AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Opwijk
Ringlaan 20, BE-1745 Opwijk
Contact: Mevrouw Heidi Weyne
Tel: +32 52365155 Fax: +32 52365102 E-mail: heidi.weyne@opwijk.be
Internet adres(sen): www.opwijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitvoering van natuur-en landschapsbeheer in de gemeente Opwijk voor de dienstjaren 2017 - 2018 - 2019
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Grondgebied Opwijk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De werken omvatten voornamelijk maaibeheer van hooiland, maaibeheer bloemenweide, maaien van taluds, ruigten, rietopslag, wandelpaden, verwijderen van maaisel, oeverbeheer, hakhoutbeheer, dunningen in bosbestanden, knotten van wilgen, snoeien van hoogstamfruitbomen, schonen van waterpartijen, ruimen van slib van waterpartijen, .
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De aanbestedende overheid zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijvers wiens offerte gegund wordt. Daartoe zal zij de betrokken inschrijver vragen via de snelste middelen en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. De inlichtingen en documenten die de aanbestedende overheid kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zullen door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd. Dit is specifiek van toepassing op de RSZ en fiscale attesten.
Indien zowel tijdens de uitvoering mocht blijken dat de deelnemer desbetreffend een valse verklaring afgelegd heeft, dan zal de aanbestedende overheid van rechtswege gemachtigd worden om van de desbetreffende de deelnemer een forfaitaire vergoeding voor de administratieve overlast en vertraging ten belope van het overeengekomen bedrag van 2500 euro af te houden van de hem eventueel nog verschuldigde bedragen en desnoods in te houden op de borgsom.
Bovendien verbreekt de deelnemer in de uitvoeringsfase hierdoor eenzijdig de overeenkomst, en wordt de aanbestedende overheid gemachtigd de opdracht verder te laten uitvoeren door een begunstigde naar zijn keuze op kosten van de betrokken deelnemer.
Tenslotte zal de in gebreke zijnde deelnemer door het loutere feit van deze vaststelling door de aanbestedende overheid bij wijze van bijkomende sanctie van rechtswege uitgesloten worden voor een periode van 3 jaar van alle gelijkaardige toekomstige opdrachten van haar uitgaande.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de bekwaamheid van de dienstverlener/opdrachthouder na te gaan moeten bij de offerte de volgende documenten worden bijgevoegd:
-De inschrijver geeft een lijst mee van minstens 3 referenties van gelijkaardige werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht. Deze attesten vermelden de plaats en het tijdstip waarop de werken uitgevoerd, alsook de aanbestedende overheid voor wie deze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd enregelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht deze attesten te verifiëren bij de opdrachtgever van de vermelde werken. Het afgeven van niet correcte attest kan leiden tot uitsluiting van deze opdracht.
- Het bewijs van erkenning van aannemers: Klasse I - Categorie G3 (beplantingen)
- Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de sector natuur-en landschapszorg
- Een overzicht van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover de dienstverlener/opdrachthouder zal beschikken voor de uitvoering van het werk
- Een overzicht van de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming en de omvang van het kader van de laatste 3 jaar
- Een overzicht van de technici of de technische diensten die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de dienstverlener/opdrachthouder voor de uitvoering van het werk
Vereiste erkenning: G3 (Beplantingen), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 25
Criterium 3: Technische bijstand, Weging: 15
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/1/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
24/1/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
24/1/2017 - 11:00
Plaats: GAC II, Ringlaan 20 te 1745 Opwijk
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Voor het vastleggen van het plaatsbezoek moet contact genomen worden met Eric Roelands, tel. 052/36 51 31, e-mail: eric.roelands@opwijk.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/11/2016