Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling Kust

Haven van Oostende: Vernieuwen glooiing en omgeving RYCO.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling KUST
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening - Afdeling KUST
ir. Peter DeWolf, adviseur-ingenieur, belast met de leiding van de afdeling
Tel: +32 59554207 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Haven van Oostende: Vernieuwen glooiing en omgeving RYCO
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Haven van Oostende: Vernieuwen glooiing en omgeving RYCO:
Het voorwerp van de opdracht is het vernieuwen van de glooiing en de omgeving rond het gebouw van RYCO. Er dient nieuwe toegangs- en werksteiger en een slipway gebouwd te worden. Daarnaast dient de jachthaven deels verdiept te worden en dienen er ook buispalen getrokken en gezet te worden. Er dient een nieuwe fundering onder het clubgebouw van de RYCO geplaatst te worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art 61 Uitsluitingsgronden
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden zoals bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht voor om de attesten die de niet- uitsluiting bewijzen op te vragen ongeacht het moment van de procedure voor de sluiting van de opdracht.
Art. 81 Inhoud van de offerte
Bij het offerteformulier dienen de volgende documenten te worden gevoegd:
1) De samenvattende opmeting (zie art. 83);
2) De documenten die vereist zijn voor de selectie (zie art. 58 en volgende);
3) De documenten die vereist zijn voor de gunning;
4) De bewijzen dat de personen, die de offerte ondertekenden, statutair of bij volmacht bevoegd zijn om de bedrijven geldig in en buiten rechte te vertegenwoordigen (art. 82, §3 K.B. Plaatsing). Dit gebeurt naargelang de rechtsvorm van de bedrijven door het bijvoegen van één van de volgende documenten:
- uittreksel of kopie van de statutaire clausule i.v.m. de vertegenwoordigingsbevoegdheid en een kopie van de akte of afschrift van de notulen van de algemene vergadering, zoals verschenen in het B.S., houdende benoeming van de bestuurders;
- volmacht om het bedrijf te vertegenwoordigen of om bevoegdheid door te geven aan een ander persoon;
- voorleggen van benoemingsbesluit van zaakvoerder;
- andere documenten ter staving van de bevoegdheid;
5) Het document en de afzonderlijke prijsberekening bedoeld in art. 30, tweede lid, 1° en 2° van het K.B. van 25/01/2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, met name
1. een document dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin de inschrijver beschrijft op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan;
2. een afzonderlijke prijsberekening in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen;
Het bijvoegen van deze documenten is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
De inschrijver maakt voor de documenten vermeld onder 5) gebruik van de invulformulieren die bij de opdrachtdocumenten worden gevoegd. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem aangewende documenten met deze invulformulieren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art 67 Financiële en economische draagkracht
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 6 behoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 69 Technische bekwaamheid
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 6 behoren.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 31/10/2016 - 10:15
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 31/10/2016 - 10:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 31/10/2016 - 10:15
Plaats: Afdeling KUST, Vrijhavenstraat 3 te 8400 Oostende
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Art. 76, §1 - Uitvoeringstermijnen
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt 270 kalenderdagen en dienen in elk geval gedaan te zijn voor 15 juni 2018. Meerwerken kunnen niet leiden tot een verlenging van de uitvoeringstermijn. De versnelde uitvoering dient inbegrepen te zitten in de meerwerken.
Voor de uitvoering van de fundering van het clubgebouw van de RYCO door middel van micropalen wordt er een afzonderlijk dienstbevel opgemaakt en worden er 30 werkdagen voorzien. In elk geval dient deze fundering afgewerkt te zijn voor 15 juni 2017. Meerwerken kunnen niet leiden tot een verlenging van de uitvoeringstermijn. De versnelde uitvoering dient inbegrepen te zitten in de meerwerken.
Indien er door omstandigheden niet kan voldaan worden aan de planning zoals hiervoor beschreven dan worden er voor de uitvoering van de fundering van het clubgebouw en de overige werken eenzelfde uitvoeringstermijn aangehouden. Hierbij dient dan wel rekening gehouden te worden dat er niet kan gewerkt worden van 15 juni tot 15 september omwille van het zomerseizoen.
ISO 14001
De Afdeling Kust organiseert haar activiteiten volgens een ISO14001 milieumanagementsysteem (MMS). Daarom vragen we dat alle inschrijvers de specifieke milieurisico's van hun activiteiten beoordelen en gepaste maatregelen nemen om de milieurisico's te beperken.
Hiervoor zijn specifieke bepalingen opgenomen in art.79 van het KB Uitvoering.
De naleving van deze wettelijke verplichtingen zal gecontroleerd worden in de uitvoeringsfase. Er worden bijzondere straffen opgenomen in artikel 45, §1 van het KB Uitvoering.
Art. 90, §1 Indiening offertes
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden op de website http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar Pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80 MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350 MB.
De samenvattende opmeting wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn samenvattende opmeting. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de samenvattende opmeting van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale
handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren, kunt u terecht op e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een
veiligheidskopie.
Indien in de opdrachtdocumenten de indiening van bepaalde maquettes modelstukken of monsters wordt gevraagd en deze stukken zijn niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen over te maken, mogen de inschrijvers de vereiste maquettes, modelstukken of monsters op niet-digitale wijze aan de aanbestedende overheid bezorgen. Deze stukken dienen vóór de opening van de offertes bij de aanbestedende overheid toe te komen met een duidelijke verwijzing naar de betrokken overheidsopdracht en de offerte waarvoor ze worden ingediend.
Een handleiding voor het omzetten van de samenvattende opmeting van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
Elektronische facturen (enkel voor Afdeling Kust, voor de RYCO dient er nog een papieren factuur opgestuurd te worden)
Vanaf 1 januari 2017 worden enkel elektronische facturen (e-facturen) in XML (UBL 2.1) formaat aanvaard. Facturen opgemaakt op papier of Pdf-formaat zullen vanaf dat moment niet meer worden aanvaard.
a) E-invoicing via het Mercuriusplatform
De e-facturen moeten elektronisch ingediend worden via het platform Mercurius. Dit federale platform zorgt ervoor dat alle Belgische overheden bereikbaar zijn voor e-invoicing, en is gestoeld op een Europees afsprakenkader: Peppol.
Voor informatie over e-invoicing bij de Vlaamse overheid: zie https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
Voor informatie over het Mercuriusplatform, het technische formaat van de e-factuur en Peppol: zie https://overheid.vlaanderen.be/mercurius-en-peppol.
b) Starten met e-invoicing
Het verzenden van uw e-factuur naar de overheid kan op volgende manieren gebeuren:
 U kunt gratis gebruik maken van het Mercuriusportaal voor een eenvoudige registratie en verzending van uw e-facturen: https://digital.belgium.be/e-invoicing
 U kunt kiezen voor een meer geïntegreerde elektronische facturatie binnen uw onderneming. Wat u dan nodig heeft, is een Peppol 'Access Point' voor de verzending van uw e-facturen naar de overheid.
Er zijn tal van oplossingen beschikbaar op de markt die volwaardige elektronische facturatie mogelijk maken. (Serviceproviders en softwarehuizen voor e-invoicing, boekhoudpakketen, ERP-pakketten, facturatiesoftware.).
Overzichten en contactgegevens kan u terugvinden op https://overheid.vlaanderen.be/project-e-invoicing.
Alvorens u start met elektronisch factureren naar een entiteit van de Vlaamse overheid meldt u zich als leverancier eenmalig op e.procurement@vlaanderen.be.
Meer informatie is terug te vinden op https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing-voor-leveranciers.
c) Inhoud van de elektronische factuur
1. De elektronische factuur dient, naast de gegevens die verplicht zijn overeenkomstig het BTW-wetboek, zeker volgende gegevens te bevatten die essentieel zijn voor de verwerking van de factuur:
- Identificatienummer van de aanbestedende overheid:
o KBO 316380841 (MDK)
- Inkoopordernummer: dit nummer wordt bepaald na sluiting van het contract en zal vermeld worden in:
o het aanvangsbevel;
o de sluitingsbrief.
- Factuuraanvraagreferentie: unieke referentie die vermeld wordt op de factuuraanvraag
2. Indien u gebruikmaakt van een Peppol Access Points, dient de opmaak van de e-factuur in overeenstemming te zijn met de UBL 2.1 mapping: zie https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing-voor-leveranciers.
De UBL-mapping tabel op deze webpagina vermeldt in welke velden de factuurgegevens dienen opgenomen te worden.
Informatie over het invullen van opdrachtspecifieke gegevens vindt u in het document 'business afspraken met de Vlaamse overheid" op dezelfde webpagina.
3. De opdrachtnemer waakt erover dat de elektronische factuur vrij is van virussen, macro's of andere schadelijke instructies. Bestanden die aangetast zijn door virussen, macro's of andere schadelijke instructies kunnen als niet ontvangen worden beschouwd.
d) Samenvattend:
Volgende toelichting over het Mercuriusportaal (PDF) (of www.tinyurl.com/mercuriusportaal) vat de belangrijkste stappen samen om te starten met e-invoicing.
Wenst u begeleiding om over te schakelen naar e-facturatie?
Als leverancier van de Vlaamse overheid wordt u gratis begeleiding aangeboden. Neem hiervoor contact op met het Vlaamse e-invoicingteam via het e-mailadres e.procurement@vlaanderen.be.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/09/2016

Annonces similaires du BDA :