AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: ir. Jeroen Verbelen
E-mail: jeroen.verbelen@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Kanaal Gent-Oostende te Brugge. Renovatie Dampoortbrug 1.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brugge
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht is de renovatie van de dakplaat van het kelderlandhoofd en het conserveringssysteem van het beweegbaar gedeelte van Dampoortbrug I te Brugge.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze werken betrekking op:
45221119-9 Brugrenovatiebouw
Het bestek behandelt volgende uit te voeren werken aan Dampoortbrug I, ter hoogte van het stroomopwaartse sluishoofd van de Dampoortsluis te Brugge :
- Werken aan de dakplaat en het balkenrooster van het kelderlandhoofd.
Het beton van de bestaande dakplaat is niet meer in goede staat.
- Werken aan het beweegbare gedeelte.
Het conserveringssysteem en de slijtlaag zijn niet meer in goede staat.
- Geschiktheidsonderzoek en mogelijk ontwerp van kathodische bescherming kelderwanden.
De werken omvatten:
- Het verwijderen van de bestaande dakplaat en het balkenrooster van het kelderlandhoofd van Dampoortbrug I, inclusief de plaat op de kolkwand van het bovenhoofd van de Dampoortsluis ;
- Het aanbrengen van een nieuwe dakplaat en nieuwe balken boven de kelder en boven de kolkwand.
- De hijsogen die nu in de kelder aanwezig zijn, dienen terug geplaatst te worden.
- Het aanbrengen van een nieuwe waterdichte bedekking en een nieuw wegdek.
- Er dient een oplossing uitgewerkt te worden om de toegang tot de kelder te verplaatsen naar het voetpad aan de noordwest zijde van het kelderlandhoofd. Deze maatregel vormt een verplichte optie. De aanbestedende overheid beslist om de optie al dan niet te laten uitvoeren.
- De slijtlaag van het beweegbaar gedeelte van de Dampoortbrug dient vervangen te worden.
- Het conserveringssysteem van het volledige beweegbare gedeelte van de Dampoortbrug dient vervangen te worden.
- Vooronderzoek/geschiktheidsonderzoek voor het plaatsen van een kathodische bescherming van de wanden van het kelderlandhoofd gevolgd door (indien gunstig geschiktheidsonderzoek) de studie van de kathodische bescherming.
- Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
Bijzondere aandachtspunten:
- De opdrachtnemer wordt geacht zich voor de inschrijving ter plaatse van de mogelijke uitvoeringsmoeilijkheden te hebben vergewist. Op dinsdag 22 november 2016 tussen 08u30 en 12u30 wordt door de aanbestedende overheid een verplichte bezoekdag aan het kunstwerk ingericht, zodat de potentiële inschrijvers zich een reëel beeld kunnen vormen van de situatie ter plaatse.
- Tijdens de werken dient de elektromechanische installatie beschermd te worden tegen beschadiging en vuil. De opdrachtnemer geeft bij zijn offerte duidelijk aan hoe hij de bescherming zal garanderen.
- De opdrachtnemer wordt geacht voor de inschrijving de plannen van de bestaande constructie grondig te hebben doorgenomen. De plannen van de bestaande constructie zijn toegevoegd als bijlage bij het bestek.
- Tijdens de werken dient de scheepvaart ten allen tijde doorgang te kunnen blijven vinden. De sluisdeuren van de Dampoortsluis, in het bijzonder de vijzelput op de rechteroever naast het kelderlandhoofd van Dampoortbrug I, dienen ten allen tijde toegankelijk te blijven.
- Het vervangen van het conserveringssysteem van het beweegbare gedeelte van Dampoortburg I gebeurt in situ en in geopende stand. De brug wordt niet naar een atelier getransporteerd. Een stelling/inpakconstructie wordt rond de brug in geopende stand ontworpen en gerealiseerd. Een gedeelte van de brug en de stelling/inpakconstructie kraagt uit boven de waterweg (vrije doorvaarthoogte : 7 meter).
- De landwaarts gerichte wand van het kelderlandhoofd van Dampoortbrug I grenst onmiddellijk aan de buitenste rijstrook van de R30 richting Kruispoort. De inschrijver houdt er rekening mee dat van beide rijstroken van de R30 richting Kruispoort steeds slechts één rijstrook ingenomen kan worden voor de werken en een tijdelijke fietsstrook.
- Het doorgaande verkeer op de R30 richting Kruispoort zal verlopen over twee verlegde en versmalde rijstroken. Een fietsstrook met breedte 1,5 meter dient voorzien te worden tussen de fysieke afsluiting van de versmalde rijstroken enerzijds en de werfafsluiting anderzijds. Alle maatregelen voor de versmalde rijstroken, voor de omleiding van de Pottereirei/Dampoortbrug I, en voor de omleiding afslaand verkeer Dampoortstraat maken deel uit van het werk.
De offerte ingediend door de opdrachtnemer omvat eveneens volgende werken:
- Plaatsen, in stand houden en verwijderen van signalisatie op de weg en de waterweg.
- Voorbereidende werken, verplaatsingen van kabels en leidingen, .
- Diverse afbraken, vrijmaken van terreinen, nivelleringen, .
- Bescherming van aanpalende constructies (stabiliteit, geluid, trillingen stof, .)
- Afsluiten van de werf, oranje werfnetten, .
- Diverse graafwerken, beschoeiingen, bekistingen, betonwapening, .
- Drooghouden van bouwputten
- Het verlagen van het grondwaterpeil
- Voorlopige constructies, werkplatformen, stellingen, . (plaatsen, onderhoud, verplaatsen, verwijderen, afvoeren,.)
- Vervoer van diverse materialen en leveringen van, naar en op de werf
- Voorlopige opslag van materialen, grond,.
- Voorlopige steunen
- Het terugbrengen in hun oorspronkelijke staat van terreinen en wegen
- Het afvoeren en legaal storten van afbraakmaterialen, overbodige grond, .
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorieën E en F, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 3 behoren.
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van opdrachtnemer van werken, tonen de inschrijvers hun financiële en economische draagkracht aan door de volgende documenten:
1) passende bankverklaringen (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing);
2) de balansen, uittreksels uit balansen of jaarrekeningen van de onderneming, indien de wetgeving van het land waar de opdrachtnemer is gevestigd de bekendmaking van de balansen voorschrijft;
3) een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. De minimale jaaromzet bedraagt 750.000,00 EUR excl. BTW.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
erkenning vereist
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: de prijs van het totale pakket van uit te voeren werken, Weging: 50
Criterium 2: kwaliteit en plan van aanpak van de voorgestelde oplossing, Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/12/2016 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1640.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/12/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
13/12/2016 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : zie bestek
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 08/11/2016