Provincie Oost-vlaanderen

Beheer en onderhoud van de technische installaties en beheer van de zwembadkwaliteit van het zwembad met verblijfsaccommodatie Provinciaal domein Puyenbroeck.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Oost-Vlaanderen
Gouvernementstraat 1, BE-9000 Gent
Contact: Mevrouw Angélique Van Coppernolle
Tel: +32 92677932 Fax: +32 92678099 E-mail: angelique.van.coppernolle@oost-vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.oost-vlaanderen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Beheer en onderhoud van de technische installaties en beheer van de zwembadkwaliteit van het zwembad met verblijfsaccommodatie Provinciaal domein Puyenbroeck
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Provinciaal Sportcentrum Puyenbroeck, Puidonkdreef 1 te 9185 Wachtebeke
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Beheer en onderhoud van de technische installaties en beheer van de zwembadkwaliteit van het zwembad met verblijfsaccommodatie Provinciaal domein Puyenbroeck
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* De kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte, al naargelang, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarde dat de aannemer op de dat van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van fiscale schulden. De aannemer zal tevens op datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen fiscale schulden mogen hebben.
* De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen :
- RSZ-schulden
- FOD-fiscale schulden
- KBO- niet-faillissement
- FOD-btw-hoedanigheid
Alvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt :
Art. 61 [KB 15/07/2011]
§ 1. Overeenkomstig artikel 20 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor :
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.[.]
5° voor het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen als bedoeld in de wet van 11 februari 2013.
Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen.
Dit uittreksel kan via email opgevraagd worden (email : cjc-csr@just.fgov.be).
* De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben.
De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachten, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van het RSZ-attest, aangezien dit document elektronisch zal opgevraagd worden door het bestuur.
De inschrijver verbindt zich er toe een afzonderlijke verzekering af te sluiten voor deze opdracht tegen de gevolgen van zijn burgerlijke aansprakelijkheid, voor de hierna opgegeven bedragen per schadegeval:
- lichamelijke schade: 3 800 000 EUR
- materiële schade: 2 500 000 EUR
- dodelijke afloop: 3 800 000 EUR.
Deze bedragen worden aangepast aan de index ABEX.
klasse 3
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Technische bekwaamheid :
1.referenties
*De inschrijver beschikt over minstens 1 aantoonbare referentie voor het onderhoud en beheer van een gelijkaardig zwembadcomplex, uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar.
*De inschrijver beschikt over minstens 5 aantoonbare referenties voor het onderhoud en beheer van zwembaden met een minimum waterinhoud van 1000 m³, uitgevoerd tijdens de voorbije 5 jaar.
*De inschrijver beschikt over minstens 1 aantoonbare referentie, met betrekking tot openbare zwembaden voorzien van : (de specifieke onderdelen mogen verspreid zijn over meerdere zwembaden)
-zoutelektrolyse
-beweegbare bodem en beweegbare wand
-whirlpools, stoombaden, sauna
-recreatieve elementen en bouwkundige elementen
-liften
-legionellabeheersplan
-gebouwenbeheerssysteem voor HVAC en verlichting, elektriciteit met BUS-systeem
Alle nodige gegevens zoals locatie, contactpersoon, geplaatste toestellen, onderhoud sedert datum, zijn bij te voegen om controle van de referentie mogelijk te maken.
2.organisatie
*De inschrijver beschikt over voldoende technisch personeel en technische specialisten, om de voorliggende opdracht zonder problemen en met voldoende back-up uit te voeren. De naam en beroepskwalificaties en ervaring van het personeel dat effectief op de voorliggende opdracht zal tewerkgesteld worden is voor te leggen.
*De inschrijver toont aan dat de betreffende personeelsbezetting van de onderneming gedurende de laatste 3 jaar voldoende stabiel gebleven is, om een continuïteit van de opdracht te kunnen verzekeren.
*De inschrijver toont de specifieke opleiding aan in zwembadtechnieken van de betreffende personeelsbezetting.
*De inschrijver toont aan dat hij beschikt over een zetel in België, en een permanentiedienst die gevestigd is in België en uitgerust is met personeel die de Nederlandse taal machtig is.
*De inschrijver toont aan dat hij een lokale uitvalsbasis heeft, om op korte termijn te kunnen interveneren voor dringende pechverhelping. De uitvalsbasis beschikt over voldoende technisch personeel en specialisten.
3.kwaliteitscertificering
*De inschrijver beschikt over een ISO-9002-certificering die nog geldig is op datum van aanbesteding.
*De inschrijver beschikt over een VCA**-certificiering die nog geldig is op datum van aanbesteding.
*De aannemer engageert zich om deze certificeringen te verlengen of vernieuwen voor de looptijd van deze opdracht.
Indien gewerkt wordt met onderaannemers, geeft de inschrijver hun naam op en de specifieke taak die zij op zich zullen nemen. De criteria hierboven moeten dan ook aangetoond worden voor deze onderaannemers, voor hun specifiek aandeel.
zie technische bekwaamheid
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/11/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Alle documenten kunnen worden gedownload via de website www.publicprocurement.be.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 28/11/2016 - 09:10
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 28/11/2016 - 09:10
Plaats: PAC 'Gouvernementstraat', Gouvernementstraat 22/24 te 9000 Gent, lokaal 320.03.307
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes mogen alleen verstuurd worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 52 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:
- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.
- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.
- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.
De elektronischer identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.
Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze offerte in te dienen.
De offerte kan niet ingediend worden op papier.
De inschrijver kan bepaalde bij te voegen documenten die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden aangemaakt op papier bezorgen vóór de uiterste ontvangstdatum. Indien nodig worden bijkomende documenten gescand om ze bij de offerte te voegen.
Door zijn offerte volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de inschrijver dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte worden geregistreerd.
De offerte moet bij de aanbestedende overheid toekomen vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.
Meer informatie kan u vinden op volgende website : http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer : +32 (0)2 790 52 00.
Wie moet de offerte tekenen?
Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenen
De offertes die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen en de offerte in te dienen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.
Plaatsbezoek vereist:
Door het feit dat hij zijn offerte indient, erkent de inschrijver dat hij ter plaatse is geweest en zich op de hoogte heeft gesteld van de bestaande toestand van de bouwplaats, de ligging, de omgeving en de toegangswegen. Hierdoor wordt de inschrijver geacht zich volledig rekenschap te hebben gegeven van de omvang van de aanneming en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren werken, met betrekking tot:
- de algemene coördinatie van de werken
- de inrichting van de bouwplaats
- de gemeentelijke voorschriften en nutsleidingen
- de noodzakelijke veiligheidsvoorzieningen op de werf
- de mogelijkheden tot de aanvoer en het stockeren van bouwmaterialen
- het plaatsen van stellingen
- de opstelling van aangepast materieel (graafmachines, kranen,.)
- de eventuele voorafgaande sloopwerken
- de gebeurlijke aanbouw tegen en de bijhorende afwerkingen van scheidingsmuren of bestaande constructies,.
Hij kan geen aanspraak maken op meerwerken welke voorzien konden worden bij een plaatsbezoek.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/10/2016

Annonces similaires du BDA :