AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
TMVW servicelijnen
Stropstraat 1, BE-9000 Gent
Contact: Hantson Dorine
Tel: +32 92425759 E-mail: aankoop@farys.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=251092
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Design & Build politiecommissariaat Bredene/De Haan
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Bredene
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Het aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw commissariaat voor de Politiezone Bredene/De Haan
De politiezone Bredene/De Haan plant de bouw van een nieuw commissariaat.
Het nieuwe politiecommissariaat dient gerealiseerd te worden aan het Centrumplein te Bredene op de zogenaamde paardenweide. Deze weide situeert zich ten zuidoosten van het huidige politiecommissariaat in Bredene en bestaat uit verschillende percelen grond, goed voor een totale oppervlakte van circa 3 887 m².
Met uitzondering van de strook aan de noordoostzijde die beschikbaar moet blijven voor de aanleg van bijkomende openbare parkeerplaatsen, is het terrein vrij beschikbaar voor de meest optimale inplanting van het gebouw (zij het dat er wordt van uitgegaan dat niet het volledige perceel wordt gebruikt).
De lokale politie van de politiezone Bredene/De Haan staat als meergemeentezone in voor de politiezorg binnen de gemeente Bredene en de gemeente De Haan, met haar deelgemeenten Wenduine, Vlissegem en Klemskerke. Naast de dienstverlening aan ongeveer 30 000 inwoners is de lokale politie er ook voor de tweede verblijvers en de toeristen.
Het korps heeft een kader van 93 operationele personeelsleden en 20 medewerkers burgerpersoneel. Geregeld heeft de politiezone stagiairs in opleiding en in het zomerseizoen wordt er versterking ingehuurd. Ook deze personeelsleden moeten kunnen gehuisvest worden en hun voertuig gestald.
De politiezone Bredene/De Haan wenst daarom een nieuw operationeel commissariaat te bouwen waarin alle operationele diensten (24/7 zonaal onthaal, interventie, recherche, jeugd & gezin/DPS, functioneel beheer) en de nodige aanverwante utilitaire ruimtes en een arrestantencomplex kunnen worden ondergebracht.
Uitzondering hierop vormen de wijkpost De Haan en de wijkpost Bredene, samen met de administratieve en logistieke diensten van de zone, de dienst verkeer, de dienst openbare orde/evenementen en de dienst strategie en beleid. Deze diensten blijven op reeds bestaande locaties gehuisvest.
Het uitgangspunt is om de nieuwe huisvesting op zodanige wijze te realiseren dat de politie hierin optimaal kan functioneren en de identiteit en herkenbaarheid van de lokale politie wordt benadrukt.
Er wordt rekening gehouden met een indicatieve bouwkost van ? 2 850 000 (incl. btw).
De projectpartner zal worden uitgedaagd om de functionaliteiten en het ambitieniveau te maximaliseren, rekening houdend met dit budget.
De toewijzing van de opdracht is voorzien eind 2017. Het doel is om de effectieve bouwwerken te starten, na afloop van het bouwvergunningstraject, in de tweede helft van 2018.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Conform art. 61 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Passende bankverklaring
- Nota m.b.t. de solvabiliteit, liquiditeit en rendabiliteit
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Erkenning
- Referenties m.b.t. uitgevoerde gelijkaardige opdrachten gestaafd d.m.v. tevredenheidsattesten
- Attest inschrijving bij de Orde van Architecten (of een Europees equivalent)
- Nota waaruit blijkt dat de inschrijver over de nodige capaciteit en organisatorische bekwaamheid beschikt voor de realisatie van de opdracht
- Erkenning in categorie D, klasse conform oprichtingskost van het gebouw
- De kandidaat-inschrijver dient aan te tonen dat hij in staat is de opdracht tot een goed einde te brengen op basis van een opgave van referenties van gelijkaardige opdrachten. Alle gevraagde referenties dienen uitgevoerd binnen de laatste vijf (5) jaar en worden gestaafd aan de hand van ondertekende tevredenheidsattesten.
De ervaring van het inschrijvend team dient te worden gestaafd met opgave van:
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) inzake het ontwerp van een polyvalent openbaar gebouw met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 2 000 000 (excl. btw);
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) inzake het ontwerp van een project met betrekking tot een politiecommissariaat;
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) inzake de realisatie van een project met betrekking tot ordehandhaving (politiecommissariaat, gevangenis, gesloten instelling, .) met een minimaal uitvoeringsbedrag van
? 1 500 000 (excl. btw).
Voor de referenties voegt de kandidaat-inschrijver minstens de volgende elementen bij de kandidatuurstelling:
- beschrijving van het referentieproject;
- opgave van de relevante disciplines en de mate van betrokkenheid;
- totaal uitvoeringsbedrag;
- datum van oplevering;
- identificatie van de opdrachtgever met duidelijke opgave van naam en e-mail of telefoonnummer van de contactpersoon bij de opdrachtgever;
- beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering en van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven.
OPMERKINGEN
- De termijn van 5 jaar wordt bepaald t.o.v. de datum vastgelegd voor het indienen van de kandidaturen.
- De voorgelegde referenties dienen betrekking te hebben op projecten waarvan de bouwfase werd uitgevoerd of in uitvoering is. Indien referenties van opdrachten in uitvoering worden voorgelegd, dient de bouwfase van deze opdrachten minstens 6 maanden in uitvoering te zijn tot tevredenheid van de opdrachtgever op het moment van de datum van indiening van de kandidatuurstelling.
- Verschillende referenties mogen betrekking hebben op eenzelfde project.
De opdrachtgever behoudt zich het recht voor bij de opgegeven lijst van referenties navraag te doen omtrent de kwaliteit van de geleverde diensten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/11/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/11/2016 - 23:59
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Voor inlichtingen m.b.t. de procedure kunnen de inschrijvers terecht bij
mevr. Fanny Pynckel (fanny.pynckel@farys.be, tel. 09 242 57 97) of bij
mevr. Dorine Hantson (dorine.hantson@farys.be, tel. 09 242 57 59).
OPGELET: de selectieleidraad is kosteloos te verkrijgen op eenvoudige aanvraag op aankoop@farys.be.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/10/2016