Az Zeno
Raamovereenkomst apparatuur voor geneesmiddelendistributie op de zorgafdelingen en oplossingen voor de picking van geneesmiddelen in de apotheek.
KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
AZ ZENO
Graaf Jansdijk 162, BE-8300 Knokke-Heist
Contact: Dobbelaere Erik
Detavernier Philip
Tel: +32 50633505 E-mail: uitrustingnzh@azzeno.be
Internet adres(sen):
https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=242110
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst apparatuur voor geneesmiddelendistributie op de zorgafdelingen en oplossingen voor de picking van geneesmiddelen in de apotheek
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
AZ Zeno heeft reeds een aantal jaren terug het elektronisch geneesmiddelvoorschrift uitgerold over het volledige ziekenhuis en wenst nu over te gaan tot een verregaande automatisering van de geneesmiddelendistributie met integratie van de traceerbaarheid tot bij de patiënt.
Het verstrekken van de geneesmiddelen in Unit dosis is hierbij primordiaal.
Het is de bedoeling om voor de klassieke zorgeenheden, die op het elektronisch geneesmiddelenvoorschrift werken over te gaan naar een decentrale picking, van een zo maximaal mogelijk aantal referenties, op de zorgeenheid zelf, net voor de toediening. Traceerbaarheid tot bij de patiënt is hierbij een must. Ook medische hulpmiddelen dienen via de installatie beheerd te kunnen worden.
Voor diensten die slechts over een geringe geneesmiddelenvoorraad beschikken dient een aangepast economisch haalbaar alternatief uitgewerkt te worden dat zowel de traceerbaarheid als de medicatieveiligheid waarborgt.
Voor de medisch-technische diensten als spoedgevallen, intensieve zorgen en operatiekwartier is het de bedoeling om met computergestuurde voorraadkasten te werken waarbij de medicatie op het moment van noodzaak uit de kast kan genomen worden. Ook hier is de traceerbaarheid een must. Ook hier is het beheer van medische hulpmiddelen en prothese en synthesematerialen een bijkomende voorwaarde.
Naast de decentrale picking op de plaats van toediening zal de apotheek ook moeten beschikken over een performant systeem van picking van de referenties die niet op de zorgeenheden in voorraad zitten. Dit zowel voor geneesmiddelen als medische hulpmiddelen en prothese en synthesematerialen. De opslag die gekoeld dient te worden valt buiten deze opdracht. Gewone magazijn- en /of apotheekrekken vallen eveneens buiten deze opdracht.
Mogelijke deelopdrachten (niet bindende en niet limitatieve lijst):
1. Apparatuur voor decentrale picking op zorgafdelingen die werken met het elektronisch geneesmiddelenvoorschrift.
2. Computergestuurde voorraadkasten op medisch technische diensten.
3. Apparatuur en hulpmiddelen voor de centrale picking van geneesmiddelen in de apotheek voor de zorgafdelingen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Publicatie op de TED-website wijkt af van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten Datum:
In plaats van: 04/09/2016 - 09:00
Te lezen: 05/09/2016 - 09:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen Datum:
In plaats van: 05/09/2016 - 09:00
Te lezen: 06/09/2016 - 09:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.8) Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend Datum:
In plaats van: 05/09/2016 - 09:00
Te lezen: 06/09/2016 - 09:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 06/07/2016