Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling Kust

Oostende. Herinrichten terrein loods Nieuwe Werfkaai 1.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling KUST
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling KUST
ir. Peter DeWolf, adviseur-ingenieur, belast met de leiding van de afdeling
Tel: +32 59554207 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oostende. Herinrichten terrein loods Nieuwe Werfkaai 1
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Oostende
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Oostende
Herinrichten terrein loods Nieuwe Werfkaai 1
Het voorwerp van de opdracht is aanleg van het terrein rond de loods van de Afdeling Kust te Oostende.
De werken omvatten in hoofdzaak:
 Het aanleggen van een onderfundering, fundering en bitumineuze verharding.
 Het aanleggen van een kantstrook, straatkolken en riolering.
 Leveren en plaatsen van een regenwaterput voor opvang regenwater loods.
 Leveren en plaatsen van een bezinkput.
 Lever en plaatsen van infiltratiebuizen.
 Plaatsen van een afsluiting en schuifpoort.
 Planten van een haag.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 61, §4 Uitsluitingscriteria
De tekst van artikel 61, §4 van het standaardbestek wordt integraal vervangen door onderstaande tekst:
§4 Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
? voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
? voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
? en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
 Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
 Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
 Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
? De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
Art. 81 Inhoud van de offerte
Bij het offerteformulier dienen de volgende documenten te worden gevoegd:
1) De samenvattende opmeting (zie art. 83);
2) De documenten die vereist zijn voor de selectie (zie art. 58 en volgende);
3) De documenten die vereist zijn voor de gunning;
4) De bewijzen dat de personen, die de offerte ondertekenden, statutair of bij volmacht bevoegd zijn om de bedrijven geldig in en buiten rechte te vertegenwoordigen (art. 82, §3 K.B. Plaatsing). Dit gebeurt naargelang de rechtsvorm van de bedrijven door het bijvoegen van één van de volgende documenten:
- uittreksel of kopie van de statutaire clausule i.v.m. de vertegenwoordigingsbevoegdheid en een kopie van de akte of afschrift van de notulen van de algemene vergadering, zoals verschenen in het B.S., houdende benoeming van de bestuurders;
- volmacht om het bedrijf te vertegenwoordigen of om bevoegdheid door te geven aan een ander persoon;
- voorleggen van benoemingsbesluit van zaakvoerder;
- andere documenten ter staving van de bevoegdheid;
5) Het document en de afzonderlijke prijsberekening bedoeld in art. 30, tweede lid, 1° en 2° van het K.B. van 25/01/2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, met name
1. een document dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin de inschrijver beschrijft op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan;
2. een afzonderlijke prijsberekening in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen;
Het bijvoegen van deze documenten is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
De inschrijver maakt voor de documenten vermeld onder 5) in het standaardbestek gebruik van de invulformulieren die bij de opdrachtdocumenten worden gevoegd. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem aangewende documenten met deze invulformulieren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art 67 Financiële en economische draagkracht
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorieën C en G, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 2 behoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 69 Technische bekwaamheid
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorieën C en G, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 2 behoren.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/11/2016 - 10:15
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 16/11/2016 - 10:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 16/11/2016 - 10:15
Plaats: Afdeling Kust, Vrijhavenstraat 3, 8400 Oostende
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Belangrijke opmerking:
OP DE DAG VAN PUBLICATIE IS DE GRONDCODE VAN DE AF TE VOEREN GROND GEKEND, NAMELIJK CODE 211. WE BESCHIKKEN ECHTER NOG NIET OVER HET TECHNISCH VERSLAG. DIT ZAL VIA EEN TERECHTWIJZEND BERICHT AAN DE POTENTIËLE INSCHRIJVERS KENBAAR GEMAAKT WORDEN.
ISO 14001
De Afdeling Kust organiseert haar activiteiten volgens een ISO14001 milieumanagementsysteem (MMS). Daarom vragen we dat alle inschrijvers de specifieke milieurisico's van hun activiteiten beoordelen en gepaste maatregelen nemen om de milieurisico's te beperken.
Hiervoor zijn specifieke bepalingen opgenomen in art.79 van het KB Uitvoering.
De naleving van deze wettelijke verplichtingen zal gecontroleerd worden in de uitvoeringsfase. Er worden bijzondere straffen opgenomen in artikel 45, §1 van het KB Uitvoering.
Art. 76, §1 Uitvoeringstermijnen
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt 40 werkdagen.
Verplichte e-invoicing: vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Een handleiding voor het omzetten van de samenvattende opmeting van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/10/2016

Annonces similaires du BDA :