AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Ronse
Grote Markt 12, BE-9600 Ronse
Contact: Mevrouw Martine Vanden Hole
Tel: +32 55232760 Fax: +32 55232718 E-mail: martine.vandenhole@ronse.be
Internet adres(sen): www.ronse.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Scenografie onthaal- en belevingscentrum Hoge Mote
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Hoge Mote, 9600 Ronse
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Inrichting toeristisch infokantoor Hoge Mote van de stad Ronse
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
* De ondertekenaar dient met de nodige documenten aan te tonen dat hij de bevoegdheid heeft om de offerte te ondertekenen via een uittrekstel uit het staatsblad.
* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
* De inschrijver dient tevens over voldoende financiële slagkracht te beschikken.
Deze financiële slagkracht zal worden beoordeeld op basis van de goedgekeurde jaarrekeningen van de laatste drie boekjaren neergelegd bij de Nationale Bank van België. De inschrijvers die de goedgekeurde jaarrekeningen hebben neergelegd bij de Nationale Bank van België hoeven deze niet bij hun offerte te voegen, aangezien de aanbestedende opdrachtgever deze jaarrekeningen kan raadplegen via het elektronisch loket van de federale overheid.
De inschrijvers die de goedgekeurde jaarrekening van de laatste drie boekjaren niet bij de Nationale Bank van België hebben neergelegd, zijn verplicht om deze bij hun offerte te voegen. Deze verplichting geldt ook voor de jaarrekening die onlangs werd goedgekeurd en die nog niet bij de Nationale Bank van België werd gedeponeerd, omdat de wettelijk voorziene termijn voor het neerleggen ervan nog niet verstreken is. Voor eenmanszaken dient een staat van alle activa en passiva door een accountant IDAC of een bedrijfsrevisor te worden opgesteld. Deze staat dient door een erkend accountant IDAC of door de bedrijfsrevisor, naargelang het geval, voor echt te worden verklaard. Het document moet een recente financiële toestand weerspiegelen (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes). Indien de onderneming nog geen jaarrekening heeft gepubliceerd, volstaat een tussentijdse balans voor echt verklaard door de accountant IDAC of door de bedrijfsrevisor.
Voor de buitenlandse ondernemingen dienen tevens de goedkeurende jaarrekeningen van de drie laatste jaren of een staat van alle activa en passiva van de onderneming bij de offerte te worden gevoegd. Indien de onderneming nog geen jaarrekening heeft gepubliceerd, volstaat een tussentijdse balans voor echt verklaard door de accountant of door de bedrijfsrevisor of door de persoon of organisme dat een soortgelijke functie in zijn land uitoefent.
* Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
* Bij de offerte dient een lijst met referenties gevoegd te worden waaruit de ervaring met vergelijkbare opdrachten blijkt. De inschrijver moet minstens over drie referenties beschikken die werden uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en die gelijkaardig zijn aan het onderhavige project waarbij schrijnwerk en multi-media gecombineerd worden. Van deze drie referenties, met elk een minimumbudget van 100.000 euro incl btw, worden volgende zaken meegedeeld: bedrag, plaats, tijdstip aanvang en oplevering werken, aandeel van de multimedia en totaalbedrag project. Van elk van deze drie referenties wordt een attest van goede uitvoering bezorgd. Deze attesten werden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid of klant.
* Bij zijn offerte voegt de inschrijver een lijst met de technici en de technische diensten waarover hij beschikt. Hij voegt eveneens toe welke diensten die hij door onderaannemers zal laten uitvoeren.
De inschrijver voert minstens 40% van de opdracht zelf uit, zonder onderaannemers.
Indien gedurende de opdracht met andere onderaannemers wordt gewerkt dan deze opgenomen in de offerte, moeten deze eerst ter goedkeuring voorgesteld worden aan de opdrachtgever.
* Opgave studie -en beroepskwalificaties van de ondernemer en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de projectverantwoordelijke(n), het projectteam en, indien van toepassing, ook van de onderaannemers die zullen worden aangewend.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Technische waarde, Weging: 30
Criterium 3: Plan van aanpak, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 11/1/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en ontwerptekeningen
aanbestedingsdocumenten zijn enkel digitaal verkrijgbaar en aan te vragen bij jelke@bailleul.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
12/1/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
12/1/2017 - 11:00
Plaats: stadhuis, 2de verdieping gemeenteraadszaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/11/2016