Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn

PG1571 10651A - Busbuffer Zuid Antwerpen.


KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn
Ragheno Business Park - Motstraat 20, BE-2800 Mechelen
Contact: Xenia Goessens
E-mail: xenia.goessens@lijninvest.be
Internet adres(sen):
www.delijn.be
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
PG1571 10651A - Busbuffer Zuid Antwerpen
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De uit te voeren werken betreffen het volgende:
- een beperkte aanpassing van de huidige tramsporen en het inrichten van vijf busperrons: een
gedeelte van de volledige keerlus (de keerbeweging zuid terug naar zuid) wordt opgebroken en
verwijderd, de vrijgekomen ruimte wordt gedeeltelijk verhard met een betonverharding en uitgerust
met drie perrons voor standaard bussen en twee perrons voor geledebussen. De perrons worden
uitgerust conform de Busstationsgids, versie 0.1/mei 2008 van de Lijn.
- vanaf het kruispunt van de R10 met de Montignystraat wordt het bestaande stadinwaartse
tramspoor verhard, zodat de bussen hiervan gebruik kunnen maken, kunnen uitvoegen vanaf de
rijbaan en een veilige en snelle aanloopstrook krijgen richting hun nieuwe eindhalte. Het uitrijden
van het busstation gebeurt rechtstreeks op de rijbaan.
- de perrons op het centrale gedeelte tussen de tramsporen worden voor voetgangers op een
veilige manier bereikbaar gemaakt via de beveiligde oversteekplaatsen over de rijbaan en de
tramsporen. De oversteek over de sporen is voorzien cfr. het bajonet-principe. Vanaf de
Brederodestraat wordt er ook een klein voetgangerspadje voorzien richting R10-Singel dat
aansluiting geeft op de geplande randparking.
- het centrale gedeelte waar de bussen zullen halteren en manoevreren bestaat uit een monoliete
betonverharding. De perrons en voetgangers zones worden voorzien in betonstraatstenen.
- net ten noorden van de tramkeerlus en de busperrons bevinden zich twee bestaande
tramperrons. Deze blijven behouden en worden niet gewijzigd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
Volgend document werd nieuw opgeladen:
'PG1571 10651A busbuffer Zuid TWB 20160928.pdf' m.b.t. wijziging in meetstaat.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/09/2016

Annonces similaires du BDA :