AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Monnikenheide vzw
Monnikendreef 3, BE-2980 Zoersel
Contact: Mevrouw Joke Nijns
Tel: +32 14636211 E-mail: joke.nijns@emmaus.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Monnikenbos
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Monnikenheide vzw, Monnikendreef 3 te 2980 Zoersel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Via de beperkte aanbesteding willen we de werken toewijzen voor Monnikenbos light bestaande uit 2 woningen met 9 plekken en een paramedisch gebouw.
De verbouwing van de derde woning zou in de beperkte aanbesteding opgenomen worden als een voorwaardelijke deel, afroepbaar binnen de 2 jaar na de voorlopige oplevering van het eerste deel.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. Door het enkele feit van deel te nemen aan deze gunningsprocedure, verklaren de kandidaten of inschrijvers op
erewoord dat ze zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het KB plaatsing
bevinden, noch dat ze zich in het uitsluitingsgeval bedoeld in artikel 57, 1, f) van de Richtlijn 2014/24/EU van 26
februari 2014 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten bevinden.
De bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden van artikel 61 § 2, 1°, 2°, 5° en 6° worden door
het bestuur zelf opgezocht voor de Belgische aanvragen tot deelneming.
De Belgische kandidaat-inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document
uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst bij zijn aanvraag tot
deelneming te voegen, waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan. Dit attest mag ten vroegste 3 maanden
voor ontvangst door het bestuur uitgereikt zijn. Dit uittreksel kan voor de Belgische inschrijvingen (rechtspersonen)
gevraagd worden bij de Federale Overheidsdienst Justitie, DG RO - Dienst centraal strafregister, Waterloolaan
115, 1000 Brussel Tel +32 (0)2 552 27 48 Fax +32 (0)2 552 27 82 E-mail cjc-csr@just.fgov.be
Omdat de aanbestedende overheid niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitingsgronden zelf op te zoeken
in het geval van een buitenlandse inschrijving, dienen buitenlandse kandidaat-inschrijvers bij hun aanvraag tot
deelneming zelf alle bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden aan te leveren.
Zodra blijkt dat een kandidaat-inschrijver zich in een toestand van uitsluiting bevindt, wordt hij uitgesloten van
deelneming aan de opdracht.
Een kandidaat-inschrijver die niet RSZ-plichtig is (geen personeel, inschrijving door natuurlijke persoon, etc.),
moet een verklaring op eer bijvoegen waarin hij verklaart waarom hij niet RSZ-plichtig is.
Aandachtspunt: bij een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid zijn alle deelnemers hoofdelijk verbonden en ze
zijn verplicht de deelnemer aan te duiden die de combinatie zal vertegenwoordigen tegenover de aanbestedende
overheid. Wanneer de kandidaat-inschrijver een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid betreft, moeten voor
elke partner van die combinatie zonder rechtspersoonlijkheid de bovenvermelde documenten ingediend worden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1. Een overzicht van het aantal medewerkers gemiddeld in dienst van de onderneming tijdens de laatste 3 jaren.
2. Een berekening van solvabiliteit van de onderneming op basis van de gegevens van de laatst gepubliceerde jaarrekening waaruit blijkt dat deze minstens 23,5% bedraagt. Solvabiliteit = (eigen vermogen/totale activia)x 100%
3. Een berekening van de current ratio van de onderneming op basis van de gegevens van de laatst gepubliceerde jaarrekening, waaruit blijkt dat deze minstens 1,15 bedraagd. Current ratio = (vlottende activita-vorderingen op meer dan 1 jaar)/ (schulden op ten hoogste 1 jaar+overlopende rekeningen passief)
4. Een berekening van het over 3 boekjaren gecumuleerd resultaat op basis van de 3 laatst gepubliceerde jaarrekeningen, waaruit blijkt dat er over deze 3 laatste boekjaren geen gecumuleerd verlies is. Gecumuleerde winst/verlies over 3 boekjaren = I winst/verlies boekjaar x winst/verlies boekjaar x-1 + winst/verlies boekjaar x-2I
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. Een overzicht van minstens 3 recente (laatste 5 jaar) gerealiseerde referentieprojecten, vergelijkbaar en gelijkaardig aan de omvang van het voorliggende project.Bij voorkeur zijn minstens 2 van de voorgestelde projecten gerealiseerd binnen de zorgsector.Bij elk project wordt volgende info verwacht:
a. jaar van realisatie
b. beknopte beschrijving
c. enkele foto's
d. omvang in m² en aannemingsbedrag
e. contactgegevens van de contactpersonen bij bouwheer en architect die mogen gecontacteerd worden om te peilen naar hun tevredenhied over de samenwerking en uitvoering.
2. Een beknopt overzicht van aannemingswerken die de onderneming voor deze opdracht in eigen beheer kan en zal uitvoeren en een overzicht met aannemerswerken die de aannemer waarschijnlijk in onderaanneming zal geven met vermelding van de gegevens van de vermoedelijke onderaannemer.
3. CV van de projectleider die het project zal leiden.
4. Een kopie van de inschrijving op de lijst van erkende aannemers, met vermelding van categorie en klasse, zoals beschreven in het KB van 26 spetember 1991, artikel 2, waarmee de onderneming een inschrijving van minstens categorie D, klasse 3 aantoont.
5. VCA-certificaaat ten bewijze dat aannemer voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 9/11/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/11/2016 - 09:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 25/10/2016