AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Limburg
Universiteitslaan 1, BE-3500 Hasselt
Contact: De heer Werner Putzeys
Tel: +32 11237955 Fax: +32 11238111 E-mail: werner.putzeys@limburg.be
Internet adres(sen): www.lokalebesturen.limburg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamcontract voor het uitvoeren van onderhouds- en herstellingswerken betreffende DAKEN
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Patrimonium provinciebestuur Limburg
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht wordt initieel afgesloten voor de duur van 1 jaar. De overeenkomst kan drie maal door het bestuur uitdrukkelijk worden verlengd telkens voor de duur van 1 jaar. Na vier jaren wordt de overeenkomst stilzwijgend beëndigd zonder opzeg.
Meer specifiek worden onderstaande werkzaamheden bedoeld.
Deel 1 - Periodiek onderhoud en inspectie van de daken:
Dit omvat o.a.
reinigen en ontruimen van platte daken;
reinigen van koepels;
reinigen en ontruimen van dakgoten, hanggoten, bakgoten, kilgoten, schampgoten, zakgoten, zalingen, verholen goten en andere gootconstructies;
reinigen en ontruimen van afvoerpijpen, vergaarbakken, spuwers, dakkolken, bol-en draadroosters, sneeuwroosters;
plaatselijk acuut herstel van schade en -oorzaken;
inspectie en rapportering van schadeverschijnselen;
De reiniging en inspectie dient 2 x per jaar uitgevoerd te worden, in de maanden maart/ april en oktober/november. Het bestuur behoudt zich het recht om van deze regel af te wijken, in min of meer op afroep waarbij de opdracht dient aan te vangen binnen de 14 kalenderdagen.
Het bedrag dat op jaarbasis gegund wordt voor het uitvoeren van reinigingswerken en inspectie wordt geraamd op 100 000,00 EUR/jaar (exclusief btw).
Deel 2 - Uitvoeren van herstellingen en kleine renovatieprojecten tot EUR 15.000 per deelopdracht:
Dit omvat o.a.:
Het herstellen en/ of plaatselijk vervangen van dakgoten, hanggoten, bakgoten, kilgoten, schampgoten, zakgoten, zalingen, verholen goten en andere gootconstructies;
Het herstellen/vervangen van koepels;
Het herstellen en/ of plaatselijk vervangen van afvoerpijpen, vergaarbakken, spuwers, dakkolken, bol-en draadroosters, sneeuwroosters;
Het vervangen van dakpannen/ leien;
Het ontmossen van hellende daken en aanbrengen van een beschermende coating;
Het herstellen en/ of plaatselijk vernieuwen van platte/hellende daken met bitumineuze lagen, pannen, leien, metalen dakbedekking, EPDM of pvc (o.a. type Trocal);
Het isoleren van platte of hellende daken.
Per deelopdracht wordt een afzonderlijk dienstbevel gegeven, waarbij aard en omvang van de werken, aanvangsdatum en uitvoeringstermijn worden opgegeven. Een eigen pv van vaststelling voor aanvaarding van de werken van de deelopdracht (deel-oplevering)zal worden opgemaakt, conform de bepalingen van dit bestek.
Het bedrag dat op jaarbasis gegund wordt bij afzonderlijke deelopdrachten, voor het uitvoeren van herstellingswerken betreffende daken, wordt geraamd op 100 000,00 EUR/jaar (exclusief btw).
Het bedrag per deelopdracht varieert tussen de 500,00 EUR en maximum 15.000,00 EUR,excl.btw.
Er kan echter geen minimumbedrag noch een minimum aantal deelopdrachten gegarandeerd worden. Deze raming is dus louter indicatief.
Plaats van uitvoering: Patrimonium provinciebestuur Limburg
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting met betrekking tot de persoonlijke situatie van de inschrijver te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §1 en §2, artikel 62 en artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
De aanbestedende overheid kan de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijver wiens offerte het beste gerangschikt is alvorens de gunningsbeslissing te nemen. In dit geval zal ze de betrokken inschrijver via de snelste middelen en binnen de door haar bepaalde termijn verzoeken om de inlichtingen of documenten te verstrekken die het mogelijk maken de persoonlijke situatie van de inschrijver te controleren.
De aanbestedende overheid zal echter zelf de inlichtingen of documenten (RSZ, fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD financiën en de verklaring voor niet-faillissement, bij werken: het bewijs van erkenning) aanvragen die zij met behulp van elektronische middelen gratis kan verkrijgen bij de diensten die er de beheerder van zijn.
Evenwel moeten:
- buitenlandse inschrijvers bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de fiscale bijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn
- inschrijvers die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstellen, bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
Bedraagt de rsz- of fiscale schuld aan bijdrage meer dan 3 000,00 euro, of neemt hij in geval van uitstel van betaling de afbetalingen niet strikt in acht, dan wordt de inschrijver verzocht bij zijn offerte alle inlichtingen te voegen betreffende de eventuele schuldvorderingen zoals bedoeld in art. 62, §1 in fine en artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De opdrachtnemer sluit de verzekeringen die zijn aansprakelijkheid inzake arbeidsongevallen dekken, alsook zijn burgerlijke aansprakelijkheid ten aanzien van derden bij de uitvoering van de opdracht.
Binnen een termijn van dertig dagen na het sluiten van de opdracht toont de opdrachtnemer aan dat hij deze verzekeringscontracten is aangegaan, aan de hand van een attest waaruit de door de opdrachtdocumenten vereiste omvang van de gewaarborgde aansprakelijkheid blijkt.
Op elk ogenblik tijdens de uitvoering van de opdracht legt de opdrachtnemer dit attest voor, binnen een termijn van vijftien dagen na ontvangst van het verzoek van de aanbestedende overheid.
Onderstaande bewijzen worden door de aanbestedende overheid zelf opgezocht via de officiële kruispuntbank (DIGIFLOW) en moeten niet bijgevoegd worden:
A. Een attest van niet-faillissement, afgeleverd door de Rechtbank van Koophandel, waaruit blijkt dat de inschrijver geen aangifte heeft gedaan van faillissement of geen gerechtelijk akkoord aangevraagd heeft of niet in staat van faillissement, vereffening of een gelijkaardige situatie verkeert;
B. Een attest, afgeleverd door de Federale Overheidsdienst Financiën, waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de fiscale verplichtingen (belastingen).
C. Een RSZ-attest waaruit blijkt dat de kandidaat-inschrijver voldoet aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid en bestaanszekerheid.
De inschrijver heeft voor de toepassing van voorgaande bepaling aan de voorschriften voldaan, indien hij volgens zijn rekening, die ten laatste daags voor de opening van de offertes is opgemaakt:
1. Aan de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid al de vereiste aangiften heeft toegezonden, tot en met die welke slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal ten opzichte van de dag van de opening van de offertes, en
2. Op deze aangiften geen verschuldigde bijdragen van meer dan 3.000 EUR moet vereffenen, tenzij hij voor die schuld uitstel van betaling heeft verkregen waarvan hij de termijnen strikt in acht neemt.
Zelfs wanneer de schuld aan bijdragen groter is dan 3.000 EUR , wordt de offerte niet als onregelmatig beschouwd indien de inschrijver, alvorens de beslissing tot het gunnen van de opdracht wordt genomen, aantoont dat hij, de dag waarop het attest zijn toestand bepaalt, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 4, § 1 en § 2, 1° tot 8° en 10°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 26 van die wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000 EUR na, ten minste gelijk is aan de bijdragen waarvoor hij met de betaling achterstaat.
Buitenlandse inschrijvers:
Buitenlandse inschrijvers dienen wel de nodige bewijsstukken voor te leggen.
De buitenlandse inschrijver dient bij zijn inschrijving een attest (ev. attesten) te voegen, overeenkomstig artikelen van het Belgisch KB van 14 januari 2013, uitgaande van de bevoegde overheid van het land waar de maatschappelijke zetel gevestigd is.
* attest niet-faillissement
* btw-attest
* RSZ-attest
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Teneinde de technische bekwaamheid van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:
Bedrijfsorganogram met opgave van beroepskwalificaties en relevante ervaring waaruit de bekwaamheid blijkt van het kader en uitvoerend personeel die effectief instaan voor de uitvoering van de opdracht. De categorie per arbeider is mee te geven.
cat. I: ongeschoolde,
cat. Ia: eerste ongeschoolde,
cat. II: geoefende,
cat. IIa: eerste geoefende,
cat. III: geschoolde 1°graad,
cat. IV: geschoolde 2°graad
Organisatiestructuur waaruit blijkt dat de aannemer effectief, adequaat en binnen de opgestelde termijnen kan reageren op bestellingen binnen deze opdracht. Dit wil zeggen: de vorm van bereikbaarheid en het aantal inzetbaar personeel, materieel en materiaal.
Beschrijving van toegepaste maatregelen en werkwijze inzake milieuvoorschriften en afvalverwerking van verpakkingen, bouwresten, . die in regel zijn met de gangbare wetgevingen en van toepassing zijn binnen deze opdracht.
Schriftelijke bevestiging dat de werfleiding of verantwoordelijke voor deze opdracht Nederlands spreekt en schrijft in voldoende mate om werfproblemen te behandelen. De na(a)m(en) van de werfleiding en/of verantwoordelijke wordt hierbij opgegeven.
Referentielijst van één of meerdere soortgelijke opdrachten van dezelfde aard en omvang in de afgelopen 5 jaar: de inschrijver dient minstens één relevante referentie op te geven, gedocumenteerd met een omschrijving van de werken, kostprijs, termijn en positieve evaluatie ondertekend door de opdrachtgever.
Indien de inschrijver deze bewijsstukken ter toegangsrecht en kwalitatieve selectie niet conform de gestelde eisen aanlevert, zal het opdrachtgevend bestuur de kandidaatstelling niet weerhouden.
Vereiste erkenning: D8 (Dakbedekkingen in asfaltprodukten (of gelijkaardige) en dichtingswerken), Klasse 1
D12 (Bedekkingen die niet in metaal of asfalt zijn), Klasse 2
D22 (Metalen dakbedekkingen en zinkwerk), Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 9/1/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en offerteformulier
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/1/2017 - 14:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
10/1/2017 - 14:30
Plaats: Provinciehuis - lokaal D 2.28
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren op volgende sites:
- Provinciehuis Hasselt
- Campus Handel Hasselt
- Campus PTS Maasmechelen
De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 25/11/2016