Mobiliteit En Openbare Werken, Agentschap Wegen En Verkeer, Afdeling Vlaams-brabant

A3/E40 Leuven - Brussel. Heraanleg E40 richting Brussel. Fase 1 - Bertem -> Sterrebeek


KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Vlaams-Brabant
Diestsepoort 6 bus 814, BE-3000 Leuven
Contact: Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant
E-mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen):
https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=250782
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
A3/E40 Leuven - Brussel. Heraanleg E40 richting Brussel. Fase 1 - Bertem -> Sterrebeek
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Doel van de aanneming
De werken worden uitgevoerd op de E40 tussen het complex Bertem (kmpt. 15,300) en het complex Sterrebeek (kmpt. 9,200) en omvatten hoofdzakelijk:
 Het creëren van een nieuwe doorsteek in de middenberm ter hoogte van het complex Sterrebeek (kmp. 9,000)
 Het affrezen van de asfaltverharding (gemiddelde diepte 4 cm), het uitbreken van de DGB verharding (gemiddelde dikte 20-21 cm), het uitbreken van de sandwichlaag in KWS beton, en het uitbreken van de bestaande fundering in mager beton.
 Het vervangen van deze DGB-verharding door een nieuwe continue steenslagfundering 25 cm, 2 onderlagen (8 & 9 cm AVS-B), en een toplaag van 4 cm SMA-C2.
 De gedeeltelijke uitbraak en vernieuwing van de betonnen greppel richting Brussel (in de zones zonder pechstrook, 2030m).
 De plaatsing van nieuwe thermoplastische structuurmarkeringen.
 De renovatie van 3 bovenbruggen (B16, B20 en B21) boven de E40 en 3 onderbruggen (O17, O18 en O19) onder de E40.
 De heraanleg van de carpoolparking van Bertem, gelegen in het complex E40 x N3 te Bertem;
Beschrijving der werken
1. Structureel onderhoud verharding E40
 Het affrezen van de bestaande toplaag in asfalt SMA-C2 met dikte 4 cm over de ganse breedte van de E40, met inbegrip van het selectief & trapvormig affrezen van de asfaltverharding over een variabele dikte: min. 4cm max. bestaande dikte asfaltverharding (21 cm) op de pechstrook richting Brussel;
 De omzichtige uitbraak van de bestaande DGB-verharding, dikte 20-21 cm, breedte 15,5 - 16m (met behoud van de New Yersey in de middenberm);
 De uitbraak van de bestaande onderliggende fundering in mager beton (dikte 20 - 25 cm);
 De gedeeltelijke uitbraak van de bestaande greppel in beton, kant zijberm;
 Het plaatsen van een uitvullaag (5 à 10 cm) met zand voor onderfundering bovenop de bestaande onderfundering van zand die behouden blijft;
 Het plaatsen van een nieuwe fundering van gestabiliseerde steenslag, dikte 25 cm
 Het plaatsen van een nieuwe betonnen greppel, breedte 75 cm, kant zijberm;
 Het aanbrengen van reflectoren tussen de bitumineuze lagen ter controle van de dikte;
 Het plaatsen van 2 onderlagen in asfalt, type AVS-B, dikte 8 en 9 cm, plaatselijk te voorzien van stalen asfaltwapening ter hoogte van de onderbruggen;
 Het plaatsen van een nieuwe toplaag in asfalt, type SMA-C2, dikte 4 cm over de volledige oppervlakte van de werfzone.
 Het plaatsen van definitieve duurzame (thermoplastische structuur) markeringen

2. De renovatie van onderbruggen in de E40 (O17 Huntsman, O18 Tervuursesteenweg, en O19 Rosbergstraat) en de bovenbruggen over de E40 (B16 Voskapelstraat, B20 Hollestraat, en B21 Heerbaan)
 De renovatie van onderbruggen O17 Huntsman, O18 Tervuursesteenweg en O19 Rosbergstraat in de E40 betreft:
o Vervangen waterdichtingen (enkel O17 en O18)
o Afbreken en plaatsen van voetpaden (enkel O17 en O18)
o Uitvoeren van PCC-herstellingen
o Plaatsen van verkenmerken
o Reinigen van de brug
o Herstellen van de taludverhardingen
o Rooien van struiken en bomen
Bij de uitvoering van bovenvermelde werken, dient de aannemer er rekening mee te houden, dat al de werken aan de brug vanonder uit zullen moeten uitgevoerd worden, het verkeer op de brug (= E40) wordt niet onderbroken, en mag zo weinig mogelijk tot geen hinder ondervinden van de werken.
Bovenvermelde paragraaf met uitzondering van de werken noodzakelijk voor het vervangen en vernieuwen van de waterdichting op de 2 onderbruggen, die moet vernieuwd en vervangen worden tijdens de respectievelijke fasen van heraanleg van de E40 zelf (zie Art 2.13 fasering, verderop dit bestek).
 De renovatie van bovenbruggen B16 Voskapelstraat, B20 Hollestraat en B21 Heerbaan boven de E40 betreft:
o Vervangen rijwegverharding (enkel B20)
o Vervangen waterdichtingen (enkel B20)
o Opbreken van uitzettingsvoegen en plaatsen van uitzettingsvoegen (enkel B20 en B21)
o Afbreken en plaatsen van voetpaden (enkel B20)
o Vernieuwen van waterslikkers op de brug (enkel B20)
o Vervangen van de waterafvoer van de brug (enkel B20)
o Stralen onder hoge druk van bovenbouw, landhoofden en pijlers
o Plaatsen afwateringsdrains en drainspuwers (enkel B20)
o Uitvoeren van PCC-herstellingen
o Plaatsen van verkenmerken
o Plaatsen van schampkanten (enkel B20)
o Herstellen van de taludverhardingen
o Rooien van struiken en bomen
Bij de uitvoering van bovenvermelde werken, dient de aannemer er rekening mee te houden, dat al de werken aan de brug van bovenop de brug uit zullen moeten uitgevoerd worden, waarbij het verkeer onder de brug (= E40) wordt niet onderbroken, en mag zo weinig mogelijk tot geen hinder ondervinden van de werken.
Bovenvermelde paragraaf met uitzondering van de werken die noodzakelijker wijze enkel maar vanaf onderuit kunnen uitgevoerd worden (bijvoorbeeld stralen pijlers, uitvoeren PCC herstellingen langs de onderzijde van het brugdek, .). Hiervoor zijn specifieke tijdslots voorzien in de fasering (zie Art 2.13 fasering, verderop dit bestek)

3. Overige bijhorende werken
 Het uitvoeren van alle nodige topografische (bijkomende) opmetingen alsook het opstellen van de nodige uitvoeringsplannen (grondplannen, dwars- en lengteprofielen, details, .)
 De nodige grondwerken voor uitgraving van de wegkoffer (middenberm, vluchthavens, nieuw aan te leggen verhardingen, .)
 Het opmaken van een as-builtdossier
 Het (eventueel) installeren van een mobiele betoncentrale op de werfzone
4. Werfsignalisatie en omleidingsignalisatie
 Het plaatsen, verplaatsen, huren, in stand houden en wegnemen van tijdelijke geprefabriceerde betonnen veiligheidstootbanden die voldaan aan de EU normen met kerend vermogen T3/W2/A.
 Het plaatsen, verplaatsen, en wegnemen van tijdelijke verf (op nog te overlagen zones) en voorgevormde (op te behouden, reeds vernieuwde, zones) wegmarkeringen, alsook werfborden op de E40 en E314, en de toekomende wegeninfrastructuur (R0, N26, N264, N19, N3, .)
 Het plaatsen, verplaatsen en wegnemen van omleidingsignalisatie, werfborden en afsluitingen voor het tijdelijk afsluiten van de op- en afrittencomplexen.
 Het plaatsen en onderhouden van de werfsignalisatie;
5. Onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode
Alle tijdens de waarborgperiode vereiste onderhouds- en herstellingswerken, die een rechtstreeks gevolg zijn van een gebrekkige uitvoering van de voorliggende aannemingsopdracht, zijn integraal ten laste van de aannemer.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- Publicatie op de TED-website wijkt af van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Bestek - Pagina 27 - Art. 25. §2 Bedrag van de borgtocht
In plaats van:
Voor posten waarvoor een a posteriori-keuring is voorgeschreven, wordt, overeenkomstig Art. 43. §3 AUR, het bedrag van de borgtocht verhoogd met 10 % van de bedragen van die posten. Het betreft de posten: 16, 17, 44 t.e.m. 46, 53, 57, 59 t.e.m. 60, 72 t.e.m. 74, 84, 223 t.e.m. 225, 281 t.e.m. 283, 412 t.e.m. 418, 425, 551, 553 en 554.
Te lezen:
Voor posten waarvoor een a posteriori-keuring is voorgeschreven, wordt, overeenkomstig Art. 43. §3 AUR, het bedrag van de borgtocht verhoogd met 10 % van de bedragen van die posten. Het betreft de posten: 16, 17, 41, 43 t.e.m. 46, 53, 59 t.e.m. 60, 71 t.e.m. 74, 84, 221 t.e.m. 225, 279 t.e.m. 283, 410 t.e.m. 418, 551, 553 en 554.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Bestek - Pagina 7 - 2. Uitvoeringsplanning
In plaats van:
Tijdens 10 nachten (21u-05u) in het voorjaar van 2017/2018 voor de voorbereidende werken
Te lezen:
Tijdens 10 nachten (22u-05u) in het voorjaar van 2017/2018 voor de voorbereidende werken
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Meetstaat - omschrijving posten 116, 117, 118
In plaats van:
periode tussen 11u en 5u
Te lezen:
periode tussen 12u en 5u
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Plannen
In plaats van:
Uitvullaag zand - 4 cm
Te lezen:
Uitvullaag zaag - dikte tussen 4 cm en 12 cm
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/11/2016

Annonces similaires du BDA :