AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Roeselare
Botermarkt 2, BE-8800 Roeselare
Tel: +32 51262111 E-mail: aankopen@roeselare.be
Internet adres(sen): www.roeselare.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamcontract geïntegreerde beveiligingssystemen stadsgebouwen Roeselare dj 2017-2020
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Diverse stadsgebouwen / diverse locaties
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De intentie van het raamcontract is het aanstellen van een vaste partner met als bedoeling te komen tot één uniform systeem voor alle stadsgebouwen.
Van de partner wordt verwacht dat:
-Er meegedacht wordt naar het concept van het beveiligingssysteem
-het concept wordt uitgewerkt (waar lezers, welk type lezers, welk type sloten.)
-Er een bekabelingsschema wordt opgemaakt met als doel de bekabeling te integreren in het lastenboek van het lot elektriciteit.
-Alle veldapparatuur wordt aangesloten
-Alles correct wordt geprogrammeerd
-De werken gecoördineerd worden met de verschillende aannemers (elektriciteit, ruwbouw, schrijnwerk.)
-De nodige opleidingen worden voorzien voor de gebruikers
-Er kan gerekend worden op een dienst na verkoop 24u/24u en 7d/7d
Het dossier wordt opgesplitst in 3 delen die elk afzonderlijk kunnen toegewezen worden.
Perceel 1: Toegangscontrole, Branddetectie, Inbraakdetectie, Camera bewaking.
Momenteel zijn de meeste stadsgebouwen uitgerust met klassieke sloten op sleutelplan.
Het beheer van het sleutelplan is duur, tijdrovend en niet sluitend:
-Sleutels moeten bijgemaakt worden voor nieuwe gebruikers
-sleutels moeten uitgeleend worden bij gebruik door derden. Er is een uitgebreide administratie van wie in het bezit is van bepaalde sleutels.
-Niet alle sleutels komen (tijdig) terug
-Grote kosten wanneer sloten moeten vervangen worden bij verlies van bepaalde sleutels.
Om die redenen heeft het stadsbestuur beslist om af te stappen van het klassieke sleutelplan en meer in te zetten op automatische toegangscontrole.
Deze zal in eerste instantie toegepast worden op nieuwe gebouwen en/of op buitenschil.
Bijkomende verwachting is om bepaalde toegangsdeuren te kunnen koppelen aan bepaalde reservaties vanuit het bestaande reserveringsprogramma.
Afhankelijk van type reservatie wordt toegang verleend door middel van bv QR-code of badgelezer, enz.
Tenslotte is het de bedoeling om tot een geïntegreerd beveiligingssysteem te komen waarbij volgende zaken gekoppeld en beheerd worden via het zelfde gebruikersplatform:
-Toegangscontrole
-Branddetectie
-Inbraakdetectie
-Camera bewaking.
Perceel 2: Beveiliging materiaal:
Stad Roeselare is op zoek naar een manier om werkmateriaal (zoals boormachines, ladders, .) te registreren en bij te houden. Zo kan er nagegaan worden wie het materiaal geleend heeft.
Beveiliging sleutelbeheer:
Zelfde principe maar hier worden de sleutels geregistreerd en bijgehouden.
Perceel 3: elekrische sloten:
Betreft het leveren en plaatsen van diverse elektrische sloten, ten einde het openen en sluiten van de deuren mogelijk te maken.
Wij verwachten van de partner dat:
deze de nodige documentatie van de elektrische sloten zal aanleveren om dit te vermelden in het lastenboek schrijnwerk.
de elektrische kabelschema zal aanleveren om dit te vermelden in het lastenboek elektriciteit
De percelen zijn elk afzonderlijk toe te wijzen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Toegangscontrole, inbraak- en branddetectie, camerabewaking en centraal beheer ervan
Korte beschrijving:
Toegangscontrole, inbraak- en branddetectie, camerabewaking en centraal beheer ervan
Perceel 2: Materiaal- en sleutelbeheer
Korte beschrijving:
Materiaal- en sleutelbeheer
Perceel 3: Elektrische sloten
Korte beschrijving:
Elektrische sloten
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Jaarlijks wordt het uit te geven bedrag van alle percelen samen gelimiteerd tot het bedrag voorzien in het budget van elk specifiek jaar. Daar het om nieuwbouw- en renovatieprojecten gaat, is hiervoor tot op heden nog geen exacte raming mogelijk.
In het bestek zal een meetstaat opgenomen worden met courante artikelen om tot een prijsvergelijking te kunnen komen. Daarnaast zal aan de aanbieder de mogelijkheid gegeven worden om naast de artikelen uit de meetstaat eveneens artikelen aan te bieden uit zijn catalogi. Op deze catalogusartikelen kan de aanbieder ook nog een korting voorstellen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Voor alle percelen
* Brief met kandidaatstelling gedagtekend en ondertekend met een vermelding of er al dan niet een vereniging van bedrijven wordt voorgesteld.
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Uittreksel uit het Centraal Strafregister
Dit attest moet niet bij de offerte gevoegd worden, maar zal enkel gevraagd worden aan de inschrijver wie de opdracht uiteindelijk gegund krijgt.
Dit attest kan u gemakkelijk per mail aanvragen: cjc-csr@just.fgov.be
Vermeld hierbij volgende gegevens:
1. Naam rechtspersoon
2. Ondernemingsnummer
3. Adres
4. Reden (= aanbesteding)
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Voor alle percelen
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
1
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Voor perceel 1: toegangscontrole, inbraak- en brandpreventie, camerabewaking en centraal beheer:
- Moeten voldoen aan technische nota T-015/2 van BEC
- Dient te beschikken over het BOSEC certificaat en ISO9001 certificaat
- Heeft een erkenning beveiligingsonderneming (KB 13 juni 2002)
- Een lijst van de gelijkaardige leveringen (minimum 3) die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.
Voor perceel 2: materiaal- en sleutelbeheer
- Moeten voldoen aan technische nota T-015/2 van BEC
- dient te beschikken over het BOSEC certificaat en ISO 9001 certificaat
Voor perceel 3:
- Een lijst van de gelijkaardige leveringen (minimum 3) die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.
3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/8/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
5/9/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De kandidatuurstelling opgesteld op papier wordt in een definitief gesloten envelop gestoken waarop het volgende wordt vermeld: het besteknummer (code referentie) of het opdrachtvoorwerp. Ze wordt via een postdienst verzonden of door een drager afgegeven.
Via postdienst dient de kandidatuurstelling te worden geadresseerd aan:
Stad Roeselare,
Botermarkt 2,
8800 Roeselare
Via drager kan de kandidatuurstelling worden afgegeven op volgend adres:
Stad Roeselare
Dienst Aankopen
Zuidstraat 15 - 4 de verdieping, 8800 Roeselare
De drager overhandigt de kandidatuurstelling aan een medewerker van de dienst Aankopen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/7/2016