AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Herentals
Augustijnenlaan 30, BE-2200 Herentals
Contact: De heer Kris Hermans
Tel: +32 14285072 Fax: +32 14217828 E-mail: kris.hermans@herentals.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Leveren, plaatsen en beheer van IBA's - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: diverse locaties, 2200 Herentals
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat:
Het voorbereiden van de uitvoeringsopdracht, dit omvat o.a. een plaatsbezoek, opmaken van het uitvoeringsplan, het maken van afspraken met de eigenaar van de woningen aangaande de plaatsing van de IBA
De levering en plaatsing
- Het leveren van individuele waterzuiveringsinstallaties met toebehoren (IBA's, plaatsen, indienststellen van individuele waterzuiveringssinstallaties, elektrische installatie (voeding en besturing)).
- Het plaatsen van deze installatie, inclusief grondwerken, funderingen en aansluiting van de afvalwaterstroom.
- Het opstellen en aanleveren van het as-built dossier.
Het beheer en onderhoud
- Het toezicht op en het controleren van de goede werking van deze installaties, het organiseren van een interventiedienst bij foutmelding en desgevallend het uitvoeren van depannages in onbeperkte getale;
- Het periodiek nazicht en een jaarlijkse effluentcontrole;
- Het in goede staat houden van bovengenoemde installatie via een beheers- en preventief onderhoudscontract
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Het nettoresultaat na niet-kaskosten (VOOR financiële kosten en belastingen) moet positief zijn gedurende de laatste drie boekjaren.
* De kandidaat moet voldoen aan volgende vereiste inzake liquiditeit: De vlottende activa - vorderingen > 1 jaar / schulden op korte termijn >0,9 gedurende de laatste drie boekjaren
* In toepassing van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
idem
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Opgave van de naam van de IBA-installateur met opgave van alle relevante referenties van gelijkaardig uitgevoerde werken gedurende de laatste drie jaar met opgave van het attest goede uitvoering. De inschrijver dient te verklaren dat de persoon die hij voorstelt als IBA-installateur voldoende door hem (= IBA-fabrikant) begeleid werd. Dit dient gestaafd te worden door een attest uitgereikt door de IBA-fabrikant.
- Er dient een referentielijst toegevoegd te worden van de door de IBA-installateur geplaatste Benor en Vlaminor gekeurde installaties van de laatste 3 jaar.
- Een verklaring van de inschrijver met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat de aannemer met eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de opdracht uitgesloten. Indien met onderaannemers gewerkt wordt, wordt opgegeven welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door een onderaannemer uitgevoerd zullen worden. De opdracht nemer blijft aansprakelijk ten opzichte van de aanbestedende overheid wanneer hij de uitvoering van zijn verbintenissen gedeeltelijk aan derder toevertrouwt.
idem
Vereiste erkenning: V (Installaties voor waterzuivering), Klasse 1 of hoger (te bepalen op basis van kostenraming)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 30
Criterium 3: Projectbeheer en -organisatie, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 2/9/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: * Het bestek met eventuele bijlagen is enkel verkrijgbaar in digitale versie.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
5/9/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 9/8/2016