoerders.
Idem
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Technische waarde, Weging: 30
Criterium 3: Uitvoeringstermijn, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 121.26 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek + inschrijvingsdocumenten
De documenten zijn enkel te verkrijgen bij contante betaling of na voorafgaandelijke storting van 121,26 EUR (verzendingskosten inbegrepen) op rekeningnummer BE 47-132.534.570-980 van Team van Meer Architecten en Co cvba met vermelding van de projectnaam.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 11/1/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 11/1/2017 - 11:00
Plaats: Stadskantoor, 4e verdieping (vergaderlokaal), Kazernestraat 13 te 3800 Sint-Truiden
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/11/2016

Annonces similaires du BDA :