AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Instituut voor Tropische Geneeskunde
Nationalestraat 155, BE-2000 Antwerpen
Contact: De heer Christoph Laureys
Tel: +32 32476583 Fax: +32 32476380 E-mail: claureys@itg.be
Internet adres(sen): www.itg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Facility Services (cleaning & catering)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Instituut voor Tropische Geneeskunde, Nationalestraat 155 te 2000 Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht bestaat uit twee posten:
1. Opdracht voor het uitvoeren van dagelijkse schoonmaakactiviteiten in de gebouwen van het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG) en de studentenlogementen, alsook het uitvoeren van specifieke housekeeping activiteiten in de logementen; m.n. poetsen kamers, klaarzetten kamers, wachtdienst verzorgen, gasten ontvangen, etc.
Het gewenste contract is op basis van een vaste maandelijkse vergoeding voor de dagelijkse schoonmaakactiviteiten.
2. De uitbating van het personeels-en studentenrestaurant 'Karibu'. De gevraagde dienstverlening omvat versbereide warme-, koude maaltijden en broodjes in het restaurant. Leveringen van broodjes- voor vergaderingen gebeurt op aanvraag. Tot de gevraagde dienstverlening behoort ook het verzorgen van bijhorende interne cateringactiviteiten, zoals recepties, evenementen en het leveren en bevoorraden van koffie/thee, warme en koude drankautomaten en waterfonteinen. Het gewenste contract is op basis van een forfait voor : foodcost , personeel, nonfood en management fee.
Daarnaast is de mogelijkheid om andere bijkomende facility services aan te leveren een belangrijk aspect van de opdracht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
minimaal een jaarlijkse totale omzet van 20.000.000 EUR voor de schoonmaakactiviteiten EN minimaal een jaarlijkse totale omzet van 10.000.000 EUR voor de catering activiteiten.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* De inschrijver omschrijft de wijze waarop de procedure inzake de schoonmaak van de L1 en L2 labo's zal in kaart gebracht worden.
Ter verduidelijking: een L1 labo is geschikt voor manipulaties zonder biologisch risico. Een L2 labo is geschikt voor manipulaties met micro organismen van risicoklasse 2 (micro-organismen die bij de mens een ziekte kunnen verwekken en een gevaar vormen voor personen die er rechtstreeks mee in contact komen. Hun verspreiding in de gemeenschap is onwaarschijnlijk. Er bestaat meestal een profylaxis en/of een effectieve behandeling). L2 labo's zijn normale labo's met beperkte toegang, pomp op de deur, venster in de deur en bepaalde werkprocedures (zie bijlage veiligheidsrichtlijnen voor het onderhoudspersoneel).
* De inschrijver verklaart, op straffe van nietigheid van zijn offerte, zich te houden aan de richtlijnen aangaande de hygiëne van de ziekenhuizen (KB 27/04/07). Hij voegt desbetreffend een verklaring bij zijn offerte.
* De inschrijver beschikt over een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie).
minimum 3 referenties in de afgelopen 3 jaar waarbij schoonmaakactiviteiten werden uitgevoerd in de gezondheidssector, hotelsector en/of in een onderzoeksinstelling of soortgelijke activiteiten. Minimaal een referentie van één gebouwencomplex met minstens 80% van de oppervlakte van het ITG ofwel 12.000 m².
minimum 3 referenties in de afgelopen 3 jaar waarbij cateringactiviteiten werden uitgevoerd in een resto van gelijkaardige omvang (uitgeruste warme keuken met ongeveer 200 zitplaatsen).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/8/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Documentatie
De oproep van de kandidatuur kan verkregen worden via Christoph Laureys, administratief beheerder van het Technisch Beheer, via mail claureys@itg.be of via het diensthoofd van het Technisch Beheer Peter Van Eyndhoven; pveyndhoven@itg.be.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/8/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Er zal in het bestek naar de geselecteerd kandidaten een uitnodiging opgenomen worden met een specifiieke datum(s) voor het verplichte plaatsbezoek.
Er is een publieke opening van de kandidaturen voorzien op 22/08/2016 om 11.00 uur. Plaats van opening : Instituut voor Tropische Geneeskunde, Nationalestraat 155 te 2000 Antwerpen
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/7/2016