AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
IGO Div
De Vunt 17, BE-3220 Holsbeek
Contact: De heer Maarten Smeyers
Tel: +32 471850378 Fax: +32 16298559 E-mail: maarten.smeyers@igo.be
Internet adres(sen): www.igo.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst gereedschappen, bevestigingsmaterialen & persoonlijke beschermingsmiddelen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: meerdere plaatsen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
IGO div en IGO-W vzw voeren dagdagelijks taken uit waarvoor gereedschappen, bevestigingsmaterialen en persoonlijke beschermingsmiddelen (verder PBM's) nodig zijn.
In de voorliggende overheidsopdracht wordt er gevraagd prijs te geven voor een 100-tal courante artikelen (referentielijst). De totale prijs en de kortingen die de inschrijver hiervoor aanbiedt zullen medebepalend zijn in de keuze van een leverancier. Dit is geen exclusieve opsomming van materialen, aangezien het niet mogelijk is een limitatieve lijst van toekomstig te bestellen zaken op te stellen. De kortingen die per productgroep (elektrische gereedschappen, manuele gereedschappen, bevestigingsmaterialen, PBM's) toegekend worden, dienen ook van toepassing gemaakt te worden op materialen waarvoor in voorliggend bestek geen prijs werd opgevraagd. Per productgroep zal het gewogen gemiddelde (in verhouding tot de waarde van het desbetreffende product) berekend worden van de toegekende kortingen per product in de referentielijst.
Er zal gewerkt worden met aankopen op catalogus. In de technische bepalingen (hoofdstuk 3) werden de vereisten opgenomen waaraan het materiaal waarvoor prijs werd gevraagd, dient te voldoen.
De inschrijver dient in zijn offerte een catalogus met netto prijslijst aan. Onder catalogus + prijslijst wordt een commercieel gangbaar document verstaan en niet een geheel van losse bladzijden met technische gegevens. De catalogus dient minimum raadpleegbaar te zijn via een e-business platform (webcatalogus, e-facturatie ), waar eveneens bestellingen geplaatst kunnen worden. Hiervoor dient er (na sluiting van de opdracht) voor elke medewerker die door IGO div / IGO-W vzw aangeduid werd een toegang op een beveiligde internetsite met bijbehorende specifieke inlog aangemaakt te worden. Door in te schrijven op deze overheidsopdracht verklaart de inschrijver dat de zo te raadplegen prijzen en toegestane kortingen per productgroep deze van het voorgestelde contract zijn en dat deze gedurende de eerste looptijd (1 jaar) zullen gehandhaafd blijven. Voor de specifieke artikelen (100-tal) waarop de beoordeling zal gebeuren, zal de inschrijver wel een specifiek document overmaken. Bij voorkeur via het excell sjabloon dat toegevoegd wordt aan voorliggende overheidsopdracht.
Naast de verplicht aan te bieden producten zal de inschrijver ook de andere producten in zijn gamma, welke relevant zijn voor de opdracht, aanbieden. De hiervoor opgegeven prijzen kunnen netto prijzen alsook bruto prijzen met de hierop van toepassing zijnde korting zijn. IGO div en IGO-W vzw kunnen desgevallend ook uit deze bijkomende artikelen aankopen.
De catalogus moet:
- Gebruiksvriendelijk zijn en zoekfaciliteiten naar artikels mogelijk maken;
- de nodige technische informatie, foto's en prijzen bevatten;
- minimaal raadpleegbaar zijn via een Nederlandstalig e-business platform.
Leveringen
IGO div en IGO-W vzw beschikken over verschillende vestigingen in het arrondissement Leuven die mogelijks wijzigen tijdens de duur van de overeenkomst. Leveringen dienen mogelijk te zijn op de verschillende vestigingsplaatsen en indien gewenst op de werf.
De opdrachtnemer dient een systeem van kostenplaatsmanagement aan te bieden dat het mogelijk maakt om de kosten toe te wijzen / te differentiëren op drie niveaus:
- Organisatie niveau : IGO div versus IGO-W vzw
- Kostenplaatsen : De meeste ploegen werken op verschillende kostenplaatsen. Er dient per kostenplaats een historiek van bestellingen opgevraagd te kunnen worden.
- Werfniveau / opdrachtenniveau : Elke kostenplaats bestaat uit verschillende werven / opdrachten. In functie van de naculculatie dient er per werf / opdracht een overzicht bijgehouden te worden van de gemaakte kosten.
Het voorgestelde systeem beperkt de administratie voor de opdrachtgever tot een minimum en wordt aangeleverd in manipuleerbare digitale data.
Geraamde hoeveelheden
Deze opdracht betreft een open overeenkomst waarbij de hoeveelheden later worden gespecifieerd. Hiertoe zal de opdrachtgever de nodige bestellingen doen door middel van bestelbonnen of via een webplatform waarin telkens de te leveren hoeveelheden bepaald worden. Enkel personen die door de opdrachtgever worden aangeduid zijn gemachtigd om bestellingen te plaatsen. Daarnaast dient het ook mogelijk te zijn dat er per persoon een budget bepaald wordt waarvoor hij bestellingen mag plaatsen en dat er een systeem van goedkeuring wordt uitgewerkt indien dit budget wordt overschreden.
De te leveren hoeveelheden zullen afhangen van de bestellingen van IGO div en IGO-W. Het jaarlijks aankoopbedrag wordt geraamd op ongeveer 40.000 euro exclusief btw. Dit cijfer is louter indicatief en verwijst in geen geval naar gegarandeerde minimum jaarafnames. De hoeveelheden kunnen groter of kleiner zijn zonder dat de opdrachtnemer daarom gemachtigd is de voorwaarden van het contract te wijzigen of enige schadevergoeding te eisen.
Exclusiviteit
De dienstverlener beschikt door de gunning van de opdracht niet over een een exclusief recht om alle opdrachten, zoals deze die het voorwerp uitmaken van onderhavig bestek, uit te voeren. De aanbestedende overheid kan op eender welk moment één of meerdere van deze of gelijkaardige opdrachten toevertrouwen aan een derde.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver impliciet op zijn eer dat zij zich niet in één van de wettelijke voorziene uitsluitingsgevallen bevindt. De aanbestedende overheid zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijvers wiens offerte het beste gerangschikt is. Daartoe zal zij de betrokken inschrijver vragen via de snelste middelen en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. Indien zowel tijdens de procedure plaatsing als bij eventuele uitvoering mocht blijken dat de deelnemer desbetreffend een valse verklaring afgelegd heeft dan zal de aanbestedende overheid van rechtswege gemachtigd worden van de desbetreffende deelnemer een forfaitaire vergoeding voor de administratieve overlast en vertraging ten belope van het overeengekomen bedrag van 2.500 euro af te houden van de hem eventueel nog verschuldigde bedragen en desnoods in te houden op de (eventuele) borgsom.
Bovendien verbreekt de deelnemer in de uitvoeringsfase hierdoor éénzijdig de overeenkomst en wordt de aanbestedende overheid gemachtigd de opdracht verder te laten uitvoeren door een begunstigde naar zijn keuze op kosten van de betrokken deelnemer. Kosten welke van rechtswege op éénvoudige voorlegging van de factuur kunnen ingehouden worden op de nog verschuldigde bedragen of af te houden van de door hem (eventueel) gestelde borgsom.
Tenslotte zal de in gebreken zijnde deelnemer door het loutere feit van deze vaststelling door de aanbestedende overheid bij wijze van bijkomende sanctie van rechtswege uitgesloten worden voor een periode van drie jaar van alle gelijkaardige toekomstige opdrachten van haar uitgaande.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
- passende bankverklaring
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.
* Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
- minstens drie leveringen van dezelfde grootorde als die van de voorliggende overheidsopdracht
- geldig ISO-certificaat
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 80
Criterium 2: Aangeboden korting, Weging: 20
Criterium 3: Volledigheid productengamma, Weging: 20
Criterium 4: Kostenplaatsmanagement, Weging: 20
Criterium 5: Multichanneling - verschillende manieren van bestellen, Weging: 20
Criterium 6: Kwaliteit van de logistieke organisatie, Weging: 20
Criterium 7: Garantietermijn elektrische gereedschappen, Weging: 10
Criterium 8: Duurzaamheid, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/10/2016 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/10/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: BTW IGO div : BE 0862.962.775
BTW IGO-W vzw : BE 0465.458.953
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/9/2016