AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Kortrijk
Budastraat 27, BE-8500 Kortrijk
Contact: De heer Rik Lambert
Tel: +32 56244884 Fax: +32 56244885 E-mail: rik.lambert@ocmwkortrijk.be
Internet adres(sen): http://www.ocmwkortrijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratiedossier Begijnhof Kortrijk - Fase 8+9: woningen 7-8-9 en 3-4-5-6
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Begijnhof, 8500 Kortrijk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratiedossier Begijnhof Kortrijk - Fase 8+9: woningen 7-8-9 en 3-4-5-6
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Bewijs van verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid waarvan de dekking rekening houdt met de omvang en risico's van de betrokken bouwplaats.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
Bij het ontbreken van de gevraagde bankverklaring en bewijs van verzekering wordt de offerte geweerd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
restauratie volgens KB 14/12/2001
*BIJZONDERE VERMELDINGEN TER UITVOERING VAN HET KB VAN 14 DECEMBER 2001
Artikel 25.A. selectiecriteria
Selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheden en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden op basis van volgende criteria:
1° kwalificaties
a) studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30 par. 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmaken van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
Afdeling II. Bescherming van het vakmanschap
Artikel 30§1
a) In de overeenkomst, af te sluiten tussen opdrachtgevend bestuur en uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden, zal uitdrukkelijk worden bepaald dat de uitvoerder minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren.
b) De uitvoerder moet minstens een toegevoegde waarde hebben van 20 % van zijn omzet. Onder toegevoegde waarde wordt verstaan de som van de personeelskosten, afschrijvingen en voorzieningen, financiële kosten, belastingen en taksen en winst (of verlies) van het boekjaar, zoals deze posten zijn terug te vinden in het schema van de resultatenrekening, opgenomen in de bijlage van het KB van 8 oktober 1976 met betrekking tot de jaarrekening van de ondernemingen.
Artikel 30§3
In geval van onderaanneming voor gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden moet de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan de zelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.
Artikel 30§4
Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de in artikel 25 vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers .
Artikel 31§1
- De uitvoerder is verplicht een register bij te houden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren.
- De uitvoerder in strijd met de bepalingen van dit besluit, inzonderheid artikel 31 par 1a en meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor restauratiepremies toegekend laat uitvoeren door onderaannemers, afziet van de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft.
- De uitvoerder die geen register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt, geacht wordt de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers , afziet van de betaling en één derde van de kostprijs van de helft van de werkzaamheden.
NOTA ARCHEOLOGIE
Vondsten moeten worden gemeld volgens de decretaal bepaalde vondstmelding (art. 8 van het archeologiedecreet van 30/06/1993).
Verplicht bij de offerte toe te voegen attesten:
- attesten en referenties met betrekking tot de opgesomde selectiecriteria
Bij het ontbreken van één van de gevraagde attesten en referenties met betrekking tot de opgesomde selectiecriteria wordt de offerte geweerd.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten) , Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/9/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
29/9/2016 - 08:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
29/9/2016 - 08:30
Plaats: OCMW, Burelen Facility, Etienne Sabbelaan 2
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/8/2016