AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen NoordkAnt (KOBA NoordkAnt)
Noorderlaan 108, BE-2030 Antwerpen
Contact: Mevrouw Anne-Marie Croket
Tel: +32 35439701 Fax: +32 35449851 E-mail: anne-marie.croket@kobavzw.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Poetsfirma en toezicht leerlingen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Poetsfirma en toezicht leerlingen
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Poetsfirma
Korte beschrijving:
Poetsfirma
Perceel 2: Toezicht leerlingen basisschool (lagere school en kleuterschool)
Korte beschrijving:
Toezicht leerlingen basisschool (lagere school en kleuterschool)
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver impliciet op zijn eer dat hij zich niet in één van de wettelijke voorziene uitsluitingsgevallen bevindt. De aanbestedende overheid zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijvers wiens offerte het beste gerangschikt zijn en die in aanmerking komen om in het raam van de raamovereenkomst als deelnemer te worden aangeduid. Daartoe zal zij de betrokken inschrijver vragen via de snelste middelen en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. De inlichtingen of documenten die de aanbestedende overheid kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zullen door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd.
Indien zowel tijdens de procedure plaatsing als bij de eventuele uitvoering mocht blijken dat de deelnemer desbetreffend een valse verklaring afgelegd heeft dan zal de aanbestedende overheid van rechtswege gemachtigd worden van de desbetreffende deelnemer een forfaitaire vergoeding voor de administratieve overlast en vertraging ten belope van het overeengekomen bedrag van 1.000 euro af te houden van de hem eventueel nog verschuldigde bedragen en desnoods in te houden op de borgsom.
Bovendien verbreekt de deelnemer in de uitvoeringsfase hierdoor eenzijdig de overeenkomst, en wordt de aanbestedende overheid gemachtigd de opdracht verder te laten uitvoeren door een begunstigde naar zijn keuze op kosten van de betrokken deelnemer. Kosten welke van rechtswege op eenvoudige voorlegging van de factuur kunnen ingehouden worden op de nog verschuldigde bedragen of af te houden van de door hem gestelde borgsom.
Tenslotte zal de in gebreke zijnde deelnemer door het loutere feit van deze vaststelling door de aanbestedende overheid bij wijze van bijkomende sanctie van rechtswege uitgesloten worden voor een periode van drie jaar en alle gelijkaardige toekomstige opdrachten van haar uitgaande.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Bij de offerte dient ook de meest recent beschikbare jaarrekening gevoegd te worden. Indien er geen wettelijke verplichting is om een jaarrekening op te stellen, vragen wij de meest recente balans en resultatenrekening.
Deze jaarrekening / balans en resultatenrekening zal gebruikt worden om een beknopte financiële analyse uit te voeren waarbij zeker de solvabiliteit en cash flow zal beoordeeld worden.
Bij ondernemingen die geen gezonde financiële situatie hebben waardoor een langdurige samenwerking een probleem zou kunnen vormen, kan de offerte onregelmatig worden beschouwd en worden geweerd.
de meeste recente beschikbare jaarrekening of de meest recente balans en resultatenrekening. Indien deze informatie niet bij de offerte wordt gevoegd, wordt de offerte ongeldig verklaard en geweerd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Indien de inschrijver over de hierna opgesomde document beschikt, voegt hij deze bij de offerte:
- Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
- Een geldig ISO 14001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubeheersystemen.
- Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
- Een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie) of een gelijkaardige beroepsfederatie in het buitenland en voegt dit attest bij de offerte.
* Een technische fiche van de machines moeten bij de offerte gevoegd worden.
* Een technische fiche van de te gebruiken producten wordt bij de offerte gevoegd.
* De inschrijver heeft, voor de goede lokale werking van zijn organisatie en responstijden, een hoofd- of regionaal kantoor (geen privé-adres) binnen de 50 km (Google Maps) van de schoon te maken gebouwen. Hij noteert dit adres op het in bijlage gevoegd antwoordformulier.
* De inschrijver noteert in het in bijlage gevoegd antwoordformulier of het uurtarief gebaseerd is op de lonen en sociale lasten binnen het paritair comité van de schoonmaak en/of toezicht leerlingen basisschool.
* Bij het bestek wordt het document 'Veiligheidsregels voor extern personeel' gevoegd.
Deze kennisname van de veiligheidsregels moet de inschrijver voor akkoord ondertekenen en bij de offerte voegen. Indien het gevraagde document niet ondertekend bij de offerte wordt gevoegd, is de offerte onregelmatig.
* De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van toezicht leerlingen basisschool. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum, de periode van dienstverlening en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
De inschrijver geeft de aanbestedende overheid uitdrukkelijk machtiging om deze referenties te contacteren om bijkomende informatie over dienstverlening van de inschrijver te bekomen.
Indien wij van de klanten negatieve reacties krijgen kan dit een reden zijn om de offerte ongeldig te verklaren.
* De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum, de periode van dienstverlening en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
De inschrijver geeft de aanbestedende overheid uitdrukkelijk machtiging om deze referenties te contacteren om bijkomende informatie over dienstverlening van de inschrijver te bekomen.
Indien wij van de klanten negatieve reacties krijgen kan dit een reden zijn om de offerte ongeldig te verklaren.
De gevraagde informatie voor deze alinea 'Technische bekwaamheid van de inschrijver' moet zoals gevraagd ofwel bij de offerte gevoegd worden, ofwel op het antwoordformulier worden opgegeven. Indien deze informatie ontbreekt, wordt de offerte ongeldig verklaard.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/11/2016 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/11/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/11/2016 - 10:00
Plaats: Noorderlaan 108 of Canadalaan 113, 2030 Antwerpen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
De aanbestedende overheid heeft beslist om tussen de aankondiging van de opdracht in het Publicatieblad van de Europese Unie en in het Bulletin der Aanbestedingen, enerzijds, en de dag van de opening van de offertes anderzijds, een plaatsbezoek te houden ten behoeve van de kandidaat-inschrijvers voor perceel 1 deel 1 (zie technische specificaties).
Dit plaatsbezoek zal doorgaan op donderdag 13 oktober 2016 om 18u30 op onze school met het volgende adres:
JOMA secundair/GVBS JOMA KOBA NoordkAnt vzw
Maantjessteenweg 130
2170 Merksem
Dit plaatsbezoek bestaat uit een infosessie en een rondleiding binnen de school.
Tijdens de informatiesessie zal eerst een kort overzicht worden gegeven van het voorwerp van de opdracht en de overeenkomsten die op basis van het bestek (en de offerte) zullen worden gesloten. Vervolgens wordt voorlezing gegeven van de antwoorden op de vragen gesteld door de kandidaat-deelnemers welke uiterlijk op maandag 10 oktober te 20u00 per mail worden gesteld aan de aanbestedende overheid op het mailadres directie@jomasecundair.be en directie@jomabasis.be.
Enkel de vragen die vóór de informatiesessie worden overgemaakt aan de directie van de aanbestedende overheid zullen tijdens de sessie worden beantwoord.
Gelieve bij uw vragen te vermelden welke vertegenwoordigers van uw bedrijf aanwezig zullen zijn op de informatiesessie. Gelieve het aantal deelnemers tot 2 te beperken.
Van de gestelde vragen en antwoorden wordt een samenvatting opgesteld door het secretariaat van de aanbestedende overheid. Deze samenvatting wordt gezonden aan alle personen die op de informatiesessie aanwezig waren.
Na de infosessie is een rondleiding binnen de school gepland waarbij de inschrijver de mogelijkheid heeft om de lokalen ter plaatse op te meten
Om te kunnen deelnemen aan het plaatsbezoek, moeten de bezoekers aan de hand van een door een verantwoordelijke van hun schoonmaakbedrijf ondertekend document kunnen bewijzen dat ze tot het genoemd bedrijf behoren. Als dit document niet wordt voorgelegd, weigert de directie van de aanbestedende overheid de bezoeker de toegang.
Aan de ingang van de vergaderzaal zal aan de deelnemers worden gevraagd om de identiteit van het bedrijf dat ze vertegenwoordigen, hun namen en hun handtekeningen op te geven.
Een inschrijver mag niet door meer dan twee personen vertegenwoordigd worden tijdens het plaatsbezoek.
Tijdens dit bezoek worden er geen vragen beantwoord met betrekking tot de opdracht.
Behoudens een uitdrukkelijk verbod van de vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid is het gebruik van camera's en fototoestellen toegestaan.
Iedere bezoeker ontvangt een attest dat bij de offerte gevoegd kan worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/9/2016