Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening En Kust - Afdeling Kust

Verwijderen en afvoeren van drijvend vuil in de jacht- en vissershavens langs de Kust. Pachtperiode 2016-2020.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
ir. Peter DeWolf, adviseur-ingenieur, belast met de leiding van de afdeling
Tel: +32 59554207 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Verwijderen en afvoeren van drijvend vuil in de jacht- en vissershavens langs de Kust. Pachtperiode 2016-2020
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Verwijderen en afvoeren van drijvend vuil in de jacht- en vissershavens langs de Kust. Pachtperiode 2016-2020:
Deze diensten hebben betrekking op: het verwijderen van drijvend vuil, zwerfvuil en aanwas op de kielbanken en slipways in de jacht- en vissershavens van Nieuwpoort, Oostende, Blankenberge en Zeebrugge langs de Kust.
Onderhavige opdracht behandelt het eerste pachtjaar (2016-2017). De hoeveelheden opgegeven in de opmeting, gelden dus voor 1 onderhoudsjaar.
De opdracht kan verlengd worden met drie maal één pachtjaar volgens de voorwaarden vermeld in dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 60 Administratieve vereenvoudiging
§1 De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
1) Attest inzake sociale zekerheid en het bijhorend attest "inhoudingsplicht artikel 30bis";
2) Attest niet-faillissement;
3) Fiscaal attest inzake directe belastingen en btw;
4) Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW;
§2 De inschrijver hoeft de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen indien hij deze documenten de afgelopen drie maanden al heeft voorgelegd voor een andere procedure uitgeschreven door de aanbestedende overheid zoals bepaald in de opdrachtdocumenten. In dergelijk geval dient hij uitdrukkelijk het besteknummer, de benaming van de opdracht alsook de datum van de opening van de offertes van deze opdracht in zijn offerte aan te geven.
Art. 61 Uitsluitingsgronden
§2 De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijke kansen- en gelijke behandelingsbeleid;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie;
- de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
§4 Voor een open aanbesteding verklaart de inschrijver door in te schrijven op deze opdracht zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden zoals bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht voor om de attesten die de niet- uitsluiting bewijzen op te vragen ongeacht het moment van de procedure voor de sluiting van de opdracht.
Art. 64 Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
Art. 81 Inhoud van de offerte
Bij het offerteformulier dienen de volgende documenten te worden gevoegd:
1) De inventaris (zie art. 84);
2) De documenten die vereist zijn voor de selectie (zie art. 60 en volgende);
3) De bewijzen dat de personen, die de offerte ondertekenden, statutair of bij volmacht bevoegd zijn om de bedrijven geldig in en buiten rechte te vertegenwoordigen (art. 82, §3 K.B. Plaatsing). Dit gebeurt naargelang de rechtsvorm van de bedrijven door het bijvoegen van één van de volgende documenten:
- uittreksel of kopie van de statutaire clausule i.v.m. de vertegenwoordigings-bevoegdheid en een kopie van de akte of afschrift van de notulen van de algemene vergadering, zoals verschenen in het B.S., houdende benoeming van de bestuurders;
- volmacht om het bedrijf te vertegenwoordigen of om bevoegdheid door te geven aan een ander persoon;
- voorleggen van benoemingsbesluit van zaakvoerder;
- andere documenten ter staving van de bevoegdheid;
4) Het document en de afzonderlijke prijsberekening bedoeld in art. 30, tweede lid, 1° en 2° van het K.B. van 25/01/2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, met name
1. een document dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin de inschrijver beschrijft op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan.
De inschrijver kan hiervoor enerzijds een specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse indienen of anderzijds bij middel van de intentieverklaring toegevoegd bij het offerteformulier akkoord verklaren met de bepalingen opgenomen in het algemeen veiligheids- en gezondheidsplan opgemaakt door de veiligheidscoördinator ontwerp en toegevoegd aan het bestek.
2. een afzonderlijke prijsberekening in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen.
Bij het opmaken van deze afzonderlijke prijsberekening wordt aan de inschrijver geenszins een uitvoeringsmethode opgelegd. Het staat de inschrijver vrij zelf zijn uitvoeringsmethode te bepalen en hiervoor een eigen specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse en kostprijsberekening op te maken. Hierbij kan de inschrijver desgevallend voor bepaalde posten van de kostprijsberekening opgenomen in het algemeen veiligheids- en gezondheidsplan vermelden dat deze niet van toepassing zijn en zelf andere posten voorstellen. De evaluatie van het specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse en kostprijsberekening zal conform artikel 11, 4° van het koninklijk besluit van 25 januari 2001 gebeuren door de veiligheidscoördinator-ontwerp die hierover de opdrachtgever zal adviseren.
Het bijvoegen van deze documenten is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art 67 Financiële en economische draagkracht
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing), afkomstig van een bank met vertegenwoordiging of correspondent in de Europese Unie, van maximaal 2 maanden oud waaruit de financiële draagkracht van de onderneming blijkt.
De solvabiliteit van de inschrijver dient bevestigd te worden in functie van onderhavige opdracht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 72 Technische bekwaamheid
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende documenten, referenties:
1. De inschrijver dient te zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B van erkenning en dient minstens tot de klasse 1 behoren.
2. De inschrijver dient garanties te geven inzake veiligheidszorgsysteem. De inschrijver dient daartoe minstens te beschikken over een geldig VCA-certificaat.
3. Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten.
Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kenmerken. De inschrijver levert het bewijs dat aantoont dat hij effectief over deze werktuigen en materieel beschikt.
Indien voor een van onderstaand materieel/toestel beroep wordt gedaan op derden dient dit gestaafd te worden met een overeenkomst met deze onderaannemer/verhuurder.
Minimaal worden de technische fiches van het volgende materieel/toestellen opgegeven die zullen gebruikt worden voor de uitvoering van de opdracht:
- Vrachtwagen met minimum laadvermogen van 10 ton, uitgerust met een (radiografisch bestuurbare) hydraulische kraan met een minimum reikwijdte van 15m en een hydraulische hijslier met een minimale gemiddelde hijscapaciteit van 2 ton.
- Lichte vrachtwagen met klein materieel (o.a. dregmateriaal (werplijnen, dreggen, hef- en hijsmateriaal), schepnet, spade, bijl, schop, borstel, boutentang,.).
Art. 74 Beroep op draagkracht andere entiteiten
Het is de inschrijver niet toegelaten een beroep te doen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van art. 21 wet 2006.
Als de inschrijver zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten, moet de behoorlijk ondertekende en gedagtekende verbintenis met deze entiteiten bij de offerte gevoegd worden.
Deze verbintenis vermeldt steeds voor welk gedeelte hij een beroep doet op die draagkracht.
Als de inschrijver zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten en de behoorlijke ondertekende verbintenis met deze entiteiten niet bij de offerte is gevoegd, zal de aanbestedende overheid deze offerte onregelmatig verklaren. I
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/09/2016 - 10:15
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 30/09/2016 - 10:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 30/09/2016 - 10:15
Plaats: Afdeling Kust, Vrijhavenstraat 3 te 8400 Oostende
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden via http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80 MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350 MB.
De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren: e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
- Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een veiligheidskopie.
De in deze opdrachtdocumenten gevraagde maquettes modelstukken of monsters die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden overgemaakt, mogen door de inschrijvers op niet-digitale wijze aan de aanbestedende overheid worden bezorgd. Deze stukken dienen vóór de opening van de offertes bij de aanbestedende overheid toe te komen met een duidelijke verwijzing naar de betrokken overheidsopdracht en de offerte waarvoor ze worden ingediend.
Art. 147 Uitvoeringstermijnen
De uitvoeringstermijn van de opdracht bedraagt 1 kalenderjaar, inclusief de sluitingsdagen voor de jaarlijkse vakanties in de onderneming van de dienstverlener.
De opdracht kan verlengd worden met drie maal één pachtjaar volgens de voorwaarden vermeld in dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/07/2016

Annonces similaires du BDA :