AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij Linkerscheldeoever
Sint-Paulusplein 27, BE-9120 Kallo
Contact: Mevrouw Liesbeth Van Driessche
Tel: +32 37664189 Fax: +32 37767913 E-mail: liesbeth.vandriessche@maatschappijlso.be
Internet adres(sen): www.mlso.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Grondwerken Logistiek Park Waasland fase West - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Beveren
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Ten behoeve van de ontwikkeling van het Logistiek Park Waasland fase West, dienen er grondwerken te worden uitgevoerd.
Het projectgebied is gelegen tussen de E34/ de Schoorstraat, de Schoorhavenweg, de Verrebroekstraat (N451) en de Noord-Zuidverbinding/ Paardenkerkhofstraat. Het projectgebied is bruto 65 ha groot.
De grondwerken betreffen in hoofdzaak
- afgravingen in het projectgebied
- verwerking van de aanwezige zandstock d.m.v. ophoging
- verwerking van grondoverschotten
De werken omvatten eveneens het verwijderen van de nog aanwezige begroeiing, het ruimen en dempen van de sloten, regiewerken, .
Het bestek 2015-07 'Grondwerken Logistiek Park Waasland fase West' leidt in eerste instantie tot een speciale raamovereenkomst. De raamovereenkomst zal worden afgesloten met meerdere deelnemers opdat de marktwerking kan spelen. In een latere fase zal immers per deelopdracht nog de prijsvergelijking plaatsvinden.
De beoogde grondwerkzaamheden zijn in zeer sterke mate afhankelijk van de omstandigheden op het moment van uitvoering (vraag - aanbod van gronden op dat moment). De beoogde werkzaamheden hangen bovendien nauw samen met de toekomstige werkzaamheden van de toekomstige, nog niet gekende concessionarissen op fase B van het Logistiek Park Waasland fase West. De raamovereenkomst zal worden uitgevoerd in functie van de vordering in de archeologische opgraving en werken van derden (zoals de toekomstige concessionarissen).
De raamovereenkomst zal worden afgesloten met de drie best gerangschikte inschrijvers, op basis van de kwalitatieve selectie. De inschrijvingen voor deze opdracht beperken zich in eerste instantie tot de documenten die vereist worden in kader van de kwalitatieve selectie, en andere specifieke documenten (zoals het inschrijvingsformulier, attesten erkenning, .) zoals opgegeven in art. I.6 van het bestek.
De uitvoering van de raamovereenkomst zal gebeuren per deelopdracht, waarin het uit te voeren deel van de raamovereenkomst zal worden omschreven. Per deelopdracht wordt dan aan de drie geselecteerde inschrijvers een specifieke offerte gevraagd. Deze specifieke offerte bevat dan de ingevulde inventaris, voor de posten die worden gevraagd in de deelopdracht. Deze offerte omvat eveneens de opgave van de uitvoeringstermijn. De aanbestedende overheid kiest de aannemer met de economisch meest voordelige offerte op basis van de opgegeven gunningscriteria (prijs, uitvoeringstermijn).
Het bestek 2015-07 en de raamovereenkomst blijven van toepassing bij het kiezen van de aannemer voor de deelopdrachten en tijdens de uitvoering van de opdrachten.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de opdracht - middels bijkomende deelopdrachten - uit te breiden naar gelijkaardige opdrachten in de Waaslandhaven.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De aanbestedende overheid zal een kwalitatieve selectie uitvoeren op basis van de gevraagde bewijsstukken.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is van het meest recente beschikbare boekjaar.
De aanbestedende overheid benadrukt specifiek het belang van deze minimumeisen. Deze bewijsstukken m.b.t. de minimale eisen dienen volledig conform de gevraagde omschrijving te worden ingediend. Zo niet, bestaat de kans dat de aanbestedende overheid de kandidaat niet zal selecteren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
De aanbestedende overheid zal een kwalitatieve selectie uitvoeren op basis van de gevraagde bewijsstukken.
* Een lijst van werken die het afgelopen jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.
De aanbestedende overheid benadrukt specifiek het belang van deze minimumeisen. Deze bewijsstukken m.b.t. de minimale eisen dienen volledig conform de gevraagde omschrijving te worden ingediend. Zo niet, bestaat de kans dat de aanbestedende overheid de kandidaat niet zal selecteren.
Vereiste erkenning: G (Grondwerken), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 70
Criterium 2: Uitvoeringstermijn, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 20/12/2016 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
21/12/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/11/2016