Mobiliteit En Openbare Werken, Agentschap Wegen En Verkeer, Afdeling Vlaams-brabant

A2/E314 Leuven Spitsstrook Wilsele-Aarschot: Fase 1: Saneren viaduct Wilsele rijrichting Brussel.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Vlaams-Brabant
Diestsepoort 6 bus 81, BE-3000 Leuven
Contact: Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant
E-mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=247862
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
A2/E314 Leuven Spitsstrook Wilsele-Aarschot: Fase 1: Saneren viaduct Wilsele rijrichting Brussel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Doel van de aanneming
In het kader van dit dossier wordt de bovenbouw van het viaduct in de A2/E314 over het Kanaal Leuven-Dijle te Leuven / Wilsele, rijrichting Brussel volledig gesaneerd. De rijwegverharding, uitvlakkingslaag en waterdichting worden opgebroken en vervangen. De bestaande leuningen en geluidschermen worden weggehaald en vervangen door nieuwe leuningen en geluidschermen. De huidige uitzettingsvoegen worden vervangen door nieuwe uitzettingsvoegen.
Daarnaast worden ook nog werken uitgevoerd rond de zone van het viaduct, met name de afvoer van overtollige gronden, het maken van 2 doorsteken ten behoeve van de werffasering, het herstellen van diverse zones ZOA verharding op en rond het viaduct, .
Beschrijving der werken
De aanneming omvat hoofdzakelijk:
 Afvoer van overtollige gronden onder en rond het viaduct
 Vervangen rijwegverharding
 Vervangen waterdichtingen
 Vernieuwen van leuningen
 Opbreken van uitzettingsvoegen en plaatsen van uitzettingsvoegen
 Afbreken en plaatsen van voetpaden
 Vernieuwen van waterslikkers op de brug
 Stralen onder hoge druk van bovenbouw
 Plaatsen afwateringsdrains en drainspuwers
 Het plaatsen van koolstofwapening en alle bijhorende werken
 Plaatsen van verkenmerken
 Plaatsen van vangrails
 Plaatsen van de stalen profielen voor de later aan te brengen geluidschermen
 Aanbrengen van markeringen
 Het plaatsen van omleidingsignalisatie, werfborden, en afsluitingen voor de (tijdelijk) afsluiten van op- en afritten, alsook het plaatsen van werfsignalisatie;
 Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden van art. 61 t.e.m. 66 van KB van 15/07/2011 zijn van toepassing'
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- passende bankverklaringen, conform bijlage 3 van het KB Plaatsing;
- een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet in werken van de onderneming over de laatste drie boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid aan met de volgende referentie(s):
 Referenties voor werken met koolstofversteviging van gelijke omvang en gelijke aard van de producten, van werken uitgevoerd in de laatste 3 jaren. Indien deze werken worden uitgevoerd in onderaanneming, is het verplicht één (of meerdere) intentieverklaring (door beide partijen ondertekende) toe te voegen van de samenwerking met deze onderaannemer;
 de nodige technische documentatie en testverslagen van de geleideconstructies (zowel de definitieve als de tijdelijke constructies) die geplaatst zullen worden;
Daarnaast worden ook nog volgende documenten opgevraagd:
1. Verklaring van de aannemer m.b.t. het in te zetten materieel.
In het bijzonder dient de inschrijver te kunnen beroepen op 1 of meerdere aanleverende asfaltplant(s) met voldoende grote capaciteit en op voldoende snelle bereikbaarheid van de werf. De inschrijver dient aan te tonen dat het rendement van de asfaltinstallatie(s) voldoende is om aan het voorgestelde rendement (>=50m/u x 7m breedte) van het asfalteren (afhankelijk van de opgegeven uitvoeringstermijn in de desbetreffende fases) te kunnen voldoen.
2. Plan van aanpak van de inschrijver, waarin minstens vervat zitten:
- de wijze waarop het werk zal worden georganiseerd en welke maatregelen zullen genomen worden om aan de in dit bestek beschreven eisen te voldoen;
- een uitvoeringsplanning (b.v. balkenplanning) waarin de volgende onderdelen in zijn benoemd: indienen uitvoeringsplan, totale uitvoeringstermijn in kalenderdagen, werkzaamheden, werkvakken ;
- een duidelijk overzicht waarin naar voren komt hoeveel dagen er gemoeid zijn per werkfase en wanneer deze beginnen en eindigen (dit mag in de planning worden geïntegreerd) met inbegrip van de werken die gelijktijdig dienen te worden uitgevoerd (wegnemen, plaatsen & aansluiten openbare verlichting, slijpen detectielussen) en dit met inbegrip van alle voorbereidende werken (opmetingen, ;.);
- de wijze waarop de informatievoorziening met de aanbestedende overheid, hulpdiensten, nutsbedrijven evenals overige instanties en weggebruikers zal worden vormgegeven;
3. Een beschrijving van het voorgestelde voegsysteem (nominatieve vermelding van het type) met inbegrip van een principetekening en referenties van de plaatsing van dit systeem door de inschrijver van de laatste 3 jaren. Het is de inschrijver niet toegestaan om meerdere types voor te stellen. Indien deze werken worden uitgevoerd in onderaanneming, is het verplicht één (of meerdere) intentieverklaring (door beide partijen ondertekende) toe te voegen van de samenwerking met deze onderaannemer;
De aanbestedende overheid kan elke offerte, waarbij deze documenten niet zijn bijgevoegd, onvolledig of incorrect zijn, nietig verklaren.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 07/11/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 07/11/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 07/11/2016 - 10:00
Plaats: VAC Leuven, Diestsepoort 6 bus 81 - 3000 Leuven
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Uitvoeringstermijn:
Voor een gedeelte van de werken (effectieve sanering viaduct) geldt een bindende deeltermijn van maximaal 7 kalendermaanden (01/04 t.e.m. maximaal 31/10, zie Art 25 gunningscriteria).
Voor enkele voorbereidende werken gelden andere termijnen:
(10 werkdagen en 12 nachten) (zie Art 13-2 fasering der werken)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/09/2016

Annonces similaires du BDA :