Stad Kortrijk

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Stadsmuseum Kortrijk : studieopdracht scenografie en interieurarchitectuur met leiding, controle en toezicht op de werken.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
stad Kortrijk
Grote Markt 54, BE-8500 Kortrijk
Contact: Mevrouw Isabelle De Jaegere
Tel: +32 56277790 E-mail: isabelle.deJaegere@kortrijk.be
Internet adres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Stadsmuseum Kortrijk : studieopdracht scenografie en interieurarchitectuur met leiding, controle en toezicht op de werken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Streekbezoekerscentrum, Groeningestraat 42 te 8500 Kortrijk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het stadsbestuur vertrouwt - na finale selectie uit de 5 kandidaat dienstverleners de volgende opdracht toe aan de ontwerper, die deze opdracht aanvaardt:
De scenografie van het stadsmuseum Kortrijk
in de bestaande gebouwen van het Kortrijk 1302, gelegen in het Begijnhofpark in Kortrijk.
In de geïntegreerde scenografische studie voor het stadsmuseum zijn de volgende "deelstudies" begrepen:
 studie constructies (museale expowanden, vitrines, doe-elementen, .)
 studie multimedia
 studie audiovisuele creaties
 studie grafiek
 studie soclage
 studie signalisatie
 studie losse inrichting
 studie geluid en akoestiek (in functie van soundscape - stille en levendige ruimtes)
 studie elektrische uitrusting (museale verlichting, voedingen, data, hdmi, .)
 studie klimatisatie
De vergoedingen zijn inclusief alle lasten en baten.
De stad Kortrijk behoudt zich het recht voor om de ontwerpvergoeding aan één of meer scenografen niet toe te kennen indien de ingediende offerte niet conform, noch volwaardig geacht wordt en deze beslissing in het beoordelingsverslag gemotiveerd wordt.
De uitbetaling van de ontwerpvergoeding zal uiterlijk 2 maanden na de bekendmaking van de laureaat gebeuren. De ontwerpvergoedingen zijn geen voorafname van eventueel latere erelonen.
De vergoeding zal overgemaakt worden op de naam en rekeningnummer zoals vermeld staat op de identiteitsgegevens.
Alle documenten die bij de beperkte offerteaanvraag door de geselecteerde kandidaten ingediend worden, blijven eigendom van de stad Kortrijk.
De opdrachtgever krijgt het volledige publicatierecht op de ingediende ontwerpvoorstellen van de beperkte offerteaanvraag mits indien mogelijk de naam van de auteur bij publicatie vermeld wordt.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nihil
nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. De algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de projectopdracht vormt een toetsing van de capaciteit van de ontwerper om door middel van zijn ontwerp doelstellingen te realiseren die niet louter beperkt zijn tot het ontwerp op zich, maar eveneens vorm geven aan het publiek opdrachtgeverschap. Kandidaten dienen aan te tonen dat ze, door rekening te houden met de context van de ruimtelijke opgave, de publieke functie van het ontwerp maximaal kunnen waarborgen.
2. De vakbekwaamheid betreft de deskundigheid van de ontwerper m.b.t. alle aspecten van het ontwerp tot de realisatie en de nazorg van dit type projecten. Ook bijvoorbeeld erkenningen door derden zoals museumprijzen, vermeldingen in nationale en internationale tijdschriften en vakliteratuur, of academische prestaties vallen onder dit criterium.
3. De relevante ervaring toetst specifieke referenties van de ontwerper. In het kader van dit criterium is het bijvoorbeeld mogelijk te verwijzen naar eerdere ontwerpen of gerealiseerde projecten, en ook naar onderzoek, stages of samenwerkingen die in het verleden hebben plaatsgevonden.
Om deze te beoordelen worden volgende bewijsstukken ingediend :
 Een portfolio bestaande uit maximum 3 gelijkaardige projecten (maximum 2 A4 bladzijden per project) met duiding waarom deze projecten exemplarisch zijn voor deze opdracht. Voor de portfolio kan gebruik gemaakt worden van alle informatie over de leden van het team scenografie, dit is onder andere tekst- en beeldinformatie, relevante referenties, werkmethodiek, samenwerkingsprocessen, conceptfilosofie,.
Bij elke referentie wordt het bedrag (totale kostprijs en prijs per m²) en datum (van start uitvoering of ingebruikname) vermeld alsook opgegeven voor welke publiek- of privaatrechtelijke instanties zij bestemd waren.
 Een beknopte tekst (maximum 1 A4 bladzijde) die de algemene visie van de kandidaat-inschrijver op museale scenografie en ontwerpen van dit type stoffeert.
 De opgave van de samenstelling van het team scenografie dat specifiek zal worden ingezet voor deze opdracht met opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de individuele teamladen alsook de infrastructuur en de technische middelen, mogelijkheden en vaardigheden om de opdracht naar behoren uit te voeren. Hieruit moet ontegensprekelijk blijken dat de dienstverlener over voldoende specialisten en deskundigheid beschikt om deze opdracht in al zijn aspecten te kunnen uitvoeren. De dienstverlener moet minimum volgende specialiteiten kunnen garanderen : vormgeving (constructies, decors, rekwisieten, illustraties.), technieken en multimedia (beeld, licht, klank.), conceptontwikkeling (inhoud, teksten, scenario, educatief luik.).
De inschrijver geeft aan welk gedeelte van de opdracht in onderaanneming zal worden gegeven en aan wie van het voorgestelde team. Via een ondertekende verklaring wordt het engagement van ieder wezenlijk lid van het ontwerpteam, zoals voorgesteld bij de kandidatuurstelling, in elke volgende fase van de opdracht gegarandeerd.
 Een gestaafde verklaring waaruit de ervaring blijkt over de regelgeving inzake overheidsopdrachten met opgave van minimum 1 referentie (met omschrijving van de inhoud dienstverlening) met betrekking tot het uitvoeren van werken en/of diensten in opdracht van een overheidsinstelling en dit sinds 1997.
nihil
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: concept en uitwerking , Weging: 60
Criterium 2: klantgerichtheid, Weging: 30
Criterium 3: wijze van omgaan met beperkt budget (haalbaarheid), Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/12/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 22/12/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De projectdefinitie vindt u hier terug: http://cloud.3p.eu/Downloads/1/1139/I4/2016.
Het bijzonder bestek wordt ter beschikking gesteld aan de weerhouden kandidaten in de tweede fase van de procedure.
De vijf geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om een offerte in te dienen.
Briefing aan de geselecteerde kandidaten: op 2 februari 2017 (datum nu reeds door kandidaat inschrijver te blokkeren in agenda) worden de geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor een toelichting van de projectdefinitie door het projectteam en een rondleiding door de gebouwen van Kortrijk 1302.
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 9/11/2016

Annonces similaires du BDA :