AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Niel
Ridder Berthoutlaan 1, BE-2845 Niel
Contact: De heer Wesley Stroobants
Tel: +32 34511162 Fax: +32 34511169 E-mail: wesley.stroobants@niel.be
Internet adres(sen): www.niel.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
algemeen onderhoud gemeentelijke gebouwen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: diverse locaties / GBS F.D. Rooseveltstraat, F.D. Rooseveltstraat 26 te 2845 Niel / GBS Ridder Berthoutlaan, Ridder Berthoutlaan 5 te 2845 Niel / GBS Schuttershofstraat, Schuttershofstraat 50 te 2845 Niel / Gemeentehuis, 2845 Niel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht betreft het periodiek schoonmaken van de gemeentelijke scholen, het periodiek schoonmaken van het Gemeentehuis, het periodiek schoonmaken van sporthal en gemeenschappelijke delen jeugdhuis.
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
Perceel 1 "Gemeentelijke kleuterschool F.D. Rooseveltstraat"
Plaats van dienstverlening: Gemeentelijke kleuterschool, F.D. Rooseveltstraat 26, 2845 Niel
Perceel 2 "Gemeentelijke kleuterschool Ridder Berthoutlaan"
Plaats van dienstverlening: Gemeentelijke kleuterschool, Ridder Berthoutlaan 5, 2845 Niel
Perceel 3 "Gemeentelijke basisschool Schuttershofstraat"
Plaats van dienstverlening: Gemeentelijke basisschool, Schuttershofstraat 50, 2845 Niel
Perceel 4 "Gemeentehuis"
Plaats van dienstverlening: Gemeentehuis Ridder Berthoutlaan 1, 2845 Niel
Lot 1: dagelijkse schoonmaak volgens schoonmaakrooster.
Lot 2: verwerking van de vaat.
Lot 3: klaarzetten vergaderzalen op afroep.
Perceel 5 "Sporthal en Jeugdhuis"
Plaats van dienstverlening: Landbouwstraat 145 Bus 2&3, 2845 Niel
Lot 1: dagelijkse schoonmaak volgens schoonmaakrooster
Lot 2: schoonmaak vloer sporthal
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: alle percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Gemeentelijke kleuterschool F.D. Rooseveltstraat
Korte beschrijving:
Gemeentelijke kleuterschool F.D. Rooseveltstraat
Perceel 2: Gemeentelijke kleuterschool Ridder Berthoutlaan
Korte beschrijving:
Gemeentelijke kleuterschool Ridder Berthoutlaan
Perceel 3: Gemeentelijke basisschool Schuttershofstraat
Korte beschrijving:
Gemeentelijke basisschool Schuttershofstraat
Perceel 4: Gemeentehuis
Korte beschrijving:
Gemeentehuis
Perceel 5: Sporthal en Jeugdhuis
Korte beschrijving:
Sporthal en Jeugdhuis
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Nr. 1 Bevoegdheid van handtekening
De inschrijver voegt bij zijn offerte de statuten en alle nuttige informatie betreffende de delegaties van bevoegdheid en van handtekening. De offerte die door gemachtigden wordt ingediend vermeldt duidelijk de volmachtgever of de volmachtgevers voor wie wordt gehandeld. De gemachtigden voegen bij hun offerte de authentieke of onderhandse akte waaruit hun bevoegdheid blijkt, of een afschrift van hun volmacht. Zij kunnen zich beperken tot verwijzing naar het nummer van de bijlage van het Belgisch Staatsblad waarin hun bevoegdheden zijn bekendgemaakt.
Nr. 2 Verzekering BA
Een bewijs van verzekering tegen burgerlijke aansprakelijkheid voor alle schadegevallen, lichamelijk als materieel, die kunnen voortkomen uit deze onderneming.
Nr. 3 Bezoekattest
De originele attesten van het bezoek.
Nr. 4 RSZ
Een attest of enig ander bewijs van voldaan te hebben betreffende de betalingen van de bijdragen voor de sociale zekerheid, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen van het land waarin de inschrijver gevestigd is.
§.1. De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders moet in orde zijn met zijn verplichtingen ten overstaan van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. Hij wordt geacht in orde te zijn met voormelde verplichtingen indien blijkt dat hij ten laatste daags vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes:
1° aan de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid al de vereiste aangiften heeft toegezonden, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal voor de ontvangst van de offertes en
2° op deze aangiften geen verschuldigde bijdragen van meer dan 3.000 EURO moet vereffenen, tenzij hij voor die schuld uitstel van betaling heeft verkregen waarvan hij de termijnen strikt in acht neemt.
Evenwel, zelfs wanneer de bijdrageschuld groter is dan 3.000,00 euro, zal de inschrijver in orde bevonden worden indien hij, alvorens tot de beslissing van gunning van de opdracht wordt overgegaan, aantoont dat hij, op het einde van het kalenderkwartaal bedoeld in het tweede lid, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 2, 1°, van de wet van 15 juni 2006 of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 2, 2°, van de wet van 15 juni 2006, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000,00 euro na, ten minste gelijk is aan de achterstallige bijdrageschulden.
Nr. 5 Faling
Een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest van niet-faling.
De inschrijver mag niet in één van de volgende gevallen verkeren:
in staat van faillissement of van vereffening verkeren, zijn werkzaamheden hebben gestaakt of een gerechtelijk akkoord hebben bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
aangifte hebben gedaan van zijn faillissement, een procedure van vereffening of een gerechtelijk akkoord aanhangig hebben of een gelijkaardige procedure lopende hebben bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen.
De inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest van niet-faling, uitgereikt door de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel. Voor de buitenlandse inschrijver dient het attest te worden uitgereikt door de overheidsinstantie die hiervoor in zijn land bevoegd is, of bij ontstentenis, een verklaring op eer gecertificeerd door een notaris of een gerechtelijke of overheidsinstantie.
Nr. 6 Goed gedrag & zeden
De inschrijver mag niet bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld zijn geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast. Dit geldt zowel voor fysieke personen als rechtspersonen (zie artikel 69 van het KB van 8 januari 1996 om na te gaan welke stukken dienen te worden gevoegd).
De inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest van goed gedrag en zeden bestemd voor een openbaar bestuur, uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie. Voor de buitenlandse inschrijver waar dit attest niet door een overheidsinstantie wordt uitgereikt, dient een verklaring op eer bij de offerte te worden gevoegd, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
Nr. 7 BTW
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de verschuldigde directe belastingen en van de verschuldigde BTW.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest 276C2 van de Administratie der Directe Belastingen en een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest van de BTW administratie, waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administraties.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest of attesten uitgereikt door de administratie(s) die in zijn land die bevoegd is (zijn) voor het innen van de directe belastingen en van de BTW (of van de taksen die in zijn land de BTW vervangen) waarin vermeld staat de hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie(s). Indien dit attest of deze attesten in zijn land niet worden uitgereikt, volstaat een verklaring op eer gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Nr. 8 Zakencijfer
Verklaring betreffende het zakencijfer over de laatste 3 jaar, waarbij het zakencijfer voor de algemene (niet industriële) schoonmaak minimum 500.000 EUR per jaar bedraagt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Nr. 9 Referenties in schoonmaak bij publieke klanten
De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van gebouwen bij publieke instanties. Een minimum van 3 vergelijkbare opdrachten wordt vooropgesteld over de laatste 3 jaren.
De inschrijver voegt bij zijn offerte een recente en controleerbare lijst met referenties (met naam en telefoonnummer van de contactpersoon), zodat het gemeentebestuur de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan.
Het omzetcijfer van de uitgevoerde schoonmaak bij deze referenties dient in verhouding te staan tot het totale omzetcijfer van deze opdracht.
Nr. 10 Werktuigen, het materieel en de technische uitrusting
De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting welke hij nodig heeft, maar die niet door het gemeentebestuur ter beschikking wordt of kan worden gesteld voor de uitvoering van de diensten en hij bijgevolg zelf dient te voorzien. De administratie behoudt het recht om bij niet voldoende voorzieningen de inschrijver uit te sluiten.
Nr. 11 Onderaanneming
Voor deze opdracht is geen onder aanneming toegestaan
Nr. 12 ABSU-attest
De inschrijver beschikt over een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie).
Nr. 13 ISO 9002 en ISO 14001 certificaat
De inschrijver voldoet aan de voorwaarden die gesteld worden voor een ISO certificaat 9002 (versie 2000) en ISO 14001.
Nr. 14 VCA-certificaat of BeSa -CC attest
De inschrijver beschikt over een VCA certificaat of een Be Sa CC attest.
Nr.15 Opbouw uurtarief
De inschrijver dient bij de opbouw van het gemiddelde uurtarief minimaal volgende elementen te verduidelijken : lonen, sociale lasten, producten en materialen, toezicht. De inschrijver hanteert minimaal de actuele ABSU-tarieven, geldig op de datum van inschrijving, voor lonen en sociale lasten
Structuur van de offerte
Het niet gebruiken van bovenstaande chronologie en nummering of het niet toevoegen van al deze documenten in de offerte kan aanleiding geven tot uitsluiting van de inschrijving. De offerte dient bovendien overzichtelijk te worden opgesteld.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 30
Criterium 2: De voorgestelde werkorganisatie, werkplanning en opvolging, Weging: 20
Criterium 3: Communicatie & Kwaliteit, Weging: 15
Criterium 4: Personeelsbeleid, Weging: 15
Criterium 5: Calculatie, Weging: 10
Criterium 6: Technische middelen, Weging: 5
Criterium 7: Milieu, Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 22/8/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
23/8/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
23/8/2016 - 10:00
Plaats: Gemeentehuis, Raadszaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
De inschrijver is verplicht zich ter plaatse te vergewissen van de schoon te maken oppervlaktes en rekening te houden met de beschrijvingen van de te onderhouden vertrekken en zich op voorhand ter plaatse te vergewissen van de indeling en inkleding der gebouwen.
De inschrijver zal zelf alle lokalen die dienen schoongemaakt te worden in elk gebouw ter plaatse bekijken en opmeten.
Het plaatsbezoek zal doorgaan op 17 april 2014 om 09u00 en op 30 april 2014 om 12u30 in het bijzijn van de leidend ambtenaar. De duur van het plaatsbezoek wordt geraamd op 4 uur. De verzamelplaats is : Gemeentelijke werkplaats, Volkenbondstraat 78 te Niel. De inschrijver dient zich voor deelname aan het plaatsbezoek vooraf in te schrijven bij de leidend ambtenaar via het nummer 0471/04.00.74.
De inschrijver kan zich ten genen tijd beroepen op het gemeentebestuur vanwege een foutieve opmeting ter plaatse.
U dient het attest van plaatsbezoek in bijlage correct ingevuld en ondertekend door beide partijen toe te voegen aan uw offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/7/2016