KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Wegen en Verkeer Antwerpen
Lange Kievitstraat 111-113 bus 41, BE-2018 Antwerpen
Contact: Jef Vercammen
Tel: +3 2246685 E-mail: jef.vercammen@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen):
https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=252156
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Jan de Vostunnel te Antwerpen: - Verwijderen en afvoeren van asbest - Aanbrengen van nieuwe plafondbekleding
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De Jan de Vostunnel bevat over een zone van ongeveer 240 m asbestbeplating aan het plafond, dit in elke koker. Deze beplating dient in beide kokers verwijderd zodat de vernieuwing van oa de tunnelverlichting kan gerealiseerd worden. Deze vernieuwing verloopt via een andere opdracht: MDM/12A09: A12 - Bevrijdingstunnel en Jan de Vostunnel te Antwerpen: Vernieuwen van de verlichting, ventilatie en veiligheidsuitrusting.
Na het verwijderen van alle asbesthoudende materialen aan het plafond wordt er terug een brandwerende coating aangebracht (b.v. pyroc). De coördinatie met de andere aanneming is een last van de opdracht, dit om een optimale afstemming te hebben tussen beide opdrachten. Voor de uitvoering van de werken in de tunnelkokers is een coördinatie met de aanneming van de andere opdracht MDM/12A09 primordiaal. De aannemer van dit contract is "THV Fabricom-VSE".
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: VI.3) NADERE INLICHTINGEN
In plaats van:
VI. 3 Nadere inlichtingen:
- Gelieve document(en) aan te leveren waaruit blijkt dat de perso(o)n(en) die de offerte
elektronisch onderteken(t)(en) gemachtigd (is) (zijn) rechtsgeldig te handtekenen.
- De elektronische offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar PDF-formaat. Gelieve de documenten zoveel als mogelijk samen te bundelen tot 80MB met uitzondering van het offerteformulier, de samenvattende meetstaat en het invulformulier inzake veiligheid dat gehecht is aan het veiligheids- en gezondheidsplan dewelke als aparte documenten dienen geüpload te worden.
De verschillende bestanden voldoen aan de volgende bestandsnaamconventie, waarbij [inschrijver] de naam van de inschrijver is, [ext] de extensie van het document is (pdf, doc, xls, .) en [nr] een oplopend nummer is in volgorde van de opsomming in het overeenkomstig artikel.
bestandsnaam inhoud van het bestand
01_OF-[inschrijver].[ext] het offerteformulier
02_SO-[inschrijver].[ext] de samenvattende opmetingsstaat overeenkomstig de bepalingen van Art. 80
03_81-[nr]-[inschrijver].[ext] de documenten die bij de offerte gevoegd moeten worden overeenkomstig de bepalingen van Art. 81
04_69-[nr]-[inschrijver].[ext] de referenties waarmee de technische bekwaamheid aangetoond wordt overeenkomstig de bepalingen van Art. 69
- De samenvattende opmeting wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze cellen in de kolommen 'Eenheidsprijs/bedrag (EUR)', 'Eenheidsprijs/bedrag voluit geschreven' (enkel indien zichtbaar), 'Vermindering/vermeerdering' (enkel indien zichtbaar) en 'Totaal (incl. vermindering/vermeerdering) EUR'. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige. Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
Indien de inschrijver een ander formulier gebruikt dan het Excel-bestand dat door de aanbestedende overheid ter beschikking wordt gesteld, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem aangewende documenten met het formulier.
- Het bestek en eventuele bijlagen zijn enkel digitaal verkrijgbaar via eTendering: https://eten.publicprocurement.be/
Rectificatiebericht nr.1 d.d. 20/10/2016
-----------------------------------------------------------------
Toevoeging VGP en in te vullen VGP bijlage.
Rectificatiebericht nr.2 d.d. 03/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Er is mogelijkheid tot plaatsbezoek van een afgesloten tunnelkoker op maandag 14 november 2016.
Afspraak om 21 h aan toegang dienstgebouw Jan de Vostunnel. Deze toegang bevindt zich op de kruising van de Jan de Voslei en VIIde-Olympiadelaan (zie bijlage voor liggingsplan).
Aanwezigheid te bevestigen aan het bestuur voor 14/11/2016 via: jef.vercammen@mow.vlaanderen.be of via de coördinaten opgenomen in het bijzonder bestek.
Toezichter ter plaatse tijdens het plaatsbezoek is Kris Wijns (0491 35 11 41).
Ter info: het beschreven plaatsbezoek in het bijzonder bestek betreft een bezoek aan het dienstgebouw en gebeurt overdag; zoals beschreven in het bijzonder bestek gebeurt dit ook na afspraak.
Rectificatiebericht nr.3 d.d. 17/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Blz 6 - Plafondcoating
Aanvulling:
"Het voorzien van een wapeningsnet is opgelegd. Als daarvoor een dikkere laag aangebracht moet worden, dient de inschrijver hiermee rekening te houden bij zijn inschrijving."
Blz 7 - Punt 4:Materialen en applicatie
Aanvulling:
"Dit geeft een idee van de materialen die kunnen toegepast worden. De inschrijver moet echter zelf nagaan en aan het Bestuur bewijzen dat deze materialen voldoen aan de eisen die het bestek oplegt, met name bescherming bieden aan het plafond tegen de gevaren van een koolwaterstofbrand volgens de RWS brandcurve. De temperaturen stijgen hierbij tot ca. 1350°C en de brandduur is twee uur. Als het materiaal niet voldoet, mag de inschrijver het materiaal niet toepassen."
Aanpassen:
"ISO-brandproef" vervangen door "brandproef volgens de RWS brandcurve"
Aanpassen:
"maximum applicatiedikte van 50mm" vervangen door "maximum applicatiedikte van 50 mm per laag. De totaal aangebrachte dikte, in verschillende lagen aangebracht, mag meer zijn. De totale benodigde dikte moet de inschrijver zelf bepalen zodat met het gekozen product aan de eis van bescherming van het plafond tegen de gevaren van een koolwaterstofbrand volgens de RWS brandcurve voldaan wordt. Er wordt geen minimum laagdikte voorop gesteld."
Blz 7 - Punt 5: Onderhoud
Aanvulling:
"Eis naar onderhoud: Het materiaal moet bestand zijn tegen waterstralen gericht op installaties die aan het plafond bevestigd zijn, zoals bijvoorbeeld verlichting, camera's, ventilatoren,. Er wordt hierbij geen hoge druk toegepast. Deze installaties worden enkel licht bespoten met zeep en nadien met water afgespoeld. De plafondbescherming zelf wordt niet gereinigd."
Rectificatiebericht nr.4 d.d. 21/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Blz 7 - Punt 4:Materialen en applicatie
Aanvulling:
"Er werd geen voorstudie uitgevoerd om de bestaande dekking van de wapening en de betonkwaliteit te bepalen. Dit was niet mogelijk door de asbesthoudende platen die op het plafond hangen. De inschrijver mag daarom uitgaan van een dekking van minimum 30 mm t.o.v. de wapening en van een betonkwaliteit C25/30 voor de berekeningen."
Te lezen:
VI. 3 Nadere inlichtingen:
- Gelieve document(en) aan te leveren waaruit blijkt dat de perso(o)n(en) die de offerte
elektronisch onderteken(t)(en) gemachtigd (is) (zijn) rechtsgeldig te handtekenen.
- De elektronische offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar PDF-formaat. Gelieve de documenten zoveel als mogelijk samen te bundelen tot 80MB met uitzondering van het offerteformulier, de samenvattende meetstaat en het invulformulier inzake veiligheid dat gehecht is aan het veiligheids- en gezondheidsplan dewelke als aparte documenten dienen geüpload te worden.
De verschillende bestanden voldoen aan de volgende bestandsnaamconventie, waarbij [inschrijver] de naam van de inschrijver is, [ext] de extensie van het document is (pdf, doc, xls, .) en [nr] een oplopend nummer is in volgorde van de opsomming in het overeenkomstig artikel.
bestandsnaam inhoud van het bestand
01_OF-[inschrijver].[ext] het offerteformulier
02_SO-[inschrijver].[ext] de samenvattende opmetingsstaat overeenkomstig de bepalingen van Art. 80
03_81-[nr]-[inschrijver].[ext] de documenten die bij de offerte gevoegd moeten worden overeenkomstig de bepalingen van Art. 81
04_69-[nr]-[inschrijver].[ext] de referenties waarmee de technische bekwaamheid aangetoond wordt overeenkomstig de bepalingen van Art. 69
- De samenvattende opmeting wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze cellen in de kolommen 'Eenheidsprijs/bedrag (EUR)', 'Eenheidsprijs/bedrag voluit geschreven' (enkel indien zichtbaar), 'Vermindering/vermeerdering' (enkel indien zichtbaar) en 'Totaal (incl. vermindering/vermeerdering) EUR'. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige. Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
Indien de inschrijver een ander formulier gebruikt dan het Excel-bestand dat door de aanbestedende overheid ter beschikking wordt gesteld, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem aangewende documenten met het formulier.
- Het bestek en eventuele bijlagen zijn enkel digitaal verkrijgbaar via eTendering: https://eten.publicprocurement.be/
Rectificatiebericht nr.1 d.d. 20/10/2016
-----------------------------------------------------------------
Toevoeging VGP en in te vullen VGP bijlage.
Rectificatiebericht nr.2 d.d. 03/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Er is mogelijkheid tot plaatsbezoek van een afgesloten tunnelkoker op maandag 14 november 2016.
Afspraak om 21 h aan toegang dienstgebouw Jan de Vostunnel. Deze toegang bevindt zich op de kruising van de Jan de Voslei en VIIde-Olympiadelaan (zie bijlage voor liggingsplan).
Aanwezigheid te bevestigen aan het bestuur voor 14/11/2016 via: jef.vercammen@mow.vlaanderen.be of via de coördinaten opgenomen in het bijzonder bestek.
Toezichter ter plaatse tijdens het plaatsbezoek is Kris Wijns (0491 35 11 41).
Ter info: het beschreven plaatsbezoek in het bijzonder bestek betreft een bezoek aan het dienstgebouw en gebeurt overdag; zoals beschreven in het bijzonder bestek gebeurt dit ook na afspraak.
Rectificatiebericht nr.3 d.d. 17/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Blz 6 - Plafondcoating
Aanvulling:
"Het voorzien van een wapeningsnet is opgelegd. Als daarvoor een dikkere laag aangebracht moet worden, dient de inschrijver hiermee rekening te houden bij zijn inschrijving."
Blz 7 - Punt 4:Materialen en applicatie
Aanvulling:
"Dit geeft een idee van de materialen die kunnen toegepast worden. De inschrijver moet echter zelf nagaan en aan het Bestuur bewijzen dat deze materialen voldoen aan de eisen die het bestek oplegt, met name bescherming bieden aan het plafond tegen de gevaren van een koolwaterstofbrand volgens de RWS brandcurve. De temperaturen stijgen hierbij tot ca. 1350°C en de brandduur is twee uur. Als het materiaal niet voldoet, mag de inschrijver het materiaal niet toepassen."
Aanpassen:
"ISO-brandproef" vervangen door "brandproef volgens de RWS brandcurve"
Aanpassen:
"maximum applicatiedikte van 50mm" vervangen door "maximum applicatiedikte van 50 mm per laag. De totaal aangebrachte dikte, in verschillende lagen aangebracht, mag meer zijn. De totale benodigde dikte moet de inschrijver zelf bepalen zodat met het gekozen product aan de eis van bescherming van het plafond tegen de gevaren van een koolwaterstofbrand volgens de RWS brandcurve voldaan wordt. Er wordt geen minimum laagdikte voorop gesteld."
Blz 7 - Punt 5: Onderhoud
Aanvulling:
"Eis naar onderhoud: Het materiaal moet bestand zijn tegen waterstralen gericht op installaties die aan het plafond bevestigd zijn, zoals bijvoorbeeld verlichting, camera's, ventilatoren,. Er wordt hierbij geen hoge druk toegepast. Deze installaties worden enkel licht bespoten met zeep en nadien met water afgespoeld. De plafondbescherming zelf wordt niet gereinigd."
Rectificatiebericht nr.4 d.d. 21/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Blz 7 - Punt 4:Materialen en applicatie
Aanvulling:
"Er werd geen voorstudie uitgevoerd om de bestaande dekking van de wapening en de betonkwaliteit te bepalen. Dit was niet mogelijk door de asbesthoudende platen die op het plafond hangen. De inschrijver mag daarom uitgaan van een dekking van minimum 30 mm t.o.v. de wapening en van een betonkwaliteit C25/30 voor de berekeningen."
Rectificatiebericht nr.5 d.d. 28/11/2016
-----------------------------------------------------------------
Datum opening wordt opgeschoven naar 29/11/2016 om 11u mits technische problemen met het e-Tendering platform.
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten Datum:
In plaats van: 28/11/2016 - 11:00
Te lezen: 29/11/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen Datum:
In plaats van: 28/11/2016 - 11:00
Te lezen: 29/11/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.8) Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend Datum:
In plaats van: 28/11/2016 - 11:00
Te lezen: 29/11/2016 - 11:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/11/2016