AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Dendermonde
Kerkstraat 115, BE-9200 Dendermonde
Contact: Vanessa De proot
Tel: +32 52362784 E-mail: vanessa.deproot@ocmw.dendermonde.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=247166
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Project Kapittelstraat: sloping en heropbouw van een rijwoning.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Project 'Kapittelstraat 7-9'
sloping + heropbouw van een rijwoning tot een meergezinswoning met 4 sociale huurappartementen met 1 of 2 slaapkamers.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. Algemene bepaling
Alvorens de offerte inhoudelijk te onderzoeken, gaat de aanbestedende overheid over tot het on-derzoek van het toegangsrecht en de kwalitatieve selectie van de inschrijvers op grond van de in-lichtingen, nodig voor de beoordeling van de financiële, economische en technische minimumeisen, overeenkomstig artikel 61 tot 79 en 95 van het KB van 15 juli 2011.
Conform artikel 59 van het KB van 15 juli 2011 kan een aanbestedende overheid aan de opdracht-nemers bijkomende informatie vragen voor het nader toelichten of het aanvullen van dit onderdeel.
De bepalingen over het toegangsrecht zijn ingevolge artikel 66 van het KB van 15 juli 2011 individu-eel toepasselijk op alle deelnemers die :
a. zich samen kandidaat stellen en de intentie hebben om, ingeval van selectie, samen een combi-natie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten;
b.of samen een offerte indienen als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid.
2. Uitsluitingsgronden
Het attest van de Rijksdienst van de Sociale Zekerheid vermeld in artikel 62 van het KB van 15 juli 2011, het attest van niet-faillissement, attest BTW-hoedanigheid en het attest dat er voldaan is aan de fiscale verplichtingen vermeld in artikel 63 van het KB van 15 juli 2011 worden - indien niet bij-gevoegd - via Digiflow opgevraagd via het opgegeven KBO-nummer (art. 60 KB 15 juli 2011).
De opdrachtnemer, gevestigd in een ander land of die personeel tewerkstelt uit een andere lidstaat van de Europese Unie, moet gelijkwaardige documenten, uitgereikt door de bevoegde overheid van dat land, indienen, waaruit blijkt dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt, zoals hier-boven beschreven.
Als in een bepaald land voor één of meer van de gevraagde documenten geen gelijkwaardig do-cument wordt uitgereikt, dan kan het voor bepaalde documenten vervangen worden door een ver-klaring onder eed of, in landen waar niet in een eed is voorzien, door een plechtige verklaring van de betrokkene vóór een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroeps-organisatie van het land van oorsprong of herkomst (art. 61, § 3, tweede lid, KB van 15 juli 2011).
3. Juridische situatie van de inschrijver (toegangsrecht)
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende over-heidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klas-sieke sectoren.
De inschrijver verschaft een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat de inschrijver:
niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deel-name aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft ge-staakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toe-stand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetge-vingen en reglementeringen;
geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijk-aardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast; Daarnaast zal de aanbestedende overheid zich ervan verzekeren dat de inschrijver:
bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
Het uittreksel strafregister wordt afgeleverd op naam van de vennootschap, indien ingeschreven wordt door een rechtspersoon.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 va het KB van 15 juli 2011 (art. 67, §1, 1°, KB van 15 juli 2011). Het model is als bijlage opgeno-men. De bankverklaring dient origineel te zijn, ondertekend en mag niet ouder zijn dan drie maanden op de uiterste datum van indiening van de offerte. De termijn wordt berekend met toepassing van artikel 52, 53 en 54 van het Gerechtelijk Wetboek.
- Het bewijs dat een verzekeringsmaatschappij de opdrachtnemer zal verzekeren of verze-kerd heeft tegen beroepsaansprakelijkheid waarvan de voorwaarden en de dekking in over-eenstemming zijn met hetgeen vermeld is onder punt verzekering. De verzekeringsmaat-schappij moet voldoende stabiel zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar, en ge-staafd door getuigschriften van goede uitvoering. De inschrijver deelt hieromtrent minimaal vol-gende informatie mee:
o adres opdrachtgever,
o adres referentie,
o omschrijving van het project,
o bestelbedrag en werkelijke bouwkost,
o uitvoeringstermijn en termijnsverlenging,
o naam, functie, telefoonnummer en e-mail van contactpersoon.
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/11/2016 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 230.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Kostprijs is exclusief btw en ? 12,00 verzendkosten. voorafgaandelijk te storten op rekening nummer BE20 2850 4710 5956 op naam van ID Architecten bvba met de vermelding 'Aanbestedingsdossier Kapittelstraat Dendermonde'.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/11/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/11/2016 - 14:00
Plaats: Stad Dendermonde, vergaderzaal eerste verdieping, Franz Courtensstraat, 9200 Dendermonde
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Vragen in verband met het lastenboek kunnen gesteld worden aan mevrouw Evy Demeyer op het nummer 052/ 25 11 21 of via mail: evy.demeyer@dendermonde.be
of naar de architect:
ID-Architecten bvba
Adres: Staatsbaan 249 te 9870 Zulte
Contactpersoon: De heer Ignaas Declerck
Telefoon: +32 56 60 01 08
E-mail: archdeclerck@telenet.be
Bij strijdigheden tussen de publicatie en het lastenboek, primeren de bepalingen uit het lastenboek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/09/2016