Helics

Leveren, plaatsen en indienststellen van dynamisch verkeersmanagementsysteem met aanvullende diensten.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
HeLics
Thonissenlaan 20, BE-3500 Hasselt
Tel: +32 11239759 E-mail: tim.hemeleers@hasselt.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Leveren, plaatsen en indienststellen van dynamisch verkeersmanagementsysteem met aanvullende diensten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: stad Hasselt
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat het realiseren van een hoogwaardig dynamisch verkeersmanagementsysteem, bestaande
uit volgende projectcomponenten die weliswaar onlosmakelijk met elkaar verbonden en verweven zijn:
1. Het leveren, plaatsen en indienststellen van variabele elektronische parkeer- en routeverwijsborden
op de locaties zoals in dit lastenboek bepaald alsook het leveren en plaatsen van de nodige
aanvullende statische parkeerverwijsborden (incl. weghalen en afvoeren van alle bestaande statische
parkeerverwijsborden);
2. Het leveren, plaatsen en indienststellen van de nodige meetsystemen voor het verzamelen van real
informatie over de parkeerdruk en verkeersdrukte op en naar de belangrijkste parkings alsook
het realiseren van de gevraagde softwarematige koppelingen met bestaande meetsystemen;
3. Het leveren en indienststellen van een centraal beheerssysteem voor het real-time downloaden en
verwerken van de meetgegevens alsook het real-time aansturen van de variabele borden en bij wijze
van verplichte optie:
a. Het aansturen van de verzinkbare palen te Hasselt;
b. Het koppelen met statische en dynamische real-time informatie van De Lijn.
4. Het aanleveren van statische en dynamische informatie over mobiliteit en parkeren (datasets) in het
gevraagde formaat, teneinde deze te kunnen publiceren als open data;
5. Service en onderhoud voor alle hardware (variabele en statische borden, meetsystemen, .) en alle
software (centraal beheerssysteem, koppelingen met bestaande meetsystemen, open data, .) alsook
alle overige service en diensten (datacommunicatie, opleidingen, periodiek overleg, .) voor een
periode van 10 jaar. Gelet op de verwachte levensduur van 10 jaar voor de variabele borden wordt
dus afgeweken van het principe dat contracten maar voor 4 jaar worden afgesloten (art. 37§2 Wet
overheidsopdrachten dd. 15.06.2006)
Voor een gedetailleerde beschrijving wordt verwezen naar hoofdstuk 5 'technische bepalingen' van het lastenboek.
Leveringsplaats: Grondgebied Hasselt, 3500 Hasselt
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de Belgische inschrijver zich niet in een van de
uitsluitingsgevallen vermeld in art. 61 § 1 en § 2, 1°, 2°, 4°, 5°, 6° en 7° KB 15/7/2011 te bevinden.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de opdrachtgever zelf het RSZ-attest, het attest van niet-faillissement
en soortgelijke toestand, en het attest 'fiscale schulden' via elektronische weg op
overeenkomstig art. 60, § 1 KB 15/7/2011.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan 3
maanden te rekenen vanaf de datum van opening van de offertes, m.h.o. het bewijs dat hij zich niet
in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in artikel 20, § 1/1 wet 15/6/2006 of artikel 61, § 1 en § 2,
3° KB 15/7/2011 bevindt:
 indien de inschrijver een rechtspersoon is: uittreksel uitgereikt door de dienst Centraal
Strafregister van de FOD Justitie (zie http://justitie.beloium.be/n1/themas en dossiers/diensten van de
fod/documenten aanvragen/uittreksel strafregister);
 indien de inschrijver een natuurlijk persoon is: uittreksel uitgereikt door het gemeentebestuur
van zijn domicilie.
De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale
zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een attest of
een verklaring volgens de bepalingen van art. 62, § 2 KB 15/7/2011.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte de nodige bewijsstukken volgens de bepalingen van
art. 61, § 3 KB 15/7/2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Teneinde de financiële en economische draagkracht van de inschrijver na te gaan moet bij de offerte een
passende bankverklaring worden gevoegd overeenkomstig het model van bijlage 3 aan het KB 15 juli 2011
plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat-inschrijver dient de technische bekwaamheid aan te tonen door onderstaande gevraagde
referenties.
De inschrijver toont zijn technische bekwaamheid aan door het voorleggen van een lijst van de
voornaamste gelijkaardige leveringen, uitgevoerd in de laatste drie jaar of in uitvoering zijnde op het moment
van indiening van offerte.
De uitgevoerde gelijkaardige leveringen worden bij voorkeur aangetoond aan de hand van
certificaten/attesten van goede uitvoering.
De inschrijver vermeldt wel uitdrukkelijk het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de
leveringen en geeft duidelijk weer of de opdracht tot een goed einde werd gebracht
tot voldoening van de opdrachtgever. De inschrijver geeft per opdracht de contactgegevens van de
verantwoordelijke van de opdracht ter controle.
één referentie.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Technische kwaliteit, Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/11/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het lastenboek is gratis te verkrijgen mits een email naar: tim.hemeleers@hasselt.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 7/11/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 7/11/2016 - 11:00
Plaats: HeLics, Thonissenlaan 20, B-3500 Hasselt (4de verdieping)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
INFORMATIEVERGADERING
Er zal een informatievergadering worden georganiseerd. De kandidaat-inschrijvers dienen voorafgaand aan de
informatievergadering schriftelijk hun vragen over de procedure en de opdracht te formuleren. De
aanbestedende overheid zal de antwoorden bezorgen aan iedereen die het lastenboek opgevraagd heeft. Het
verslag van de informatievergadering, met vraag en antwoord, vormt samen met het lastenboek de basis voor
de offerte.
Informatievergadering
Datum: maandag 10 oktober 2016
Tijdstip: 14:00u
Locatie: Centrale Werkplaatsen, Hellebeemden 20, 3500 Hasselt
(Het juiste lokaal wordt meegedeeld op het scherm bij het binnenkomen.)
VRAGEN
De vragen dienen voorafgaand schriftelijk per e-mail gesteld te worden aan Tim Hemeleers,
projectverantwoordelijke van de stad Hasselt. Enkel de vragen die uiterlijk op maandag 3 oktober 2016 om
14:00u zijn overgemaakt worden op de informatievergadering behandeld.
PLAATSBEZOEK
De inschrijver dient zelfstandig en op eigen initiatief een plaatsbezoek uit te voeren aan de hand van de in dit
lastenboek meegedeelde informatie. De inschrijver heeft hierbij in het bijzonder aandacht voor de locaties
waarbij de opdracht voorziet dat er voorzieningen door de opdrachtnemer geplaatst worden en waar er
koppelingen moeten komen met bestaande installaties (variabele en vaste borden, meetsystemen,
slagboominstallaties van bestaande parkings, .). Dit plaatsbezoek moet de inschrijver het nodige inzicht geven
in de plaatsgebonden (verkeers)technische context, zodanig dat hij z'n offerte op een correcte, volledige en
onderbouwde wijze kan opstellen. De eventuele vragen of bemerkingen die voortvloeien uit het plaatsbezoek
worden behandeld op de informatievergadering.
De inschrijver dient, op straffe van nietigheid van de offerte, de uitdrukkelijke verklaring van plaatsbezoek
(Bijlage 1 bij het lastenboek) correct en volledig ingevuld en ondertekend toe te voegen aan zijn offerte.
WETTIGHEIDSBEZWAREN
Eventuele wettigheidsbezwaren in verband met dit lastenboek moeten onverwijld en uiterlijk op maandag 3
oktober 2016 om 14:00u schriftelijk en per aangetekende post gemeld worden aan de opdrachtgever en
kunnen na het indienen van een offerte niet meer ingeroepen worden in rechte zo zij niet onverwijld en
uiterlijk op bovenvermeld moment zijn medegedeeld door een kandidaat-inschrijver.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/8/2016

Annonces similaires du BDA :