Nv De Scheepvaart

Bestek nr. FAC-W-BOG-16-62 Realiseren van een nieuw districtsgebouw te Neeroeteren.


KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NV De Scheepvaart
Havenstraat 44, BE-3500 Hasselt
Contact: Stevaert Bart Miel
Tel: +32 11298518 Fax: +32 11221277 E-mail: b.stevaert@descheepvaart.be
Internet adres(sen):
www.descheepvaart.be
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bestek nr. FAC-W-BOG-16-62 Realiseren van een nieuw districtsgebouw te Neeroeteren
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De werken omvatten:
 FASE 1: - Afbraak oud werkhuis (gebouw B)
- Verbouwing van loods (gebouw C) tot een atelier voor hout- en
metaalbewerking, magazijn, kleedruimtes voor personeel en technische
ruimte.
- Realiseren van een nieuw gebouw op de locatie van het afgebroken
gebouw B. deze nieuwbouw is een overgang/koppeling tussen gebouw
A en gebouw C, dat dienst zal doen als hoofdingang, keuken en
refterruimte.
 FASE 2: - Verhuis van gebouw A (oud magazijn, werkhuis en refter) naar het
nieuw gebouw B en gerenoveerd gebouw C.
 FASE 3: - Verbouwing / renovatie van gebouw A in kantoorruimte, archief,
sanitair en technische ruimte.
- Omgevingswerken, verhardingen, groenaanleg en overdekte stallingen.
- Het onderhoud van de werken geduurende de waarborgperiode.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- Publicatie op de TED-website wijkt af van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten Datum:
In plaats van: 04/11/2016 - 11:00
Te lezen: 09/11/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen Datum:
In plaats van: 04/11/2016 - 11:00
Te lezen: 09/11/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.8) Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend Datum:
In plaats van: 04/11/2016 - 11:00
Te lezen: 09/11/2016 - 11:00
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
Rechtzetting in bestek nr. FAC-W-BOG-16-62.
Op blz. 6 van het bestek staat volgende formulering:
"Art. 25 Gunningscriteria
Voor de aanwijzing van de voordeligste regelmatige offerte wordt rekening gehouden met navermelde gunningscriteria:
Criterium 1: het offertebedrag: (50 punten)
De puntenberekening gebeurt op basis van volgende formule: Pi = M x Xmin
Xi
waarbij: Pi puntenaantal voor offerte i
M maximum aantal punten
Xi offertebedrag offerte i
Xmin laagste offertebedrag
Criterium 2: Plan van aanpak en planning (30 punten + 20 punten)
De opdrachtnemer dient bij zijn offerte een gedetailleerd plan van aanpak met een bijhorende planning van de uitvoering van de werken te voegen. Het is de bedoeling om door een efficiënte manier van werken, rekening houdend met de 3 fasen van uitvoering, de werking van onze regie in het tweede district niet in het gedrang te brengen.
Aangezien we onze regie van Neeroeteren niet op een andere locatie kunnen onderbrengen, wordt er geacht dat zij tijdens de uitvoering van de werken te allen tijde het terrein kunnen bereiken en hun werken kunnen uitvoeren om het district operationeel te houden.
Uit het plan van aanpak dient te blijken of de voorgestelde manier van werken effectief haalbaar is voor de opdrachtnemer, deze zal beoordeeld worden op 30 punten.
De gedetailleerde planning moet verduidelijken hoe men binnen een periode van 240 werkdagen de drie opgelegde fasen volgens het voorgestelde plan van aanpak zal indelen, om alles binnen de opgelegde termijn te realiseren. Deze zal beoordeeld worden op 20 punten.
Voor het plan van aanpak en de gedetailleerde planning worden de punten verdeeld volgens de haalbaarheid van de planning, de organisatie en efficiëntie van de uitvoering van de werken en de extra maatregelen die worden genomen om de werking van de regie te vrijwaren.
De extra maatregelen dienen indien mogelijk schetsmatig te worden aangeduid en voldoende omschreven.
Zowel de planning als het plan van aanpak dienen te worden ingediend om punten te halen. Daar beide delen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, zal een offerte die slechts één van beide delen behandelt voor dit criterium 0 punten krijgen."
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"Art. 25 Gunningscriteria
Voor de aanwijzing van de voordeligste regelmatige offerte wordt rekening gehouden met navermelde gunningscriteria:
Criterium 1: het offertebedrag: (50 punten)
De puntenberekening gebeurt op basis van volgende formule: Pi = M x Xmin
Xi
waarbij: Pi puntenaantal voor offerte i
M maximum aantal punten
Xi offertebedrag offerte i
Xmin laagste offertebedrag
Criterium 2: Plan van aanpak (30 punten)
De opdrachtnemer dient bij zijn offerte een gedetailleerd plan van aanpak te voegen. Het is de bedoeling om door een efficiënte manier van werken, rekening houdend met de 3 fasen van uitvoering, de werking van onze regie in het tweede district niet in het gedrang te brengen.
Aangezien we onze regie van Neeroeteren niet op een andere locatie kunnen onderbrengen, wordt er geacht dat zij tijdens de uitvoering van de werken te allen tijde het terrein kunnen bereiken en hun opdrachten kunnen uitvoeren om het district operationeel te houden. Er zal aandacht geschonken worden aan de goede organisatie en de extra maatregelen die worden genomen om de werking van de regie te vrijwaren.
De extra maatregelen dienen indien mogelijk schetsmatig te worden aangeduid en voldoende omschreven.
Het plan van aanpak zal beoordeeld worden op 30 punten.
Criterium 3: Gedetailleerde planning (20 punten)
De gedetailleerde planning moet verduidelijken hoe men binnen een periode van 240 werkdagen de drie opgelegde fasen volgens het voorgestelde plan van aanpak zal indelen, om alles binnen de opgelegde termijn te realiseren. De planning wordt beoordeeld volgens de haalbaarheid, de organisatie en efficiëntie van de uitvoering.
Deze gedetailleerde planning zal beoordeeld worden op 20 punten.
Zowel het plan van aanpak als de gedetailleerde planning dienen te worden ingediend om punten te halen. Daar beide delen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, zal een offerte die slechts één van beide delen behandelt voor dit criterium 0 punten krijgen."
Op blz. 12 van het bestek staat volgende formulering:
"Art. 20, §1 Prijsherziening
Voor de delen:
- Bouwwerken, infrastructuurwerken, sanitaire installaties, brandbestrijding.
Overeenkomstig art. 13§1.1 VL100 van 1998: categorie der werken: D
- Elektrische installaties en constructies, keukeninstallaties
Overeenkomstig SB 240 van 1998: categorie der werken: P
- Centrale verwarming, verluchting, klimaatregeling
Overeenkomstig art. 13 TB 105 van 1980: categorie der werken: D
is volgende prijsherzieningsformule voor al de posten van toepassing:
Bij de berekening wordt eerst iedere breuk herleid tot een decimaal getal met maximum 5 decimalen. Hiertoe wordt het vijfde decimaal vermeerderd met 1 als het zesde decimaal gelijk is aan of groter dan 5.
Vervolgens wordt ieder aldus berekend decimaal getal vermenigvuldigd met de waarde van de overeenkomstige parameter. De verkregen producten worden afgerond op de vijfde decimaal, die eveneens vermeerderd wordt met 1 als het zesde decimaal gelijk is aan of groter dan 5.
p : is het voor de beschouwde periode aan de aannemer te betalen bedrag exclusief
belasting over de toegevoegde waarde en zonder toepassing van straffen;
P : is het voor de beschouwde periode aan de aannemer te betalen bedrag exclusief
belasting over de toegevoegde waarde en zonder toepassing van prijsherziening en
straffen;
S : is het gemiddelde van de uurlonen van de geschoolde werklieden, de geoefende
werklieden en de handlangers, zoals die door het Nationaal Comité van het Bouwbedrijf
vastgesteld zijn, vermeerderd met het totaal percentage van de sociale lasten en
verzekeringen, zoals aangenomen door het Federale Ministerie van Verkeer en
Infrastructuur, 10 kalenderdagen voor de opening van de offertes;
s : is hetzelfde gemiddelde van de uurlonen, zoals aangenomen door het Federale
Ministerie van Verkeer en Infrastructuur, op de aanvangsdatum van de maandelijkse
periode van de betaling in mindering;
I : is het referentie-indexcijfer op basis van een jaarlijks verbruik van de voornaamste
producten in het bouwbedrijf op de inlandse markt, vastgesteld door het federaal
ministerie voor de kalendermaand die de opening van de offerten voorafgaat;
i : is hetzelfde referentieindexcijfer, vastgesteld door het federaal ministerie voor de
kalendermaand die de beschouwde periode voorafgaat."
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"Op deze opdracht zijn volgende prijsherzieningsformules van toepassing:
01. Algemene formule:
p=P x (0,40 x s/S + 0,40 x i/I + 0,20)
Bij de berekening wordt eerst iedere breuk herleid tot een decimaal getal met maximum 5 decimalen. Hiertoe wordt het vijfde decimaal vermeerderd met 1 als het zesde decimaal gelijk is aan of groter dan 5.
Vervolgens wordt ieder aldus berekend decimaal getal vermenigvuldigd met de waarde van de overeenkomstige parameter. De verkregen producten worden afgerond op de vijfde decimaal, die eveneens vermeerderd wordt met 1 als het zesde decimaal gelijk is aan of groter dan 5.
p : is het voor de beschouwde periode aan de aannemer te betalen bedrag exclusief
belasting over de toegevoegde waarde en zonder toepassing van straffen;
P : is het voor de beschouwde periode aan de aannemer te betalen bedrag exclusief
belasting over de toegevoegde waarde en zonder toepassing van prijsherziening en
straffen;
S : is het gemiddelde van de uurlonen van de geschoolde werklieden, de geoefende
werklieden en de handlangers, zoals die door het Nationaal Comité van het Bouwbedrijf
vastgesteld zijn, vermeerderd met het totaal percentage van de sociale lasten en
verzekeringen, zoals aangenomen door het Federale Ministerie van Verkeer en
Infrastructuur, 10 kalenderdagen voor de opening van de offertes;
s : is hetzelfde gemiddelde van de uurlonen, zoals aangenomen door het Federale
Ministerie van Verkeer en Infrastructuur, op de aanvangsdatum van de maandelijkse
periode van de betaling in mindering;
I : is het referentie-indexcijfer op basis van een jaarlijks verbruik van de voornaamste
producten in het bouwbedrijf op de inlandse markt, vastgesteld door het federaal
ministerie voor de kalendermaand die de opening van de offerten voorafgaat;
i : is hetzelfde referentieindexcijfer, vastgesteld door het federaal ministerie voor de
kalendermaand die de beschouwde periode voorafgaat.
02. Formule 02:
Deze formule is van toepassing op de posten m.b.t. ter plaatse gestort en geprefabriceerd beton (incl. wapening)
p=P x (0,29 x sk1/SK1 + 0,18 x isti 2800 (nace 08)/ISTI 2800 (NACE 08) + 0,16 x ow 549ter/OW 549TER + 0,12 x ow 224/OW 224 + 0,10 x isti 2363 (nace 08)/ISTI 2363 (NACE 08) + 0,05 x ic/IC + 0,05 x ig/IG + 0,05)
03. Formule 03:
Deze formule is van toepassing op de posten m.b.t. plaatmateriaal uit staal en stalen profielen.
p=P x (0,28 x sk1/SK1 + 0,22 x ow 217/OW 217 + 0,22 x ow 223/OW 223 + 0,13 x isti 2800 (nace 08)/ISTI 2800 (NACE 08) + 0,05 x ic/IC + 0,05 x ig/IG + 0,05)
04. Formule 04:
Deze formule is van toepassing op de posten m.b.t. technieken (elektriciteitswerken en HVAC).
p=P x (0,40 x sem/SEM + 0,15 x isti 2500 (nace08)/ISTI 2500 (NACE08) + 0,15 x isti 2700 (nace08)/ISTI 2700 (NACE08) + 0,10 x isti 2800 (nace 08)/ISTI 2800 (NACE 08) + 0,05 x isti 2600 (nace08)/ISTI 2600 (NACE08) + 0,05 x ic/IC + 0,05 x ig/IG + 0,05)"
Op blz. 36 van het bestek staat volgende formulering:
"deel 1 bouw- en infrastructuurwerken openbare aanbesteding"
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"deel 1 bouw- en infrastructuurwerken open offerteaanvraag"
Op blz. 339 van het bestek staat volgende formulering:
"aanbestedingsdossier Perceel 2: HVAC"
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"aanbestedingsdossier deel 2: HVAC"
Op blz. 478 van het bestek staat volgende formulering:
"aanbestedingsdossier Perceel 3: sanitair"
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"aanbestedingsdossier deel 3: sanitair"
Op blz. 567 van het bestek staat volgende formulering:
"aanbestedingsdossier Perceel 4 elektriciteit"
Deze formulering dient vervangen te worden door:
"aanbestedingsdossier deel 4 elektriciteit"
Volgende bepalingen worden aangepast:
Samenvattende opmeting blz. 742 tem 759
Volgende documenten worden als bijlage gevoegd:
- Offerteformulier;
- Samenvattende opmeting;
- OverzichtGeschraptePrestaties;
- Bijlagen m.b.t. prijsherzieningsparameters.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/10/2016

Annonces similaires du BDA :