AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Hamme
Marktplein 1, BE-9220 Hamme
Tel: +32 52475511 Fax: +32 52475579 E-mail: info@hamme.be
Internet adres(sen): www.hamme.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - PPS culturele campus en ontwikkeling Marktplein Hamme
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Marktplein
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het centrum van de kern van Hamme heeft nood aan een nieuwe impuls. De betonnen vlakte dient plaats te maken voor een aantrekkelijk en gezellig marktplein waar mensen elkaar op een aangename manier kunnen ontmoeten. Groen en kunst kunnen het geheel vervolledigen. Om de aansluiting met het kernwinkelgebied niet te verliezen en om de ontmoetingsfunctie van het plein te verwezenlijken, wordt er ingezet op de uitbouw van winkels en horeca op het Marktplein.
De bibliotheek en de academies krijgen een nieuwe huisvesting op het Marktplein. Dit moet meer beweging en leven in het centrum brengen. Op het Marktplein dient ook de woonfunctie uitgebreid te worden. Kwaliteitsvolle appartementen en de heraanleg van de publieke ruimte met evenementenplein moeten van het Marktplein een gezellig, bruisend en aangenaam ontmoetingsplein maken.
Met de uitbouw van het Marktplein als ontmoetingsplaats, gaat de huidige parkeerfunctie verloren. Om het verlies van deze parkeerplaatsen te compenseren, worden er nieuwe ondergrondse parkeerplaatsen voorzien voor collectief gebruik.
De gemeente wenst zo te komen tot een geïntegreerde ontwikkeling op de site, de realisatie van een optimaal programma, waar alle functies en openbaar domein goed op elkaar afgestemd zijn, zowel qua beeldkwaliteit, stedenbouwkundige visie, als op financieel en commercieel vlak.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Publiek programma
Academie beeldende kunsten, muziek, woordkunst en dans: ± 2.200 m² netto
Bibliotheek: ± 750 m² netto
Omgevingsaanleg: ± 8300 m² nieuw aan te leggen, gedeeltelijke heraanleg en aanpassings-werken rond de kerk, binnentuin/speelplaats academie.
Privaat programma
Commerciële ruimte: ±3.000 m² netto.
Wooneenheden: overeenkomstig de bepalingen van het RUP Centrum (artikel 3: zone voor grootschalige centrumfuncties en artikel 8: Projectzone kapel),
Horeca: ± 290 m² bruto in academie,
Ondergrondse parking
Parking: Ondergrondse parking te voorzien onder de footprint van de nieuw te realiseren gebouwen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Zie selectieleidraad
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie selectieleidraad
Zie selectieleidraad
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie selectieleidraad
Zie selectieleidraad
Vereiste erkenning: Zie bestek
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/11/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Selectieleidraad en bijlagen
De opdrachtdocumenten zijn enkel digitaal verkrijgbaar via de hogervermelde link.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
7/12/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/10/2016