Mobiliteit En Openbare Werken, Agentschap Wegen En Verkeer, Afdeling Vlaams-brabant

Ingrepen tbv de verkeersveiligheid op de N10 te Aarschot: aanbrengen bestrijking en slemlaag


KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Vlaams-Brabant
Diestsepoort 6 bus 81, BE-3000 Leuven
Contact: Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant
E-mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen):
https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=252204
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Ingrepen tbv de verkeersveiligheid op de N10 te Aarschot: aanbrengen bestrijking en slemlaag
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Herstellen van de oude asfaltverhardingen en zo herprofileren van de weg. Beschermen van oude asfaltverhardingen door middel van bestrijkingsmethodes om de levensduur van de weg te verlengen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.6. Toe te voegen tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de tekst moet worden toegevoegd: Bestek - Pagina 32 - Na Hoofdstuk 6 Verhardingen
Toe te voegen tekst:
Hoofdstuk 9 Allerhande werken
22 PREFAB MIDDENEILAND
De eilanden worden geleverd en geplaatst in de daarvoor voorziene fasering.
De afmetingen bedragen 2m breed en in totaal 6 m lang. Dit wil zeggen dat er per eiland, 2 verlengbare kopstukken en 2 midden verlengstukken dienen geplaatst te worden. Dit geheel van 4 stukken komt overeen met 1 stuk/eiland in post 11.
De D1 borden met bijhorende koker dienen herbruikt te worden. Ze worden terug vastgemaakt op de eilanden met een vloerplaat met knikgevricht. Dit is een aannemingslast.
De schuine zijden bestaan uit wit beton op basis van wit cement. De laagdikte is minimaal 15 mm. De belijningen worden aangebracht tijdens de productie van het verkeerselement en vormen een on-losmakende verbinding met dit element.
De verkeerselementen zijn opgebouwd uit een vol kernbeton en zijn door en door gekleurd in de massa.
De betonsamenstelling bestaat uit zand afkomstig van het Maasbekken, cement van het type CEM III/A 42.5, eventuele hulpstoffen en voor 70% uit hoogwaardige gekleurde natuursteengranulaten in verschillende gradaties en is zodanig gekozen en constant dat de optimale volumedichtheid wordt gewaarborgd. Het vol kernbeton is door en door gekleurd in de massa.
Om de natuurlijke granulaten in de slijtlaag te accentueren en zichtbaar te maken wordt het oppervlak zeer licht uitgewassen tijdens productie.
Ten behoeve van plaatsing zijn de elementen voorzien van thermisch verzinkte schroefhulzen. Tevens kan het element verankerd worden aan de bestrating. Hiervoor zijn openingen voorzien zodat het element met bouten M16 kan worden verankerd.
De verkeerselementen worden na productie minstens 24 uren in een geconditioneerde uithardingskamer opgeslagen.
Voor de aanvang van de levering dient een kleurstaal ter goedkeuring voorgelegd. De kleur en de afmetingen stemmen overeen met het staal aanwezig op het kantoor van de ontwerper en/of opdracht gevend bestuur.
Beschrijving van de deklagen
Basaltzwart
De deklaag is samengesteld op basis van 70% natuursteengranulaten. Deze bestaat uit zwart basaltzand, cement van het type CEM III/A 42.5, eventuele hulpstoffen en fijn gebroken basalt kaliber Dmax 3 afkomstig uit Duitsland. Het basalt is een stollingsgesteente met een maximale volumieke massa gelegen tussen 3,00-3,15g/cm³ en een druksterkte gelegen tussen 250-400 N/mm². Als lichte accentuering bevat deze deklaag tevens een kleine hoeveelheid glanskies Dmax 3, A1- silicaat slak met een maximale volumieke massa gelegen tussen 3,00-3,15 g/cm³ en een druksterkte gelegen tussen 250 - 400 N/mm². Een lichte uitwassing veredelt de kleurvaste deklaag.
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
Hoofdstuk 9 dat middels dit rechtzettingsbericht wordt toegevoegd, wordt als bestand 'RB1 - Ingevoegd Hoofdstuk 9' mee gepubliceerd.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/11/2016

Annonces similaires du BDA :