AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentebestuur Knokke-Heist
A. Verweeplein 1, BE-8300 Knokke-Heist
Contact: Mevrouw Barbara Hots
Tel: +32 50630151 Fax: +32 50630159 E-mail: barbara.hots@knokke-heist.be
Internet adres(sen): www.knokke-heist.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van speeltoestellen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Grondgebied Knokke-Heist, 8300 Knokke-Heist
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Veel van de huidige speelterreinen voldoen niet meer aan de huidige eisen van de wetgeving noch aan de speelbelevenis die het bestuur wenst te creëren. Bovendien zijn er vele in verou-derde staat dat het herstellen ervan een pleister is op een open wonde.
Het bestuur wenst dan ook op huidige en toekomstige locaties nieuwe speeltoestellen te plaat-sen.
De gemeente denkt hierbij aan speeltoestellen die hedendaags, duurzaam, ecologisch, avon-tuurlijk, thematisch en onderhoudsvriendelijk vervaardigd zijn. Verder dienen ze te voldoen aan alle wetgevingen inzake veiligheid, de speeltoestellen moet samen met de omgeving een feel-good gevoel teweeg brengen waardoor (groot)ouders, jongeren en kinderen zich willen ver-plaatsen naar de speelpleinen.
Het geheel kan in functie van de omgeving speels, avontuurlijk of eerder klassiek zijn. Avon-tuurlijke speeltoestellen zijn dan weer gebonden door de omliggende omgevingsfactoren zoals bv graspleinen, hoogte verschillen, duinen,..Het geheel dient daarenboven klasse vol te zijn. Het speelterrein moet met andere woorden passen met het imago dat Knokke-Heist uitstraalt.
Opdat leveranciers/aannemers beter weten dan wie ook wat geschikt is voor de diverse pleinen rekening houdende met bovenstaande en met de suggesties per locatie door het bestuur werkt zij bijgevolg zelf een voorstel uit.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Het bestuur heeft de intentie om hiervoor jaarlijks een maximaal bedrag van 150.000 EUR exclusief onderhoud uit te trekken.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Op basis van artikel 61 § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 en latere aanpassingen wordt de inschrijver uitgesloten van deelname aan de gunningsprocedure (in elk stadium van de opdracht) wanneer hij zich bevindt in een van volgende toestanden:
1. Veroordeeld zijn voor deelname aan een criminele organisatie volgens art. 324bis van het Strafwetboek
2. Veroordeeld zijn voor omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek
3. Veroordeeld zijn voor fraude
4. Veroordeeld zijn voor het witwassen van geld
Op basis van artikel 61 § 2 van het K.B. van 15 juli 2011 en latere aanpassingen kan de inschrijver uitgesloten worden van deelname aan de gunningsprocedure (in elk stadium van de opdracht) wanneer hij zich bevindt in één van volgende toestanden:
5. Wanneer hij in staat van faillissement of vereffening verkeert
6. Wanneer aangifte is gedaan van faillissement of wanneer een procedure van vereffening aanhangig is.
7. Wanneer hij veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
8. Wanneer hij bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan.
9. Wanneer hij niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63.
10. Wanneer hij zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen
11. Wanneer niet voldaan is aan de verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de bepalingen van artikel 63.
Indien het een opdracht betreft van werken in onroerende staat worden bijkomende attesten door het bestuur opgevraagd:
Attest 403 - inhoudingsplicht belastingen en invordering
Attest 30 bis - inhoudingsplicht sociale zekerheid
Voor buitenlandse inschrijvers worden de gevraagde attesten bewezen door een document van een bevoegde instantie of een verklaring op eed, of in landen waar niet in een eed is voorzien, door een plechtige verklaring door de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
Een offerte kan pas als regelmatig worden beschouwd, als op het moment van de gunning van de opdracht voldaan is aan de bepalingen van de wetgeving met betrekking tot de bijdragen aan de sociale zekerheid.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
*Door een lijst van gelijkwaardige referenties aan deze opdracht gesloten met privaat- of publiekrechtelijke instanties. Deze lijst zal de naam van de instantie, bedrag en soort toe-stellen. Vijf van deze referenties zullen bovendien ook vergezeld worden van een door de privaat- of publiekrechtelijke instanties ondertekend certificaat van goede uitvoering. De re-ferenties mogen maximum zes jaar oud zijn, teruggaande vanaf datum opening offertes.
* Door een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de leverancier weergeeft over de laatste drie jaar
* Beschrijving van hoe ze in de organisatie omgaan met duurzaamheid en ecologische voetafdruk. Welke maatregelen nemen ze om deze laatste zo klein mogelijk te houden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 9/1/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/1/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
10/1/2017 - 11:00
Plaats: Stadhuis Knokke, Zaal A. Verwee 1ste verdieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/11/2016