Gemeente Lille

Uitnodiging tot indienen offerte - Oude Melkerij Lille - renovatie verschillende daken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Lille
Rechtestraat 44, BE-2275 Lille
Contact: De heer Johan Bockx
Tel: +32 14882010 Fax: +32 14882050 E-mail: johan.bockx@lille.be
Internet adres(sen): www.lille.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Oude Melkerij Lille - renovatie verschillende daken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Oude Melkerij, Gierlebaan 26 te 2275 Lille
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De 'Oude Melkerij' in Lille heeft een groot aantal verschillende dakvlakken, die al dan niet met een afvoer met elkaar verbonden zijn. In het verleden heeft het gemeentebestuur in het kader van een aantal projecten al enkele daken van dit gebouw gerenoveerd. Het gemeentebestuur wenst via onderhavige overheidsopdracht de resterende dakvlakken ook structureel aan te pakken.
De opdracht omvat volgende werken:
- controle en reparatie bestaande dakbedekking zodat een functioneel dampscherm bekomen wordt;
- indien nodig: voorbereidende werken;
- leveren en plaatsen van nieuwe dakbedekking (incl. dakisolatie);
- vernieuwen dakopstanden;
- vernieuwen lood;
- vernieuwen dakrandprofielen;
- vernieuwen daktappen
- aanpassen afwatering verschillende daken door middel van schuimbeton en
- vernieuwen en bijplaatsen regenwaterafvoeren (incl. spuwers diam. 50mm).
Op de platte daken blijft de bestaande dakbedekking behouden als basis voor de nieuwe dakbedekking en zal fungeren als dampscherm. Op sommige daken zal de afwatering aangepast worden zodat het regenwater via de buitenzijde van het gebouw afgevoerd wordt. De aanpassing van de afwatering van de platte dakvlakken dient te gebeuren met schuimbeton. De schuine daken worden volledig vervangen door sandwichpanelen.
De buitenrand van de platte daken (deksteen in natuursteen) dient tot aan de bovenkant mee ingepakt te worden in roofing. Nadien dient dit afgewerkt te worden met een zinken dakkraal. De niet-zichtbare dekstenen tussen de verschillende dakvlakken moeten verwijderd worden. Eventueel kunnen beschadigde dekstenen van de buitenrand vervangen worden door de te verwijderen dekstenen. De tussenmuren worden mee afgewerkt met isolatie en ingepakt in de roofing. Tussen sommige daken dienen de opstaande muren verwijderd te worden zodat het regenwater kan aflopen op de lager liggende daken.
De bestaande regenwaterafvoeren dienen ook allemaal vervangen te worden conform de minimum afmetingen in dit bestek. De nieuwe regenwaterafvoeren moeten afgewerkt worden met een gietijzeren eindstuk (lengte +/- 1,5m) en een kwartzinken buis.
In deel III.2 van dit hoofdstuk worden de werken per dakvlak in detail overlopen. Hierbij zijn per dakvlak een detailplan en enkele foto's toegevoegd. In bijlage is een overzichtsplan van alle daken inbegrepen.
In de prijzen zitten afvoer- en stortkosten van te verwijderen materialen inbegrepen. Verder zijn alle voorzieningen die getroffen moeten worden omwille van de veiligheid en bescherming van bestaand constructies tijdens de werken omvat in de inschrijvingsprijs (som over geheel).
De werken moeten uitgevoerd worden volgens voorschriften van het WTCB (het Wetenschappelijk en Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling via elektronische weg op conform artikel 60, § 1 van het KB Plaatsing. De overige documenten worden opgevraagd bij de inschrijver.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- De Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal zes maanden oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes;
- De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- De buitenlandse inschrijver: alle in bovenstaande artikelen vermelde attesten en uittreksels of evenwaardige documenten, uitgereikt door het betrokken land (RSZ-attest, attest fiscale schulden, uittreksel strafregister, attest niet-faling, .).
Wanneer een document of attest niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of indien hierin niet wordt voorzien, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijk of overheidsinstantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
- De Belgische inschrijver die bij de RSZ een bijdrageschuld heeft van meer dan 3.000 euro in de zin van artikel 62, § 1 KB Plaatsing, of een achterstallige fiscale schuld heeft van meer dan 3.000 euro in de zin van artikel 63, § 2 KB Plaatsing: alle inlichtingen waaruit blijkt dat de inschrijver één of meer schuldvorderingen bezit op een aanbestedende overheid of overheidsbedrijf, in de zin van deze artikelen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van werken met betrekking tot dakrenovatie die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Minimum 3 gelijkaardige attesten moeten hieruit blijken. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Vereiste erkenning: D1 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen), Klasse 2 of
D8 (Dakbedekkingen in asfaltprodukten (of gelijkaardige) en dichtingswerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Totaalprijs, Weging: 70
Criterium 2: Kwaliteit van de uitvoeringsmethode & materialen, Weging: 20
Criterium 3: Uitvoeringstermijn, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/10/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Documenten zijn gratis opvraagbaar bij de Technische Dienst van het gemeentebestuur.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 24/10/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De inschrijver is verplicht om voor het indienen van de offerte een plaatsbezoek te brengen aan de site. Op deze manier kan de inschrijver een optimaal voorstel uitwerken. Hiertoe kan een afspraak gemaakt worden met hoofd technische dienst Johan Bockx (mail: johan.bockx@lille.be of tel.: 014-80.20.10). De inschrijver dient het attest in bijlage door de gemeente ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/9/2016

Annonces similaires du BDA :