AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Tabor VZW
Molenaarsstraat 26, BE-9000 Gent
Contact: aankoopdienst Tabor
Tel: +32 93258200 E-mail: aankoop@tabor.be
Internet adres(sen): www.tabor.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
bijzonder bestek voor de overheidsopdracht met als voorwerp diensten "onderhoud van centrale verwarming en luchtgroepen, depannages, kleine herstellingen en de mogelijkheid tot grotere werken"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
onderhoud van centrale verwarming en luchtgroepen, depannages, kleine herstellingen en de mogelijkheid tot grotere werken
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
zie bestek voor ale details : onderhoud en reparaties en mogelijkheid grotere werken, bij deelnemende partners van de Taborgroep
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
-impliciete verklaring op eer : Het loutere feit van de indiening van de offerte vanwege de inschrijver vormt zijn impliciete verklaring op erewoord dat hij zich niet in één van de opgesomde uitsluitingsgevallen bevindt. De inschrijver draagt eveneens de verantwoordelijkheid dat ook zijn eventuele onderaannemers aan deze voorwaarden voldoen.
-toegangsrecht : Het toegangsrecht zal worden aangetoond door nazicht van de attesten waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met zijn betalingsverplichtingen inzake sociale en fiscale (vennootschapsbelasting en BTW) bijdragen volgens de artikelen 62 en 63 van het K.B. Plaatsing.
De opdrachtgever heeft geen gratis en elektronische toegang tot de genoemde attesten zoals bedoeld in artikel 60 van het K.B. Plaatsing. De inschrijver dient deze zelf in te dienen, zie bijlage 12:
- RSZ attest - een attest met droogstempel
- Attest kantoor der Directe Belastingen, en Attest BTW kantoor
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie bestek voor alle details
- een verklaring, gecertificeerd door een accountant of bedrijfsrevisor, van de omzet van de laatste 3 afgesloten boek jaren in de producten, die het voorwerp van deze opdracht uitmaken
Minimumeis : geen
- een verklaring, gecertificeerd door een accountant of bedrijfsrevisor, van de ratio's m.b.t. financiële onafhankelijkheid en zelffinanciering voor de 2 afgelopen boekjaren
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie bestek voor alle details
-- lijst met minimaal de drie voornaamste klanten gedurende de afgelopen 3 jaar met vermelding van (bijlage 5 technische bekwaamheid voornaamste klanten)
a. het totaal bedrag, excl. BTW van de geleverde diensten per jaar;
b. de benaming van de opdracht, de regio waar de opdracht werd uitgevoerd en de contactgegevens van de opdrachtgever
c. de doelstellingen en de omschrijving van de opdracht
d. de looptijd van de opdracht
- Concreet plan van aanpak en werkmethode (bijlage 6 technische bekwaamheid plan van aanpak en werkmethode - max 5 A4 )
a. Beschrijving van het kwaliteits- en veiligheidsbeheersysteem die zullen toegepast worden door de dienstverlener voor de uitvoering van deze opdracht, alsook beschrijving van het veiligheids- en gezondheidsplan
b. Verder vraagt de opdrachtgever volgende informatie van de inschrijvers :
i. Organogram van de onderneming
ii. Aantal mensen die voor de diensten ingezet zullen worden en wie de contactpersoon voor de Taborgroep zal worden
iii. Door een gedetailleerde functionele beschrijving te geven van de volgende diensten die hij aanbiedt al dan niet via onderaanneming :
Permanentiedienst
Interventiedienst : telefonische bijstand, interventie ter plaatse
beschikbaarheid onderdelen en wisselstukken, oplossingen voor ketelbreuk (m.n. tijdelijke ondervanging)
Technische bijstand
Klachtenbehandeling en -procedure
MERK OP : punt b.iii. is naast selectiecriterium technische bekwaamheid tevens gunningscriterium
iv. Planningstool dat door de inschrijver gehanteerd zal worden
v. Hoe afspraken gemaakt zullen worden, hoe de communicatie zal verlopen tussen opdrachtgever en inschrijver
vi. Welk deel van de opdracht eventueel in onderaanneming zal gegeven worden; en in voorkomend geval door een gedetailleerde beschrijving te geven van al de vereisten waaraan de onderaannemer dient te voldoen om voor selectie in aanmerking te komen - graag naam of procedure van hoe aangesteld worden
vii. Wat met afval?
c. Beschikt de inschrijver over een track & trace -systeem?
- Wettelijke erkenning en bijscholing (bijlage 7 technische bekwaamheid wettelijke erkenning en bijscholing)
a. Door het bewijs te leveren dat de dienstverlener en in het bijzonder de technici belast met de opdracht beschikken over de nodige wettelijke erkenning en certificering voor de uitvoering van de opdracht. (ervaring met / gecertificeerd door welke merken?)
b. Door volgende gegevens te verstrekken omtrent zijn personeel of zijn onderaannemers belast met de uitvoering: specifieke ervaring met installaties die uitgerust zijn met besturingssystemen van TAC / Siemens / Johnson Controls / Honeywell / .. en het gebouwbeheersysteem van Schneider / ..
c. De inschrijver levert het bewijs dat de uitvoerende personeelsleden regelmatig bijscholingscursussen volgen over relevante onderwerpen
- Vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse) (bijlage 7 technische bekwaamheid wettelijke erkenning en bijscholing)
Niettegenstaande het een opdracht betreft voor diensten, gaat het de facto om een gecombineerde opdracht van diensten en werken. Voor het aandeel werken in de opdracht is een erkenning van aannemer vereist voor
a. Categorieën D16-( Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen) D17 (Centrale verwarming, thermische installaties) - D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning) ,
b. Minimaal Klasse 2 (tot 275.000 euro)
Niettegenstaande het een opdracht betreft voor diensten, gaat het de facto om een gecombineerde opdracht van diensten en werken. Voor het aandeel werken in de opdracht is een erkenning van aannemer vereist voor
a. Categorieën D16-( Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen) D17 (Centrale verwarming, thermische installaties) - D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning) ,
b. Minimaal Klasse 2 (tot 275.000 euro)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 11/09/2016 - 11:35
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
12/09/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
12/09/2016 - 11:00
Plaats: aankoopdienst Tabor e-tendering
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
aankoopdienst Tabor, enkel per mail inlichtingen te bekomen, richten aan aankoop@tabor.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/07/2016