AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Wim Winters BVBA
Eikelbosstraat 9, BE-3940 Hechtel-Eksel
Contact: Winters Wim
Tel: +32 11736786 E-mail: wwinters@telenet.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=246371
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratie van het Arnold_Clerinxorgel van de St.-Ursulakerk te Eigenbilzen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Ursulakerk te Eigenbilzen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie van het monumentale Arnold_Clerinxorgel van de St.-Ursulakerk te Eigenbilzen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De aannemer moet geregistreerd zijn.
Uitsluiting en sociale zekerheidsbijdragen (KB van 08 januari 1996 - artikel 17 en 17bis)
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 17.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest via elektronische weg op conform artikel 20 §4.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte een attest of een verklaring volgens de bepalingen van artikel 17bis §2.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Uitsluitingsgronden:
Economisch:
- in staat verkeren van faillissement of vereffening
- niet in orde zijn met de sociale zekerheid
- niet in orde zijn met betaling van belastingen
Bewijzen dienen afgeleverd te worden via een recent getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheden.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Selectiecriteria
1°kwalificaties:
a) studiekwalificaties : diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten :
a)het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met
vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
Met betrekking tot deze opdracht worden bovendien volgende selectiecriteria van kracht, eigen aan de aard van de opdracht:
Indien de aannemer/restaurateur niet beschikt over een pijpenmaker, vermeldt hij in zijn kandidatuur de specialisten/onderaannemers waarvoor hij voor deze werken beroep zal doen, rekening houdend met het BVR van 14/12/01, art.30 en 31. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning en registratie voegen van de vermelde specialisten/onderaannemers, evenals hun referentielijst van gelijkaardige werken uitgevoerd door de specialisten/onderaannemers, en het feit dat ze beschikken over een eigen pijpenmakerij.
Indien de aanbestedende overheid van mening is dat de opgegeven referentie/kwaliteit onvoldoende garanties bieden voor uitvoering van onderhavig werk, behoudt ze zich het recht voor om de kandidaat in kwestie op gemotiveerde wijze niet toe te laten tot de gunningsfase.
Geografisch:
In verband met de internationale belangstelling voor het orgelrestauratiewerk in Vlaanderen en in verband met de mededinging dienaangaande aan gelijke of evenwaardige arbeidsvoorwaarden, wordt de mededinging en kandidaatstelling beperkt tot orgelmakersbedrijven die gevestigd zijn in landen die behoren tot de Europese Unie.
Taalkundig
De taalwetgeving die geldt in bestuurshandelingen moet strikt worden nageleefd. Dit betekent concreet dat alle contractuele stukken of briefwisseling met het opdrachtgevend bestuur of met haar afgevaardigde ontwerper, alsook de briefwisseling met de Vlaamse administratie, in de Nederlandse taal dient te worden gevoerd. Verder dient de kandidaat-uitvoerder die niet tot het Nederlandse taalgebied behoort, reeds bij de oproep van kandidaten aan te tonen dat hij de gepaste personen ter beschikking heeft om alle besprekingen met de opdrachtgever of overheid, of alle technische besprekingen in werfvergaderingen op een behoorlijke wijze in de Nederlandse taal te laten verlopen.
Kandidaten die niet voldoen aan deze criteria, of hiervan geen bewijzen aanleveren, kunnen op administratieve gronden niet toegelaten deel te nemen aan deze Algemene Offertevraag.
Het opdrachtgevend bestuur kiest uit de in aanmerking komende aannemers tenminste 5 en maximum 20 kandidaten. Het opdrachtgevend bestuur heeft het recht om het aantal gegadigden te beperken tot vijf. In dat laatste geval zullen de inschrijvers geordend worden naargelang hun score op de selectiecriteria.
De opening van de kandidatuurstellingen is niet openbaar.
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/09/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 139.15 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Wim Winters bvba: BE59 0015 0204 7626 (BIC: GEBABEBB), met vermelding van naam, adres en e-mail waarop de documenten kunnen worden toegezonden.
Voor bestek op papier: 257,00 EUR op bovenvermeld rekeningnummer
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/09/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/09/2016 - 11:00
Plaats: Beekomstraat 41, 3740 Eigenbilzen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Ontwerper: Wim Winters bvba
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/08/2016