AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: Nathalie Devaere
E-mail: nathalie.devaere@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
District 1 : Gent. Verwijderen van drijvend vuil uit de bevaarbare waterlopen.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Gent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is een opdracht voor aanneming van diensten in de zin van art. 3 van de Wet van 15 juni 2006.
Deze diensten hebben betrekking op het verwijderen van drijvend vuil op de bevaarbare waterwegen in het district 1: Gent.
Hieronder vallen:
- Ringvaart om Gent
- Toeristische Leie
- Gentse binnenwateren
- Kanaal Gent-Terneuzen, opwaarts Meulestedebrug, brug inbegrepen
- Sint-Jorissluis Gent
De geografische afbakening van district 1 is terug te vinden in bijlage 1.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze diensten betrekking op:
- CPV 90500000-2 - Diensten op het gebied van vuilnis en afval
- CPV 90511000-2 - Diensten voor ophalen van vuilnis
Volgens de CPC-classificatie hebben deze diensten betrekking op:
- CPC 94 - Riolerings- en vuilophaaldiensten; afvalverwerking en aanverwante diensten
- CPC 9402 - Vuilophaaldiensten
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing).
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie:
1) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten.
Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kernmerken en een foto. De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken.
? Minimaal worden de technische fiches en foto van volgend materiaal opgegeven dat zal gebruikt worden voor de uitvoering van de opdracht:
o Sloep met buitenboordmotor
o Vrachtwagen met minimum laadvermogen van 10 Ton, uitgerust met een (radiografisch bestuurbare) hydraulische kraan met een minimale reikwijdte van 15m en een hydraulische hijslier met een minimale gemiddelde hijscapaciteit van 2 Ton.
o Lichte vrachtwagen met klein materieel (o.a. kettingzaag, dregmateriaal (werplijnen, dreggen, hef- en hijsmateriaal), spade, bijl, schop, borstel, boutentang, .).
Indien één van bovenstaande toestellen wordt gehuurd dient een overeenkomst met de verhuurder worden bijgevoegd (zie artikel 74 hieronder), waarbij vermeld wordt binnen welke tijdspanne het toestel ter beschikking wordt gesteld door de verhuurder.
2) Een lijst met de personeelsleden en hun kwalificaties waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten.
? Minimaal worden volgende personen ingezet voor de opdracht:
o 4 arbeiders waarvan 1 persoon is aangeduid als ploegbaas die tijdens het uitvoeren van de opdracht steeds bereikbaar is per gsm.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/11/2016 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE16119.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/11/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/11/2016 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : 1 kalenderjaar
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/10/2016