Stad Aalst

Cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase V.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Aalst
Werf 9, BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300 E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internet adres(sen): www.aalst.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase V
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Martinuskerk Aalst, Priester Daensplein te 9300 Aalst
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De vijfde fase van de restauratiewerken aan de Sint-Martinuskerk te Aalst betreffen hoofdzakelijk volgende werken:
- restauratie gevels, daken, glasramen van de noordoosthoek,
- restauratie van de bloemenkelder (Bn),
- plaatsen van verwarmingsinstallatie en aanleg ondergrondse trajecten ifv technieken,
- archeologische begeleiding van de werken.
De werken in het interieur en de gevels van de kerk hebben geen impact op de bestemming van de Kerk zoals deze nu functioneert. De aanleg van een verwarmingsinstallatie zal het comfort voor de gebruikers verhogen en zal een stabieler klimaat voor de interieurelementen creëren.
Ter gelegenheid van de restauratiewerken ( + een gedeeltelijke reconstructie) zal de bloemenkelder bijkomende functies huisvesten. De bloemenkelder functioneert tot nu al opslagruimte en deed vroeger deed als stookruimte. Na de werken zal deze ruimte eveneens (gedeeltelijk) rolstoeltoegankelijk zijn en zullen er twee toiletten geïnstalleerd worden die toegankelijk zullen zijn voor rolstoelgebruikers. De opslagruimte en de bloemschikruimte zal ook op een verhoogd niveau (= niveau kerkvloer) worden ingericht. De stookruimte en het gastellerlokaal zal zich aan de noordelijke zijde van de bloemenkelder bevinden en heeft een niveau + 24cm t.o.v. het huidig niveau. Deze ruimten zullen voorzien worden van één nieuwe buitendeur.
De Kerk zal tijdens de werken fase V toegankelijk zijn voor het publiek m.u.v. de periode 01/07/2017-31/12/2017. Gedurende deze periode zullen de warmtestations en de leidingen in het interieur worden aangelegd. Gedurende deze periode wordt voorzien om het interieur regelmatig open te stellen voor publiek.
Zie hiervoor het beleids- en ontsluitingsplan dat werd ingediend (07/2015) bij de Vlaamse Overheid in het kader van de Meerjarenovereenkomst voor dit restauratiedossier.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Het attest blanco strafregister kan door de aanbestedende overheid niet rechtstreeks opgevraagd worden via de elektronische middelen van de federale overheid (telemarc/digiflow). Daarom vragen wij om een attest blanco strafregister bij uw offerte te voegen dat u kan opvragen via cjc-csr@just.fgov.be
U hoeft enkel de firmanaam, adres, btw nummer en reden van aanvraag "in het kader van onderzoek inschrijving van een overheidsopdracht" op te geven. Het attest zal u vervolgens met de post worden overgemaakt.
Indien u al in het bezit bent van dergelijk attest, gelieve er dan voor te zorgen dat dit niet ouder is dan maximum 5 maanden voor datum inschrijving.
* Voor buitenlandse inschrijvers: Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de wetgeving van het land waar hij gevestigd is.
* Voor Belgische inschrijvers: In toepassing van het koninklijk besluit van 20 juli 2005 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
/
/
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:
A. Kwalificaties:
a) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden
b) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften
B. Technische en beroepsbekwaamheid
B1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten. Gezien het belang en de moeilijkheidsgraad van de inplanting van de verwarmingsinstallatie wordt van deze onderaannemer de gebruikelijke erkenning geëist: D 17 klasse 4 (zie ook "Erkenning" hieronder)
B2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider van de hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.
Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.
B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.
B4. Een verklaring waaruit blijkt dat:
* de projectleider (= vergunninghouder) ivm de archeologische werken:
- de dagelijkse uitvoering van de opgraving zal leiden;
- houder is van een diploma zoals omschreven in het archeologiebesluit (artikel 12, 1°);
- beschikt over minstens 240 werkdagen opgravingservaring, aangetoond via CV;
- heeft minstens 3 referentieprojecten in kerken uitgevoerd waarvan minstens 2 met menselijke inhumaties
* de archeoloog-assistent ivm de archeologische werken:
- houder is van een diploma zoals omschreven in het archeologiebesluit (artikel 12, 1°);
- beschikt over minstens 120 werkdagen opgravingservaring, aangetoond via CV;
- ervaring heeft met het opgraven van menselijke inhumaties tijdens minstens 1 onderzoek.
* voor de rapportage minstens de archeoloog-projectleider en de archeoloog-assistent zullen worden ingezet
C. Referenties specifiek voor dit bestek
C.1. Opgave van minimaal 3 restauratiewerken over de laatste 10 jaar met in hoofdzaak de restauratie van natuursteen inclusief beeldhouwwerk voor een uitgave per werk van meer dan 750 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed.
1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer
2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd
3. deze getuigschriften bevatten:
a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamheden
b) de eindafrekening van de restauratie
c) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoor
d) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en oplevering
e) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzen
f) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)
g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en na
h) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden
C2. Opgave van minimaal 3 restauratie-uitvoeringen over de laatste 10 jaar van historisch brandglas uit als monument beschermd kerkelijk Erfgoed
1. met een uitgave per werk van meer dan 75 000 EUR netto
2. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer
C3. Voor de onderaannemer technieken: opgave van minimaal 1 uitvoering over de laatste 10 jaar van vernieuwing van technische installaties in beschermd Kerkelijk Erfgoed
1. met een uitgave per werk van meer dan 100 000 EUR netto
2. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer
D. Logistiek
D1. Een verklaring van de inschrijver dat hij over voldoende stockage of over gegarandeerde leveringsmogelijkheden beschikt betreffende de nodige hoeveelheden lokale natuursteen, in het bijzonder deze van Lediaanse zandsteen en Brusseliaanse kalksteen
D2. Een verklaring waaruit blijkt dat de inschrijver over een eigen steenkapperij beschikt: opgave van werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover de aannemer zal beschikken voor de uitvoering van de steenwerken, met vermelding van het aantal steenhouwers in vast dienstverband etc.
E. Bescherming van het vakmanschap: (BS 19 januari 2002 zie afdeling II)
De verklaring van de inschrijver dat hij volgens BS 19 januari 2002 zie afdeling II artikel 30 §1 a) minstens 50% van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren.
In de overeenkomst, af te sluiten tussen de premienemer en de uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden, moet uitdrukkelijk worden bepaald dat hij minstens 50% van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren. De premie kan niet worden toegekend als aan deze bepaling niet is voldaan.
Van dat percentage kan afgeweken worden naar gelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden. Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door de Vlaamse regering.
F. Kennisname veiligheids- en gezondheidsplan
Nota met voorzorgen en maatregelen uit hoofde van veiligheid en gezondheid uit hoofde van artikel 30 van het KB van 25/01/2001 mbt. tijdelijke en mobiele werkplaatsen, met verwijzing naar kennisname van het veiligheids- en gezondheidsplan. De nota omvat een prijsberekening mbt. preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen.
Minimumeisen: Zie hierboven
Enkel de offertes van inschrijvers, die niet worden uitgesloten en die aan de minimumeisen voldoen, komen in aanmerking voor onderzoek en gebeurlijke toewijzing.
Zie hierboven
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten) , Klasse 6
D23 (Restauratie door ambachtslieden) voor wat betreft de (onder)aanneming glasramen
Gezien het belang en de moeilijkheidsgraad van de inplanting van de verwarmingsinstallatie wordt van deze onderaannemer de gebruikelijke erkenning geëist:
D17 klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 80
Criterium 2: Concept: aanpak van de werken/planning/logistiek, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 25/10/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 25/10/2016 - 09:30
Plaats: Nieuw Administratief Centrum (NAC), Werf 9 te 9300 Aalst
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: We verwijzen naar de handleiding e-Notification voor ondernemers. Deze handleiding kunt u terugvinden op http://www.publicprocurement.be, onder de rubriek algemeen, e-procurement, FAQ.
Wij raden u dan ook ten stelligste aan om u te registreren, op die manier wordt u automatisch op de hoogte gebracht bij eventuele addenda, rectificatieberichten, aanvullende info, enz.
Informatiesessie:
Sint-Martinuskerk Aalst, Priester Daensplein te 9300 Aalst
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 7/9/2016

Annonces similaires du BDA :