Mobiliteit En Openbare Werken, Agentschap Wegen En Verkeer, Afdeling Vlaams-brabant

Leveren, aanbrengen en onderhouden van wegmarkeringen op hoofdwegen en primaire wegen type I in de provincie Vlaams-Brabant.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Vlaams-Brabant
Diestsepoort 6 bus 81, BE-3000 Leuven
Contact: Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant
E-mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=251711
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Leveren, aanbrengen en onderhouden van wegmarkeringen op hoofdwegen en primaire wegen type I in de provincie Vlaams-Brabant
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vlaams-Brabant
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Doel van de aanneming
Het leveren, aanbrengen en onderhouden van wegmarkeringen op bestaande wegverhardingen van de autosnelwegen (hoofdwegen en primaire wegen type I) in de provincie Vlaams-Brabant d.m.v. een resultaatsverbintenis:
? Het voorbehandelen en aanbrengen van aslijnen en randlijnen.
? Het aanbrengen van aslijnen en randlijnen
? Het voorbehandelen en aanbrengen figuren, pijlen, cijfers, letters, stopstrepen, haaientanden..
? Het aanbrengen van arceringen, figuren, pijlen, cijfers, letters, stopstrepen, haaientanden.
? Het verwijderen van diverse markeringen
De aanneming omvat hoofdzakelijk:
Voorbereidende werken
1. Het in voorkomend geval verwijderen zonder beschadigen van de verharding van doorlopende en niet-doorlopende overlangse markeringen,, pijlen en arceringen, letters, enz. . m.a.w. het peil van het rijwegoppervlak onder de verwijderde wegmarkering mag hoogstens 1 (één) mm. afwijken van het ernaast liggende rijwegoppervlak. De markeringen mogen in principe enkel verwijderd worden door waterstralen onder hoge druk. Enkel in uitzonderlijke gevallen en op uitdrukkelijk bevel van de opdrachtgever, kan het verwijderen door middel van zandstralen of fijnfrezen gebeuren. Het onmiddellijk verwijderen en afvoeren van alle afval is steeds inbegrepen in de eenheidsprijs van deze posten.
2. Het in voorkomend geval voorafgaandelijk manueel of met borstelwagen grondig reinigen van de te markeren oppervlakten, met inbegrip van het onmiddellijk verwijderen en afvoeren van alle afval.
3. Het in voorkomend geval verwijderen van de losse gedeelten thermoplasten.
4. Het werk dat het aanbrengen van de markeringen voorafgaat.
5. Het traceren van nieuwe wegen en/of wijzigingen aan bestaande wegen of markeringen, wordt vergoed in een afzonderlijke post.
6. Het in voorkomende geval het leveren en aanbrengen van een kleeflaag op beton en bitumineuze wegdekken of een primer op bestaande markeringen.
Aanbrengen van duurzame wegmarkeringen
? Het leveren en aanbrengen van overlangse markeringen in doorlopende en niet-doorlopende strepen met verschillende breedte op beton en bitumineuze wegdekken volgens dienstbevel. Voor de as- en randmarkeringen dienen deze van witte kleur te zijn.
? De afmetingen van de wegmarkeringen voldoen aan de Algemene Omzendbrief nopens de Wegsignalisatie.
? Voor alle markeringen worden alleen producten aangewend welke samen het "markerings-systeem" vormen en een technische goedkeuring met certificaat (ATG-gebruiksgeschikt-heidsattest) bezitten volgens de PTV's.
? Aanbrengen thermoplastische of koudplastische markering.
? Aanbrengen van thermoplastische of koudplastische markering met verbeterde retroreflectie 's nachts bij regenweer en nat wegdek.
? Aanbrengen van voorgevormde markeringen, inclusief het aanbrengen van een bitumenlaag (inbegrepen in de eenheidsprijs).
? Voorbehandelen in opdracht van de aanbestedende overheid:
a. verwijderen van oude markeringen
b. traceren
c. aanbrengen van primer op oude markeringen
d. aanbrengen van nieuwe markeringen
Onvoorziene werken, nachtwerk of weekendwerk voor wegmarkeringen.
- De basisuitrusting voor werfsignalisatie voor werken van 6e categorie met inbegrip van kleine aanvullingen, is een last van de aannemer, alsook het wegnemen en herplaatsen van bestaande signalisatie waar noodzakelijk.
- De bijkomende signalisatie met botsabsorbeerders die voorzien is op de wegen met een toegelaten snelheid van meer dan 90 km/u, wordt uitsluitend bij onvoorziene werken afzonderlijk vergoed, mist uitdrukkelijk vermeld in het dienstbevel
- Ter beschikking stellen van personeel, handgereedschap en materieel voor de uitvoering van de kleinere en onvoorziene werken volgens dienstbevel.
- Al de werken, volgens dienstbevel uit te voeren buiten de normale werktijden, gelden als forfaitaire meerprijs en worden afzonderlijk vergoed volgens de voorziene post.
Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
? Indien tijdens de waarborgperiode wordt vastgesteld dat de markeringen niet (langer) voldoen aan opgelegde besteksvoorwaarden, dienen alle bovenvermelde werken in beginsel kosteloos door de aannemer te worden uitgevoerd tijdens deze waarborg-periode. Voor de toepassingsmodaliteiten zie deel II Technisch Gedeelte van dit bestek.
Veiligheidscoördinatie-uitvoering.
De veiligheidscoördinatie-uitvoering conform het KB van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, maakt geen deel uit van dit contract. Hiervoor is een apart contract afgesloten tussen aanbestedende overheid en veiligheidscoördinator. De aandacht van de opdrachtnemers wordt gevestigd op het KB van 25.01.2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen (BS van 07.02.2001).
De coördinator-ontwerp en coördinator-verwezenlijking voor onderhavige aanneming zijn aangeduid door de aanbestedende overheid. Het veiligheids- en gezondheidsplan, opgemaakt door de coördinator-ontwerp is bij het bestek gevoegd.
De opdrachtnemer wordt erop gewezen dat hij verplicht is te voldoen aan de voorwaarden van dit veiligheids- en gezondheidsplan. De inschrijver moet bij zijn inschrijving dan ook rekening houden met het veiligheids- en gezondheidsplan - ontwerp, opgemaakt door de aanbestedende overheid (zie bijlage E. bij deel II )
De kosten voor de bijkomende uitrusting en/of werken die geëist worden in het veiligheids- en gezondheidsplan van de coördinator ontwerp zijn een last van de aanneming. De kostprijsberekening en andere gegevens die gevraagd worden in het veiligheids- en gezondheidsplan moeten bij de inschrijving gevoegd worden.
Metingen
De aannemer zal de dagzichtbaarheid (Qd) en de nachtzichtbaarheid (RL) meten, zie ook art. 66 Betalingen en II. Technisch gedeelte 2.3.3. A posteriori uitgevoerde technische keuring
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden van art. 61 t.e.m. 66 van KB van 15/07/2011 zijn van toepassing
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
- Bewijs dat hij voldoende ervaring heeft met het uitvoeren van gelijkwaardige werkzaamheden op snel- en/of gewestwegen uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar (2012 t.e.m. 2016) door voorlegging van een referentielijst (minstens 4).
- Voor het leveren en aanbrengen van markeringen bedraagt het totaalbedrag van de referenties over de laatste 5 jaar:
1. aanbrengen van verfmarkeringen voor een totaalbedrag over de laatste 5 jaar van minimum 1.000.000 euro (incl. BTW);
2. aanbrengen van duurzame markeringen voor een totaalbedrag over de laatste 5 jaar van minimum 1.000.000 euro (incl. BTW);
3. aanbrengen van alkydhoudende reliëfmarkeringen voor een totaalbedrag over de laatste 5 jaar van minimum 500.000 euro (incl. BTW);
4. aanbrengen van voorgevormde voor een totaalbedrag over de laatste 5 jaar van minimum 500.000 euro (incl. BTW);
Elke individuele referentie vertegenwoordigt een bedrag van minstens 10% van het totaalbedrag (excl. BTW) per type markering.
De referenties worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
- of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van werken voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR - Categorie: C3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/11/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 28/11/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 28/11/2016 - 10:00
Plaats: VAC Leuven, Diestsepoort 6 bus 81 - 3000 Leuven
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 18/10/2016

Annonces similaires du BDA :