AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
VK STUDIO Architects, Planners and Designers
Brugsesteenweg 210, BE-8800 Roeselare
Contact: Casier Sarah
Tel: +32 51262020 E-mail: sarah.c@vkgroup.be
Internet adres(sen): www.vkgroup.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
B116004_P1
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
ORSI vzw
Bouwen van een expertise- en innovatiecentrum voor robot- en minimaal invasieve chirurgie
Perceel 1 - Algemene aanneming
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. Naam en rechtsvorm van het bedrijf, nationaliteit, maatschappelijke zetel (adres), telefoon, fax, naam van de vertegenwoordiger;
2. Bewijs handtekenbevoegdheid (cfr. art. 82 KB Plaatsing);
3. Attest Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bedragen voor de sociale zekerheid (cfr. art. 62§1);
4. Voor kandidaten/inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid;
5. Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document;
6. Attest niet-faillissement;
7. Attest fiscale schulden FOD Financiën (art. 19 ReparatieKB 07/02/14 + art. 63 KB Plaatsing), of gelijkwaardig document overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1. Bankverklaring : de kandidaat/inschrijver bezorgt een bankverklaring overeenkomstig het model conform art. 67 §1-1° afgeleverd door een gekende bankinstelling met zetel in de Europese Unie, waaruit blijkt dat de financiële mogelijkheden van de kandidaat/inschrijver van die aard zijn dat de kandidaat/inschrijver de opdracht financieel tot een goed einde kan brengen.
2. Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
3. Omzet van de werken van de onderneming over de laatste 3 boekjaren : verklaring van de omzet met stavingsstukken (jaarrekeningen) in werken van de onderneming.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. De bewijsstukken betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting tijdens de laatste drie jaar. In de lijst dient onderscheid gemaakt te worden tussen kader, administratief en technisch personeel.
2. Lijst van de uitgevoerde werken tijdens de laatste vijf jaar.
3. Specifieke referenties
- ten minste 3 referenties van gebouwen opgeleverd gedurende de laatste 5 jaar waarvan de totale kostprijs per referentie min. 15 mio ? is
- ten minste 3 referenties van gebouwen in de zorgsector opgeleverd gedurende de laatste 5 jaar waarvan de totale kostprijs per referentie min. 8 mio ? is
- ten minste 1 referentie van een gebouw met hoog-technologische uitrusting (operatiekwartier, .) opgeleverd gedurende de laatste 5 jaar waarvan de totale kostprijs per referentie min. 10 mio ? is
Per referentie moet het volgende vermeld/toegevoegd worden:
- gegevens opdrachtgever (naam, adres,.)
- jaar van voltooiing
- totaalbedrag van de kostprijs der werken
- gegevens architect belast met de opvolging der werken (naam, adres,.)
- gegevens veiligheidscoördinator (indien van toepassing)
- gegevens van de instelling die de borgtocht gesteld heeft
- ondertekend attest van goede uitvoering
4. Indien gewerkt wordt met onderaannemers :
- dient de inschrijver dit specifiek te vermelden met vermelding naam en rechtsvorm van het bedrijf, nationaliteit, maatschappelijke zetel (adres), telefoon, fax, naam van de vertegenwoordiger;
- dient deze onderaannemer eveneens alle gevraagde attesten en referenties voor te leggen (dit dient bijgevoegd te zijn bij de inschrijving hoofdaannemer)
5. Erkenning : getuigschrift van erkenning in categorie D, klasse overeenkomstig het bedrag van inschrijving (op basis van de raming worden de werken geacht te behoren tot de klasse 8) of een getuigschrift van evenwaardige erkenning in een lidstaat van de Europese Unie of de bewijzen dat de kandidaat/inschrijver voldoet aan de voorwaarden tot erkenning zoals gesteld in de wet van 20.03.91.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/09/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/09/2016 - 09:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
26/09/2016 - 09:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Deze publicatie betreft een beperkte aanbesteding opgesplitst in 2 fasen (wet 15.06.2006 - art. 3, 6° en 23).
Fase 1 omvat het indienen van de aanvragen tot deelneming voor kwalitatieve selectie.
Fase 2 omvat het uitnodigen van de geselecteerde kandidaten tot het indienen van een offerte.
Het aantal gegadigden dat uitgenodigd zal worden een offerte in te dienen zal min. 5 en max. 7 bedragen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/08/2016